If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
Det där var det roligaste jag hört
haha så jävla bra :D
Sleep is the cousin of death
Fan vad bra,jag hatar när gamlingar gör sånt Rätt åt gubben
Wa wa wee wa!
hehehe jag vet själv hur de där kan vara, jag har problem med mina höfter under perioder och ibland har de varit så illa att jag bara kan hoppa upp på första pensionärsätet i bussen (jag har inga kryckor)...aajajajaj såna blickar man får då. sedan hoppas man ju att de kollar när man hoppar av också så de ser hur mkt man haltar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2007-09-14 17:49
Aspudden P24 Benprotes är "låtsasben" för dem som inte har något ben.
Since 1984 @realgizlee // twitter
Är det bara jag som tycker killen la en otrevlig och onödig kommentar? Nog för att gubben var lite påflugen men i mitt tycke med rätta, för hur ska han veta att en kvick ung man på 20 bast har en benprotes? Sedan skulle gärna någon med benprotes få berätta hur jobbigt det är att stå med en benprotes. Om det inte är särskilt problematiskt och personen i övrigt är frisk, då kan jag mycket väl tänka mig att en man på ~ 65 år har värre skavankar att dras med. Men är det jobbigt, ja visst, då kan jag se varför han gjorde rätt i att sitta kvar -- men knappast att dra en sådan otrevlig kommentar. Äldre människor ska behandlas med respekt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nilsL Varför ska han respektera gubbfan när gubben verkligen inte respektera den handikappade killen, och dessutom var mycket fördomsfull.
saken är ju den också om han nu rör sig så problemfritt osv så kan han ju knappast anses vara i behov av handikapp-platsen.. handikappet i sig är inte det som berättigar till platsen utan de besvär handikappet medför..
cry me a river! --> thcrew
Äldre människor ska behandlas med respekt. För att få respekt ska man också visa respekt.
joda Det är klart, men var sägs det att han rör sig problemfritt?
Men det är ju klart att gubben blir sur, det märkte ju uppenbarligen inte att killen hade benprotes och sen verkade han ju bara suttit och blängt som vilken tonåring som helst som inte brydde sig. Trots detta så var det ju ändå ett roligt scenario.
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.
Jag är ledsen att ni förodrar den här gamla klassiska "ge igen"-mentaliteten. Kommentaren var oberättigad hur ni än vill vända och vrida på det. Och sedan att halva Internet skrattar åt den äldre generationen som förhastat sig (av anledningar ni kanske inte känner till något om) det är något som verkar bli kutym i dagens Sverige. Tack för att ni visar förståelse för andra människor. Som extranummer kanske ni kan besvara på hur man ska behandla människor som beter sig illa: genom att vara otrevliga mot dem, eller tvärtom? Vad tror ni är mest effektivt?
gubben fick höra vad han förtjänade
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."
Är det någon som INTE fattar att alla grejer på tjuvlyssnat är påhittade? Det förlorar liksom lite av sin charm då.
nilsL Jag kan förstå om du tycker att kommentaren var väldigt onödig och väldigt hård. Men jag tycker faktiskt att gubben går faktiskt mer eller mindre till attack mot ungdommen. Han använder ju fördommar om hela ungdommen när han gör sådär. sen tycker jag inte att killen gör något fel som sätter sig på platsen, även om gubben är äldre och förmodligen har större behov av platsen. Fast 65 är inte så gammalt heller. Okej att 20 åringen samtidigt gör fel som inte säger nått, men gubben behöver ju inte vara otrevlig heller. Sen tycker jag att du borde se dig in i den situationen att du är 20 åringen och det kommer fram en sur gammal gubb jävel. Hur kul är det att få den där slängen mot sig. Jag hade fan oxå blivit förbannad om han trackade ner på mig. Jag tycker att denna grej är klockren
Man agerar efter fakta eller det man ser i detta fallet en fullt frisk 20 åring, men å andra sidan kunde han ha frågat ifall killen hade några fysiska hinder.
Moderator
2007-09-15 01:55
känns som en författad historia snarare än något hämtat ur verkligheten.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
oavsett vilket så är det mer troligt att killen ljög än att han faktiskt hade en protes.
"Som extranummer kanske ni kan besvara på hur man ska behandla människor som beter sig illa: genom att vara otrevliga mot dem, eller tvärtom? Vad tror ni är mest effektivt ?" Att vara otrevlig tillbaka, är du snäll så visar du bara personen att du inte kommer göra något emot och då tror personen kommer då fortsätta vara otrevlig. Hårt mot hårt säger jag .
FuelDOg P23 har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
Varför sa han inte bara "jag har benprotes" direkt istället för att ignorera gubben?
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
den var juh as tråkig
säger som jumpcut.. bara löjligt.. man ska fan respektera äldre, gravida och uppenbart handikappade i såna situationer.. blir en gubbe sur för att en 20 åring sätter sig så får väl 20 åringen kvikt förklara att han är handikappad.. i 99 situationer av 100 hade ju gubben haft rätt så jag anser det knappast handla om en fördom, eller möjligen en helt berättigad fördom isåfall.. folk är såna jävla svin rent ut sagt åt båda och alla håll.. allt hade varit så mycket enklare om den allmänna attityden hade varit gubbe: ursäkta den där platsen är avsedd för rörelsehindrade (inte handikappade som vissa verkar tro) grabb alt 1: jag har benprotes och har väldigt svårt att stå under längre stunder på en guppande buss.. eller alt2 (ifall han inte har benprotes): ja ursäkta så mycket varsågod och sitt.. hur svårt eller jobbigt eller störande är det att stå en stund om man kan det utan problem när någon som är gammal och trött, gravid och framtung, skadad eller handikappad kommer på spårvagn/buss/tunnelbana..
jumpcut, han kanske inte tycker om att prata om sitt handikapp? det e väl hans ensak att han har en benprotes.. Dock somsagt, rörde han sig så snabbt och smidigt fram till sätet borde han väl inte ha några större problem så, dom flesta med benproteser har väl knappast några större bekymmer med att stå? men vad vet jag.. möjligt att det gör sjukt ont för honom att stå längre stunder, eller att han har kännbara balansproblem osv som gör att han måste sitta :)