I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ringde Leifi mej nyss? Haha.

Övrigt - Blandat

2007-09-14 13:59

Ringde Leifi mej nyss? Haha.

God afton.

Nu är jag lite förbryllad, för 30sek sedan (från när jag skrev ut just den här meningen) så ringde en man till mej och frågade mej om vi kvar bilen som min farsa la upp på annons häromdagen.

Brytningen var klockren finlandssvenska, alldeles lagom brölig och rasslig, för att inte tala om ordvalen - och så många gånger so mjag garvat mej fördärvad åt gamla Leifi-inspelningar så kunde jag inte ta fel. Och det hela lät såhär...

- Söderqvist... ?
- Hejsan, harr dy pilen?
- Bilen? Syftar du på annonsen vi la upp angående Volvon?
- Jahdy...
- Tyvärr asså, vi sålde den igår, så... aa...
- Men vaff... jeffl... va gick den på?!
- Den gick på fem tusen.
- Mäh vaff...
*suckanden och tunga andningar hörs från honom ett par stillastående sekunder*
- ...så, ja, tyvärr, den är inte kvar - som sagt. (Trodde han i det här läget skulle tacka för sej och lägga på, tydligen inte.)
- Mähnääää... dy harr inga polarä som harr fina pilar?
- Hehe, nnnnnjaaa... ingen som är till salu så vitt jag vet.
- Asså, det här jeffla sii... aa, men då jag prova nån annan...
- Görså! Hejdå!
- Mmm...
*klick*

Någon som vet om den här Leifi fortfarande roar sej med att ringa folk? För isåfall kan jag "skryta" med att han ringt mej, haha :) Satt för övrigt å vänta på om han skulle börja kalla mej saker, synd att han aldrig gjorde det, fan vad jag hade garvat ihjäl mej då.

Ville bara dela med mej, haha :D

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2007-09-14 14:02
Leifi torskade för det har jag hört, och efter det har det inte dykt upp nåt nytt med honom. Men man vet aldrig, han kanske är i farten igen. Fast skulle det varit han hade han nog försökt att fortsätta med samtalet.

Du hörde inget pip hela tiden under samtalet som de gamla Leifi-inspelningarna? :D
Redline!

2007-09-14 14:12
> Dr.Octagon
Hörde nått om att han torskade för sina samtal, har dock bara fått det hört från påståenden/rykten och ingen bekräftad fakta. Angående att han inte fortsatte: Han kanske skärpt till sej en del och på allvar försökte köpa bilen, men kunde inte undgå att hans sätt att prata fortfarande är densamma :D

Inga pip faktiskt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2007-09-14 14:15
Det kan ju bara varit en random finne. Min farsa låter säkert som Leifi på telefon t.ex.
Redline!

2007-09-14 14:18
> Dr.Octagon
Jo jo, men, när sättet han pratar på (dvs hur han formulerar sina meningar, mixat med sina svordommar "Jeffla siit" och "Vaffah"), det lät verkligen på pricken som honom. Men, inget är ju trots allt ändå bevisat, så det kan mycket väl vara en random finnländare också givetvis :)

2007-09-14 14:19
Bor ju trots allt ändå ganska många whiskeyharklande parkbänksfinnar på 40-50+ i Hässelby, haha. Chansen finns!
Manager

2007-09-14 14:22
Grejen är att han som gör Leifi härmar ju en random finne, eller en random finsk zigenare. Det är många zigenare som är 40+ och låter som Leifi.

Det var med största sannolikhet nån av de som ringde, och inte Leifi.
Redline!

2007-09-14 14:27
> Dr.Octagon
Aha, där ser man, trodde Leifi var 4 real och inte någon image :S The Myth Around The Great Leifi Lives On.
Manager

2007-09-14 14:30
En polare svär att han vet vem Leifi är, och det ska tydligen vara en svenne från Tumba (polarn är från Tumba också).

Han är inte nån som ljuger...men samtidigt tror jag inte på det helt och hållet. Dock har jag hört från flera håll att Leifi faktiskt är från Tumba.
Redline!

2007-09-14 14:35
> Dr.Octagon
Haha, det var som fan. Tumba av alla ställen, haha!

2007-09-14 14:37
Jag med.

2007-09-14 14:38
För övrigt kan ju leifi vara den roligaste karaktären genom tiderna :)

2007-09-14 17:46
Jag har hört att han var en finlandssvensk från Nacka, en bilmekaniker.
shimmy shimmy yo

2007-09-14 17:55
Jag har hört att han är grek och bor i bredäng..
har hört det rätt så många gånger av olika folk.

2007-09-14 18:05
Själv har jag hört att jobbade nånting med bilar uppe i Tumba i alla fall..Men efter torskanden så flytta han till finland tydligen..är dock inte helt säker men som sagt,en sak är säker.. Han är inte en zigenare på riktigt..Sen finns det faktiskt ett program man kan ladda ner där det finns alla leifis..ja..ord typ som du kan klicka på samtidigt som du ringer nån. Svårt och förklara men checka länken,kul och busa med!

Leifi karaoke

Manager

2007-09-14 18:07
ni har alla fel. ingen kommer någonsin få veta.
har tagits upp massa gånger på flashback men man har aldrig kommit fram till något som visade sig vara sant.

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Manager

2007-09-14 18:07
Inte ens snubben som la upp zigenare.nu eller vad den nu hette, vet vem leifi är.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-09-14 18:15
Jag har hört att han är en agent som rensar upp när aliens landar.

