I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Den jävlen skrattar aldrig

Övrigt - Blandat

2007-09-14 16:00

Den jävlen skrattar aldrig

När jag för tre veckor sen började på en ny utbildning fick jag förutom magsår, csn-strul och sprillans färska pennor, även en bunt nya, häftiga kompisar. De allra flesta var klassiska stereotyper – Innebandykillen med snusläpp och bajshäng. Indiepoparen med obligatoriska cheap monday-jeans och extra kajalsmet. Hårdrockaren med svettig Iron Maiden t-shirt och nitbälte - men några av dessa individer tog mig på bar gärning, med byxorna nere och skägget i brevlådan. Jag blev helt jävla paff.
För er potentiella tristess skull skall jag dock inte redogöra och beskriva samtliga överraskningsmoment, utan väljer denna gång att zooma in på en specifik herre med ett väldigt speciellt drag.

Det ska sägas att till en början verkar det inte vara något nämnvärt fel på honom, han uppträder nästintill klanderfritt, och beter sig så som de allra flesta av oss gör. För att ytterligare spä på bilden av normal individ klär han sig dessutom ganska tidtypiskt, med få eller inga extravaganta tilltugg. Han har ett intetsägande namn och han är normalbyggd.

Så, det är först nu de senaste dagarna det har gått upp för mig att denna kille inte är funtad korrekt. Under tre veckors tid har han inte skrattat en enda gång. Inte ett litet fniss, inte ett gömt smil, inte ens en tillstymmelse till leende har han bjudit på.

Visst fan är detta sjukt skumt?

Han är trevlig, öppen och positiv som människa, sitter inte och klämmer på några depressioner vad jag vet, men verkar vilja dissa denna lilla känsloyttring.

Vi har alla sett den tillknäppta och mystiska hjälten på film, men jag trodde bara det var en myt. När man sedan stöter på honom i verkliga livet, blir det andra bullar. Man ryggar tillbaka och undrar kort och gott: ”Va i helvete, vem är denna människa?”

(Inlägget ändrat av nilsL 2008-08-19 20:23:44)

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2007-09-14 16:01
Har du satt honom på test?
My oral illustration be like clitoral stimulation

2007-09-14 16:02
Jävligt blyg?
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2007-09-14 16:04
Paodi P22

Jag har kanske inte bombaderat honom med mitt tyngsta material, men det har funnits ett helt batteri med tillfällen då han kunnat kläcka ur sig ett litet kluck. Andra i klassen är lite smålustiga och spottar en del humor.

jumpcut P24

Nej. Absolut inte. En social, trevlig rackare med alla hästarna hemma. Förutom detta dilemma dårå.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
Manager

2007-09-14 16:06
Kittla honom då. Han kanske är helt oförmöget att skratta på grund av en fysisk defekt. Att kittla honom är enda sättet att komma underfund med om den teorin stämmer.

Annars så kanske han är psykopat?
Redline!

2007-09-14 16:07
Dr.Octagon X25

Du har kanske en poäng, men exakt vilken fysisk defekt är det du har i kikaren?

Psykopat låter i så fall mer troligt.
Manager

2007-09-14 16:08
phlegm: Jag vet inte...han kanske saknar en del i hjärnan. Eller så kanske hans mage är felvrängd. Eller nånting som är relativt okänt. Han kanske är den första med den åkomman?
Redline!

2007-09-14 16:10
Dr.Octagon X25

Nja. Din teori känns minst sagt lite far fetched. Men visst, det kan ju vara så att han dyker upp i en Kanal 5-dokumentär om ett par år...

2007-09-14 16:12
Nu när jag tänker efter så såg jag en dokumentär eller liknande igår där det var en kille som såg något så roligt att han "blew a funny fuse". Det var alltså så kul att allting bleknade i liknelse.
Manager

2007-09-14 16:13
phlegm: Kittla honom bara, då märker du.
Redline!

2007-09-14 16:13
Dra ett Özz Nujen/Shan Atci-skämt då. Om han inte skrattar ÅT dig då så är det något allvarligt fel.
•pave paradise•

2007-09-14 16:22
Han kanske har ett butt ugly skratt som förstenar åsnor.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-09-14 16:30
Kidnappa killen och tvångsmata honom med The Office, Simma Lugnt Larry eller kanske nån Will Ferrell-rulle så ska du se att han ger med sig!
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2007-09-14 16:32
Mycket intressant faktiskt.
Att plötsligt börja kittla honom känns som ett fel sätt med tanken på att ni inte känner varandra så bra (?) Han kanske kommer uppfatta dig som konstig och börja analysera dig på samma sätt som du analyserar honom.
Kanske be honom att dra ett skämt? Eller fråga bara rakt ut?
We remember Køge Bugt!

