I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Om du friar till någon...

Övrigt - Blandat

2007-09-11 21:08

Om du friar till någon...

och personen säger Nej...är förhållandet över då?

Nu menar jag inte någon som har anti-giftermåls principer och som har berättat det så att det är känt.

Jag skulle inte se det som något litet...finns det ens något att prata om efteråt?

2007-09-11 21:09
Beror väl på mkt? Om tjejen säger, "Nej, jag är inte redo för det än." eller något är det väl lugnt?

2007-09-11 21:10
inte alltid. antagligen så beror det på vad personen ifråga säger.

Men klart att man får vara redo på att ens partner då är sårad, om man fortfarande är tillsammans dvs.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-09-11 21:10
Men vaddå inte redo? Vad är det som skiljer giftermål från ett vanligt förhållande förutom en massa pappersarbete?

2007-09-11 21:12
vissa tycker väl att det förbinder dom för mycket?

2007-09-11 21:17
Och ett vanligt förhållande binder en mindre?
Rappare

2007-09-11 21:17
Men vaddå inte redo? Vad är det som skiljer giftermål från ett vanligt förhållande förutom en massa pappersarbete?

Med den inställningen bör man nog aldrig gifta sig. Så slipper man punga ut en massa jävla pengar för ett bröllopp. Jag skulle dock se det som att om personen man friar till säger att den inte kan gifta sig med en för att "man inte är den rätte" då är förhållandet över. Säger personen att "Inte just nu, vi får se om nått år" då kan man fortsätta vara tillsammans.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2007-09-11 21:18
Ja tydligen. Det finns ju folk som förlovar sig utan att ens vilja gifta sig.
Folk ser det väl lättare att kunna lämna sin tjej/kille bara rakt av än att behöva skilja sig.

2007-09-11 21:19
Rainmaker man behöver inte lägga ut ett enda öre på att gifta sig om man så vill ;)

2007-09-11 21:20
Folk ser det väl lättare att kunna lämna sin tjej/kille bara rakt av än att behöva skilja sig.

Så då kan man väl mer eller mindre tyda avsikten hos den personen i fråga?

Det är det jag menar, varför säga nej om man inte redan har bestämt sig att det inte finns någon framtid...

2007-09-11 21:25
Giftemål är bara en symbol, ganska onödigt enligt mig.
Rappare

2007-09-11 21:26
jennie-is-back
Vad är tjusningen med att gifta sig om man inte ska ha ett brölopp och sen säga att det är samma relation fast med utökat pappersarbete och sen en massa krångel om man vill göra slut, då är det fett onödigt enligt mig.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2007-09-11 21:27
men man kan ju vilja vara tillsammans med en person JÄTTEmycket just precis nu, men kanske inte för alltid. det ligger ingen värdering i det, men ett giftemål bör ju bara ske om man ämnar dela resten av sitt liv med den personen.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-09-11 21:28
just precis nu

...tills du hittar någon bättre hahaha...

You sneaky bitches

2007-09-11 21:33
Rainmaker P20

alla vill inte ha ett stort flashigt bröllop, och om det är det vman tycker är det väsentliga med att gifta sig så kanske man ska skippa det och bara ha ett stort partaj istället.

och om man tror att det kommer vara helt annorlunda i förhållandet efter att man gift sig så är man nog ute och cyklar, det är ju fortfarande samma förhållande, det ändrar ingen ceremoni på.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-09-11 21:34
...och för att återgå till ämnet, jag hade absolut inte gjort slut om min hubby sagt nej när jag friade.
förhoppningsvis så friar man inte om man inte redan har ett jävligt bra förhållande, och det tycker jag är dumt att kasta bort över en sådan sak.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-09-11 21:35
Så då kan man väl mer eller mindre tyda avsikten hos den personen i fråga?

Det är det jag menar, varför säga nej om man inte redan har bestämt sig att det inte finns någon framtid...

Hm... Kanske. Det beror ju på hur tex tjejen/killen svarar. Om personen i fråga inte är redo eller om personen inte ser en framtid tillsammans med den som friar är två olika saker.

Vad är tjusningen med att gifta sig om man inte ska ha ett brölopp och sen säga att det är samma relation fast med utökat pappersarbete och sen en massa krångel om man vill göra slut, då är det fett onödigt enligt mig.

Vissa har inte råd. Andra donerar hellre bröllopspengarna. Det finns dom som inte har något bröllop för att något tragiskt har inträffat tätt inpå eller t.o.m samma dag. Det finns dom som inte gifter sig för bröllopets skull och därför väljer bort denna fest. det finns människor som tex hellre sparar sina pengar till sina barn än har ett bröllop osv. Vi hade inget bröllop, uatn bara en liten middag ute i Malmö. Och i Borlänge så hade vi en middag till makens familj. Varför? Sorg i familjen otroligt tätt inpå.

2007-09-11 21:37
Misery precis!
Alla vill ju inte gifta sig, för att ha ett bröllop. Det är egentligen helt fel att tänka så, för att ett äktenskap handlar knappast om bröllopet.

Och ja... Inget ändras i princip efter ett bröllop/vigsel. Det är fortfarande samma förhållande och personen man sa ja till.

2007-09-12 00:52
alltså, det här med "åh, den andra kanske inte tror på giftermål bblablabla". friar man till en person så antar jag att man känner personen tillräckligt bra för att veta om han / hon vill gifta sig nån gång.

om båda tror på giftermål, och paret känner att deras förhållande är stabilt, de kanske bor ihop osv osv...och den ena tackar nej till ett frieri är detta väl ett tecken på att nåt inte stämmer, eller hur?
We call them winerbrods.

2007-09-12 07:35
Testa Detta!
Du vet desto finnare ring du köper så kommer dem lägga mer koncentration på ringen... När dem koncentrar på ringen som fan betyder det att dem komer säga ja! för att dem vill ha ringen.
Så Ta på dig jackan! gå ut o köp en 50.000kr ring! 
Knock 'Em Dead!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-12 07:41
men alltså, även om förhållandet känns stabilt och man är för giftemål så kan det ju vara helt fel period i livet att binda sig! jag kan bara relatera till mig själv, men jag får panik av allting som binder mig, fast anställning, csn-lån osv osv. Även om jag har var helt galen i min snubbe skulle jag inte pallat gifta mig i dagens läge, oavsett om vi varit tillsammans i hundra år o allt är super.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Moderator

2007-09-12 07:52
Som någon sa där uppe så är förhållandet förhoppningsvis jävligt bra om man friar, och då är det väl bara jättedumt att göra slut för att den andra inte vill gifta sig? Sen är det ju ganska svårt att avgöra eftersom det nog är ganska sällan den man friar till bara säger nej och sen typ återgår till disken. Oftast får man nog en förklaring också och så får man utgå från det sen.

Personligen skulle jag verkligen inte göra slut med en tjej jag var så galen i att jag ville gifta mig med henne för att hon sa nej, om det inte var så att hon sa något i stil med "Nej alltså jag tänkte vänta och se om det kommer någon bättre senare i livet och då är skilja sig så jobbigt".
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick