I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Goodbye to blackheads !

Övrigt - Blandat

2007-09-17 16:21

Goodbye to blackheads !

Är det bara jag som inte kan ta den reklamen på allvar ?
Jag sitter bara o skrattar haha .. "blackheads" liksom , va tänkte dom när dom kom på det ordet ? Okej, det betyder pormaskar, men har ingen annan slagits av tanken att det låter sjukt sjukt rasistiskt?
Så står hon där o är helt nöjd att hon blitt av med alla blackheads haha. Det är fan humor.
Någon som kan komma på en logisk anledning till att det engelska ordet för pormaskar är blackheads?

STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2007-09-17 16:25
eller det där schampo märket Schwartskopf
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line

Pratade med en kompis om det idag, och jag kan inte heller förstå det. Slits mellan att det är rasistiskt att använda uttrycket och att det är rasistiskt att lägga märke till sånt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

För att de är svarta på "huvudet"?

Det var rätt roligt när Infinite Mass rullade med en DJ som kallade sig DJ Blackhead :D
Redline!

2007-09-17 16:26
Långsökt?

2007-09-17 16:43
du måste va en rasistisk jävel om du lägger märke till sånt lr har du laddat ner reklamen o kollat på den 10000 ggr ba för o hitta ngt o klaga på ?XD

haha
 ha dt gött
peace!
Sleep is the cousin of death

2007-09-17 16:47
ehm vad är rasistiskt med det? dom är ju svarta högst upp. därmed blackheads. 
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-17 16:53
det var förmodligen en skalle med salt på? helt normalt ju.

annars måste vi ju sluta med VITT bröd, VIT choklad, MÖRKT bröd osv. för herregud inget får heta något som har med en hudfärg eller hårfärg att göra :P

kan folk lugna ner sig några hekto lr.

2007-09-17 16:55
Princess_S F22

haha exakt som du säger sakerna e inte rasistiska men de e folket som gör dom de! :)

och vadå salt skalle  e på gränsen e de ba för du tänker på svartskalle när du ser namnet lr?:S
Sleep is the cousin of death

2007-09-17 17:01
Demigod: hahaha jag vet. folk är så jävla uttråkade att dom hittar på vilken skit som helst bara för att ha något att göra. något att strida fr :P

måste allt med black vara rasistiskt?:(
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

Nä okej bra för er att ni är så jävla toleranta att ni inte ser något som helst konstigt med ordet " blackhead " . Jag tyckte bara det lät väldigt roligt eftersom det blir svartskalle på svenska. sen har jag aldrig tänkt på att pormaskar är svarta, mest gulaktiga i mina ögon

Reklamen med Kristin Kreuk? Isåfall stör jag mig mycket mer på att Kreuk är så jävla jobbig och konstlad och inte alls härliga Lana.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2007-09-17 17:31
Kan vara bra att notera att jag inte blev upprörd på något sätt, utan enbart tyckte det lät jävligt roligt, så den typen av ironiska inlägg är helt onödiga

2007-09-17 17:32
Jag tror att ordet blackhead för pormask är äldre än "svartskalle".
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-09-17 17:33
dom flesta har nog tänkt på det när dom sett reklamen. har det inte funnits en sånhär tråd förut om samma reklam ?
AayFukYuuuu :@

2007-09-17 17:38
Jag kan inte hitta nån annan tråd iaf.

2007-09-17 17:43
Själva ordet i sig har jag väl inte riktigt tänkt på, men reklamen i sig är omöjlig att ta på allvar då Kristin Kreuk (hot as she may be) hoppar omkring på ett helt sjukt speedat vis :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-09-17 17:47
Ja och så ser man dom små svartskallarna som bara studsar av henne haha... jag kan inte hjälpa det, jag tycker det är sjukt komiskt.

2007-09-17 18:18
Tyckte ni Nogger Black var en "rasistisk" glass också eller...?

Skärp er för fan.
Det är ett ovanligt passande namn och bra beskrivning av en pormask... Bättre än "pormask" iaf.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2007-09-17 18:19
Bara för att "blackhead" på svenska betyder "svartaskalle" direkt översatt till svenska så betyder inte det att "blackhead" på något sätt skulle vara rasistiskt att använda inom Svea Rikes gränser. Känns väldigt långsökt...

- "Hey, man, you're starting to get some blackheads upon ya face..."
- "Shut the fuck up! We're in Sweden, have your forgotten?! Whisper that shit to me next time will you?!"
- "Ooh, yeah... sure... sorry..."

2007-09-17 18:38
"Nogger black" hahaha. Jag skrattar varje gång jag tänker på det namnet. Rasistiskt eller ej, nånting var helt uppåt väggarna när reklamavdelningen valde att använda det.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2007-09-17 18:46

men sluta försöka koppla allt till rasism. det roliga är att det är för det mesta etniska svenska som reagerar på sånt här nonsens. Lägg energi på annat eller isåfall på verklig rasism. det är sånt här som förlöjligar hela den här främlingsfientlighetsdebatten.

tänk lite oskyldigare, och angående nogger black, vad är det fula med svart?
Femme fatale

2007-09-17 18:47
varför realiserade inte GB kokostoppen? bästa glassidén ja sett nånsin!
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2007-09-17 18:51
Dom där SALTSKALLARNA någon pratade om hette ju SVARTSKALLAR innan dom var tvugna att byta namn för någon anmälde dom har jag för mig ska leta på google om jag hittar källa...

2007-09-17 18:53

men en svart skalle ska väl kunna heta svartskalle som godis. god damn. jag kommer börja gråta snart

Femme fatale

2007-09-17 19:03

bra..

"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."