2007-09-14 16:33
Fråga honom INTE för guds skull..
•pave paradise•

2007-09-14 16:39
kremmeltorium:

Jo, iofs. Beror HELT på sättet han skrattar såklart. Är han nedlåtande i sitt skratt så är han frisk; tycker han att det är roligt..ja..
•pave paradise•

2007-09-14 17:17
Visa honom whoa och hur folk argumenterar?
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2007-09-14 18:41
kanske är amfetamin missbrukare...????
Dom dagarna är förbi...

2007-09-14 22:43
Jag vet vad det är. Han hatar Dig. Han hatar Din klass. Han hatar hela djävla utbildningen. Han spelar dock bra teater, och lägger till sig ett neutralt smile. Inombords lurar dock en irriterad, plågad själ som bara skriker ut: Varför sa jag inte ja till den där KY-utbildningen på Österlen istället -- det här stället är tamejfaen sämre än Kolmården.

Om en vecka kommer han inte till skolan något mer. Ingen frågar något. Du står där en dag på skolgården och vet att det var något, eller någon du saknar -- men du kommer aldrig på vem det var. "Anders" har äntligen fått byta skola och går numer med ett konstant leende på läpparna, samt ett gäckande skratt i korridorerna.

//Hur det kan gå om man inte är hollywood-happy
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-14 23:22
Han är ju helt enkelt svenne.lr?
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2007-09-14 23:46
Jag känner också en sån snubbe, han pluggar också. Det kanske är han :P

Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12

2007-09-15 00:18
han kanske tycker ni är tråkiga helt enkelt.
syumoan akoinwe!

2007-09-15 01:14
syumoan

Tänkte precis skriva det^^.

Men fan ändå rätt läskigt att han inte garvar. Om han tycker ni är tråkiga måste han ju tycka att ni är HELT STÖRT tråkiga. Liksom, någon gång måste det ju kommit något som han tyckt varit roligt.

Tråkigt liv att inte garva:S
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2007-09-15 01:28

Dr.Octagon X25 
så en som inte skrattar av att bli kittlad är psykopat? helt absurt resonemang i min mening, skrattretande dessutom.

nilsL P20 har något av en teori

Paodi P22 vad hette dokumentären?

phlegm P23  däremot så instämmer jag nog lite med dr.ocagon att det verkar lite psykopatvarning på snubben fast samtidigt så tycker jag lite för att sträcka sig in lite med det du skriver att andra har sin nisch osv medans denna bara e allmänt svensk vilket inte behöver betydaa att han är psykopat för det utan mer bara psykiskt deformerad

Groupie

2007-09-15 02:08
Det enda jag fick med mig ifrån den här tråden var att det är inne att skriva som Leif GW Persson pratar.

2007-09-15 02:44

ett ord:
lustgas!

Rehab is for quiters.
Promotor

2007-09-15 03:47
så där är jag ju, jag är varken kittlig eller skrattar eller drar ett smile, men därimot slänger jag roliga kommentarer varannan minut
så alla i min omgivning skrattar, kan dra skämt om exakt allt, så alla personer kan skratta, fast dom har olika humors, men spelar ingenroll om någon annan ska försöka va rolig, då höjer jag typ ögon brynen och säger "skulle det där va roligt eller?"

Moderator

2007-09-15 10:29
Paodi Det är ett southpark-avsnitt, inte en dokumentär.

För övrigt så är väl killen en sån som inte skrattar så mycket. Det finns såna också. Eller så kanske han skrattar mycket när han är med sina vänner, men inte med er som han inte känner så väl.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-09-15 11:44
Han är ju helt enkelt blatte.lr?

2007-09-15 12:15
gashen: RASIST!

2007-09-15 12:48
Anarki X0:
Dokumentär och dokumentär..
Southpark - How to eat with your butt s5e10

2007-09-15 13:07
Spela upp lite Leifi Plomeros för han då lär han inte kunna hålla sig...för att gråta?
shimmy shimmy yo

2007-09-15 14:15
Låter mer som en Finne.

