I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ta med sig snus till Italien?

Övrigt - Blandat

2007-09-09 20:53

Ta med sig snus till Italien?

Jo jag ska till Italien under en vecka och tänker inte dra utan mitt snus. Men frågorna är; får man ta med snus till Italien? Kommer dom tro att jag är Al Qaida och ta snuset för bomber och börja rota? (mina föräldrar kommer börja gnälla om dom ser att jag inte lagt av, pallar inte det). Och sist men inte minst, går det att köpa snus i Italien?

2007-09-09 20:58
Jag tror inte det går att köpa snus i Italien, eftersom det typ bara är svenskar, danskar, finnar och norrmän som snusar..

Jag fick iaf dra med mig snus te London, ingen som checkade vad det var, jag drog tom upp det när jag skulle lägga ut allt jag hade i handväskan.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2007-09-09 21:19
I Finlad får man snusa, men det är olagligt att köpa.. 

säg till om jag har fel.
BLÄ

2007-09-09 21:21
Jag hade en stock snus med mig till Spanien förra sommaren och de funkade.

2007-09-09 21:25
Klart du får, och klart att dom inte säljer snus i Italien.

Var där själv för några år sen, have fun! Missa inte Milano, Pisa eller Venedig!
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2007-09-09 21:36

I shall not!

Men om jag tar upp det direkt ur handväskan i Italien, kommer dem inte ta mig där om det är olagligt?

Kul att bli tagen för snus!

2007-09-09 21:37
T-M-K P2

"I shall not, miss Milano, Pisa eller Venedig!"

så var det!

2007-09-09 21:43
det är lugnt, snusade mig genom en vecka i kalabrien i maj.

2007-09-09 21:45
skippa det där krafset, södra italien och västkusten is the shit.

2007-09-09 22:11
Lacroix F18

tveksamt att danskar snusar? och ingen i köpenhamn visste vart man kunde köpa det.. var nära att få stryk av en dansk som jag gav snus som trodde det var kokain och att jag försökte lura honom..

sjukt onödig off toppic, förlåt mig.

du kan ta med,, kunde jag till frankrike i alla fall
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-09 22:33
detta var kul att läsa :)
jag
åkte från usa hem till sverige för några år sedan nu
och så söp jag mig rätt redlös (jag var under 18 och personalen o nåra runtom hade börjat reagera lite för ja började dra till mig lite uppmärksamhet, fastän inte dåligt så)
då jag börjar baka på en snus, så kommer flygvärdinnan först o bara kollar, stirrar helt förvånat o säger ; sir, what are you doing?, what is that?
its tobacco, svarar jag
varpå hon fortsätter;
- im sorry sir but you cant smoke on the plane..
no no fortsätter jag (lullig o skön som jag är) its snuff , its tobaco i put it under my lips, dont worry.. ;)
och hon är fortfarande helt förvånad o grejjsor så jag blir tvungen att demonstrera för henne hela grejjen, hur jag bakar prillan o sedan stoppar in den i käften.. :D haha
varefter hon fortfarande ler mot mig o så men istället för att hon ler charmigt o småkåt så har det istället förvandlats till ett sånt där flygvärdinne leende o hon säger
oh okey, im sorry
- do u wanna try it? ;)  frågar jag..
no, no, im pretty good i think..
-but i can still use it right?
yeah no problem :-) its no problem ( just dont ever kiss me! tänker hon fast hon säger - just call on me if there is something u want or need )

2007-09-09 22:35
det går nog inte att köpa snus i italien

offtopic
vad ska du göra i italien?

2007-09-09 22:54
sola, snusa och sova :D

Lite så, men jag ska vara där med familjen, vanlig semester.
Men jag hoppas att jag får se så mycket som möjligt, Italien är ju känt för fotboll och kultur.

2007-09-09 22:56
det är inga som helst problem o ta med snus till italien, lägg det med baggaget du skickar om du är osäker..

chana_masala P19:
du kan visst köpa snus i danmark, på bla nästan varenda seven-eleven i köpenhamn. dock så kan du bara köpa lös då portion inte är tillåtet av nån skum anledning.

2007-09-09 23:48
alltid skönt med semester! hur länge blir ni där, vart i italien?
jag har bara hört bra om det landet, har tyvär själv inte varit där..
ska du se nåra matcher? comedia del arte är ju född där, det måste du ju se!