2007-09-15 00:00
skulle kunna ha varit nån polare som ringt dig med den där flash-baserade ljudmaskinen som kom online många år sen
Whoa.nu's enda B-kändis 2003.

2007-09-15 00:02
Get your facts straight, finlandssvenskar och sverigefinnar är två helt skilda saker. Och finlandssvenskar låter inte som Leifi.
Still in the bridge

2007-09-15 00:15
Jag vet vem Leifi är. Han är en vän till familjen mer säger jag inte. Tack o hej!
Liqorice = Lakris minus u & t

2008-01-28 21:57
min kung!

2008-01-28 22:08
Haha leifi-inspelningarna var ju guld, ja kommer i håg när vi ringde till expressens tips-telefon för att fråga om han "kunde sälja syddsväst" "du får" 25 tysen" "några zienare försöker döda mig"
 DIF!

2008-01-28 22:20
Leifi är inte finne de thör väl vem som helst

2008-01-28 22:52
hahahah leifi är kungen
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2008-01-28 23:02
VEM ÄR Leifi?
Rahamadjan av GU-PA!

2008-01-28 23:36
Har också hört nåt om att det var en bilmekaniker i nacka. Hans riktiga namn är Eddie i alla fall.
Man kan höra det i en av inspelningarna. Den när han ringer till en gubbe mitt i natten och låtsas som att gubben lagt upp nån annons i en zigenartidning, Mustalainen MC, "håmågobbe me liten balle söka andra kille". Sen snackar han om att de ska mötas på sveavägen eller nåt och "rolla runt med vråållstånd i gräset, ja har på sig nya sinnväst. blötta håret pricis som ellvis". Ja ni vet vilken det är.

Iaf, ungefär i mitten av den så går han iväg och om man höjer lite kan man höra han snacka med sin riktiga röst. Han säger nåt i stil med "Ja, de e Eddie. Eddie ja. Vi sitter i trepart. Jag han o dejjan(?)".

"I lay chicks like mother goose"

2008-01-28 23:54
finns även en simulator som gör att man kan klicka på olika fraser så låter man som lefi en för
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2008-01-29 01:24
kaos X21 har du adressen till den simulatorn?
Idag är jag farlig

2008-01-29 01:27
nej vet bara att jag o mina vänner avände det back in the days

andra roliga soundboards finns här
inte målaren tillståndet

2008-01-29 01:30
inte målaren tillståndet

2008-01-29 01:31
inkognito

hahaha! (: skoj det där
- verlaat het lichaam en verlaat de mening -

2008-01-29 12:27

om man ska tro på alla som säger att dom vet vart leifi är ifrån så har han nog bott i varenda stad samt byhåla i hela sverige. jag har hört tumba,södertälje,uppsala,rågsved,gävle! ja you name it.

2008-01-29 12:38
Jag vet folk som brukar ringa runt å leka Leifi. Det kanske var en wannabee?
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-01-29 14:12
Förlåt mig för mitt ovetande men vem/vad är Leifi?
Är det en snubbe som busringer men ingen vet vem det är?
Crocodile Dundee for president!

2008-01-29 14:41

flip. han är en finskzigeinare? som busringer till folk

detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>

2008-01-29 15:08

Simulatorn rockar fram minnen

2008-01-29 15:27
han är så jävla känd men ändå så är det ingen som vet vad som hände med snubben.

har försökt söka på aftonbladet.se osv o hittar fortfarande nada..

2008-01-29 15:31
Kk men ingen alls vet vem det är? Bara massa rykten?
Så han kan (högst osannolikt) vara min farsa eller vem som helst?
Crocodile Dundee for president!

2008-02-07 23:46

de kan  ju vart vem som helst de ligger  ju uppe massa leifi ljud klipp på iternett

Dr.Tr00m£y! & Dr.Tr@ckd00!

2008-02-08 01:32

Det ringde en Leifi kille till mig 2 gånger när jag hade valp annons på blocket, två olika tillfällen..

-Har du kvar valparna?
-Ja?
-Jag vill tjöpa allihop, sånna här kamphundar sej.., det är riktig kamphund va? Touffa hundar, jag vill ha touffa hundar..

haha, det där var en del av samtalet, båda samtalen var f.ö rätt lika..

2008-02-08 01:54
Också hört tumba historien.. TUMBAX!

2008-02-08 02:43
Dr.Octagon
Jag har en polare som känner Leifi. Det är bara att fråga honom om info (jag har glömt allt han berättat). Phaadi heter han här på Whoa.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se

2008-02-08 03:03
Get your facts straight, finlandssvenskar och sverigefinnar är två helt skilda saker. Och finlandssvenskar låter inte som Leifi.

Nopes, de låter som mumintroll.
Look with your own eyes - See with your own mind

2008-02-08 07:00
leifi plomeros
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2008-02-08 08:25

Tumba?  Där är jag uppvuxen! :) Så vitt jag minns så är han inte därifrån men jag ska fan ta och fråga runt om det är någon som känner honom och be honom ringa mig haha.

2008-02-08 08:26

PenDragon: Hehe det stämmer bra det. :)

2008-02-08 09:24
verkar som leifi programmet, men jag vet inte. Ser ut som det iallafall.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-02-08 09:25
det där man trycker sig fram då.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-02-08 18:55
vet ni inte vart man kan hitta arnold schwartsnegger kareoken? den e fett rolig :D har busring med både den å leifi....
JMD, Jag Måste Dansa!

2008-02-08 20:17
den roligaste måste nog vara den han ringer till en annan zigenare och dom börjar tjaffsa. 
"du e inte zigenare!
jag e visst zigenare!"