2007-09-15 14:30
Du kan göra en liten fuling om du nu inte vågar fråga han vad ahn tycker är roligt så kan du säga såhär när du sitter med alla dina polare. Du låtsas som att du börjar komma in på sånt som folk tycker är roligt så frågar du bara en efter en vad som gillar sne när du kommer till han så får du veta. Säger han: "Inget..." då är han störd. Säger han nåt annat så är det väl bara att du utsätter honom för det så får du se honom skratta

nilsL P20
Hata inte på kolmården dude!

2007-09-16 22:19
Jag har en vän som inte skrattar åt andras skämt någonsin, jag har aldrig sett honom skratta.

Kanske något märkbart falskt då, men inte hjärtligt. Annars social trevlig positiv precis likadan.

Han är iofs väldigt vuxen och ordentlig av sig, jag har märkt att många sådana som har allting "ordnat" och "perfekt" inte skrattar så mycket, fast de är trevliga och man inte fattar någora oaningar om dem.

"Experter" säger att skämt är igentligen bara nya vägar för hjärnan, alltså tex vardagliga saker som man finner irriterande brukar ju klinga bra på en publik. Ofta för de aldrig tänkt på det sättet.
Han kanske bara har tänkt något som bara liknar lite, fastän det är en björn som inte kan dansa som snackar om och han tänkte på en saga när han var liten...

reserverar mig för aööt

2007-09-16 22:22
det blev mer fel än jag trodde aja.

2007-09-16 22:32
han kanske har ett väldigt väldigt fult skratt
ta-ta

2007-09-16 22:39
Han kanske har sjuk humor. Alltså, skrattar bara om skämtet/samtalet innehåller blod, splatter, köttslamsor, våld*10000 osv.

Ganska långsökt, men det skulle kunna vara så..
fortsättning följer.

2007-09-16 23:55

Fråga han om han spelar CS , svarar han ja på denna fråga så rotar du i hans väska och försöker hitta nån form av karta över skolan.
Hittar du en karta, så sjukanmäl dig ifrån skolan ett tag tills att du sett dina klasskamrater på tv.

och vem fan är du?
Manager

2007-09-17 08:41
Anarki: Att du ens tror att någon verkligen tror att det ligger till så är skrattretande. Iofs. ska man inte underskatta människans idioti, men come on.

Både phlegm's inlägg och mina kan man inte ta på allvar. Om man inte är snubben som phlegm skriver om kanske.
Redline!

2007-09-17 13:20
Ni är förmodligen jävligt tråkiga och den här mannen ligger långt över ert IQ så det ni finner roligt har han hört 100ggr alla redan och förmodligen så var det han som myntade det, helt enkelt så ligger han så långt före er att han redan har räknat ut skämtet innan det kommer och då är det inte roligt längre("haha" era töntar är vad han tänker inombords). Plus att ni förmodligen är jävligt random som människor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-17 19:04
Påminner om ett avsnitt av Scrubs.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-09-17 19:10
han kanske är så jävla rolig själv att inget är tillräckligt avancerat för att få honom att dra på smilgroparna.

fast det låter läskigt.
Femme fatale

2007-09-17 21:16
Om ni har en datasal och han är med, säg typ "Jag ska visa dig nått sjukt kul YouTube klipp" eller nått i den stilen, så får du se hur han regerar.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2007-09-17 21:38
mYspersSon: vadå? skulle det få honom att skratta? att säga att du ska visa honom ett youtubeklipp? ;)

2007-09-17 22:25
knugen P6 

antagligen så visar man klippet efter att man har sagt att man ska visa ett, så förstod iallafall jag det

2007-09-17 22:51
Om en vecka kommer ju en ny tråd komma upp i blandat med en rubrik i stil med "Tråkiga killen i min klass försökte kittla mig, WTF!?"...
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-09-18 02:06
en i min klasspå gymnasiet log endast en gång under treår..vad jag såg iaf.. vissa såg det aldrig andra högsy två ggr så.. han va dock väldigt läskig och sa inte ett ord heller =S

2007-09-19 14:14
asg, länge sen jag läste en sån rolig tråd!
...

2008-08-19 18:43
Förlåt för att jag uppar denna tråd, men är sjukt intresserad av att höra hur det gick med snubben...
...

2008-08-19 18:57
Läser inte igenom hela tråden, men ett tips är att inte försöka kittla honom, om det nu kan vara en psykopat. Då ligger du där och blöder i värsta fall. Han kanske inte har humor, helt enkelt?