Tvättstugerutin ya!
Har tvättstugan nu,,, och när jag kom ner precis så satt det en lirare där o väntade på sin tvätt. Orka..Fast iof skulle det vara fruktansvärt jobbigt och dyrt och bli av med större delen av garderoben plötsligt. Undrar om man ska ta o sätta sig därnere med ds'n o lira under tiden : / Vad gör ni - stannar kvar i stughelvettet medans tvätten går eller går ni tillbax till lägenheten och väntar?
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
Vem fan snor kläder ifrån en tvättstuga? Samt att du lär garanterat veta vem det är då han antagligen bor i ditt hus? eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hos mig har flera grejer försvunnit. ganska många som delar tvättstuga men ändå! jag brukar softa kvar om det är nåt jag är rädd om. tvättar jag bara strumpor kan jag dela med mig..
smisk, fnask och ganja!
Vänta i tvättstugan? Haha, han hade ju bråkat med sin brud hajar du väl ;)
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
det kan hända faktiskt att saker kan försvinna... ofta ett plagg i taget så man inte märker. har du trådlöst internet och bärbar får du fan vara glad =) annars kanske det är dags att köpa en bok ;)
Vänta i tvättstugan? Haha, han hade ju bråkat med sin brud hajar du väl ;) Blir man nerskickad till tvättstugan då? Jag blir utelåst på balkongen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gynophosis näää, vi har 2 tvättstugor, en 20meter ifrån och en annan 150meter bort. man kommer in med vanlig nyckel om man inte använder sin bricka så det är svårt o spåra. sen släpper folk in vem som helst oxå, man vet ju inte vem som bor vart heller. bor i en sketen förort btw. Det har iof aldrig hänt nåt under mina 3år här men ändå =)
Jag är väldigt fördomsfull när det gäller sånt där... Gillar inte att tvätta i samma maskiner som pöbeln öht... Men ibland måste man ju :) Nu har jag dock ännu inte orkat sitta kvar någon gång, men den stunden är inte långt borta skulle jag tro...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Palla sitta och trycka i en tråkig tvättstuga.. Finns det verkligen folk som stänger av tvättmaskinerna när dom är igång och snor våta kläder? Annars är det ju bara att komma ner typ 5min innan tvätten är klar.
öhm.
Moderator
2007-09-06 19:11
På min gård väntar typ alla på sin tvätt. Iofs tvättar de ju typ hela familjens tvätt då så de verkar alltid ha något att göra. Men även de som inte tvättar så mycket kan man se sitta och vänta och vänta. Jag gör det aldrig, det känns ju skittråkigt att sitta där själv i flera timmar och göra inte ett skit.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Man tror inte det är sant men folk snor på största allvar kläder ur tvättstugan. I mitt hus har flera personer blivit av med klädesplagg av alla de slag. En tjej som hade tid samtidigt som mig en gång kom och frågade om jag sett hennes byxor för att dom var försvunna, men det var någon som snott dem. Några andra har blivit av med tröjor, bhar etc etc. Så att sitta och vakta kläderna är väl ingen dum idé, om man är rädd om dom vill säga. Själv orkar jag inte, vill folk sno mina grejer så gör det. Men som tidsfördriv funkar väl sudoku, korsord, ringa mamma och snacka skit som utmärkta alternativ.
Kan ju aldrig vara värt tiden. Fatta vad många timmar det blir på ett år.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Nä fyfan, 40-60 minuter i en rutten tvättstuga. Sen så har det iofs alltid varit brickor när jag bott i större hus. Vetefan hur jag skulle göra om det inte fanns.
"jag har fin hår. som en waterfall."
hahahaa, sno andras äckliga underkläder är fan höjden av zigenaritet. tur att jag har 40 i midjemått på mina braller så ingen kan rocka dom förutom jag. HURRA FÖR ANDREY!
Din hojtlåda är tom.
Är det bara här som vi har lås på tvättstuga, ett sk extra lås som du sätter fast över det vanliha låset så bara du kan komma in? Oj blev lite luddigt förklarat, men iaf så är det bara jag som kan komma in där! Behöver man aldrig oroa sig, Skåne har dock kommit längre i utvecklingen. hejhej!
HELSINGBORGS IF!
min morsa berättade att hon gick ner i tvättstugan för att tvätta(hon hade bokat tid så klart) så ligger det massa pissig,smutsig tvätt i en klump.Den som va förre sket i att tvätta skiten helt enkelt.Så hon satte skiten i tvättmaskiner,tvättade allt,torkade ,la upp i högar och lämnade lapp där hon skrev ngt typ:nu har jag tvättat din pissiga tvätt.nästa gång jag kommer hit att tvätta och dina klädder ligger här ska jag slänga de i återvinningsrummet. Nästa gång hon gick ner till tvättstugan va klädderna borta och på bordet la en marrabou chocklad.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Lås på maskinen? Intressant. Ska kolla om det inte går o fixa här oxå =)
Producent
2007-09-07 06:19
vad ni än gör sa häng inte upp tvätt i torkrummet! jag gjorde det och mina favoristrumpor blev stulna!! haha!! inget annat var borta. jag tror dock människan trodde att han gjorde mig en tjänst som stal dom. för det var nämligen randiga tastrumpor.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Tvätta udda tider är min medicin. Brukar dra några maskiner innan jobbet eller på natten.
Mitt hood är inte fullt med tattare, utan snarare småbarnsfamiljer som jag tvivlar på skulle försöka sno mina stringtrosor. Söndagseftermiddag är min tid yao
My heart lives in my vagina.
Jag bor rakt över våran tvättstuga. Några stjärnor i huset får för sig att tvätta på nätterna och det brummar ordentligt när det sätter igång. Då går jag ner och stänger av elen och lämmnar arga lappar... Har förövrigt aldrig blivit av med kläder än så länge, men man vet aldrig då det finns en del i huset som är arga på mig....
Den som säger att skönheten sitter på insidan tänder oftast på tarmar.....
I min tvättstuga är det en sån där finurlig mekanism så man kan låsa fast sin bricka framför låset så man är den enda som kan ta sig in (ja, jo, om man inte pangar en dora såklart).
Vi har jättebra låsgrej på våran dörr till tvättstugan! : ) Vi har flera olika tvättrum, så man kan ta sin "plupp" som man bokar med och trycka in i dörren och låsa! Ingen ska ta mina kläder inte!!!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Jag väntar inte i tvättstugan. Har aldrig ens reflekterat över att någon skulle sno mina kläder, även fast jag bor i stockholms hårdaste förort :D
spliff macht frei
Haha, låter som en sjuk paranoid sak. Jag har aldrig väntat i tvättstugan och aldrig hört om någon annan som gjort det, förrän nu vill säga. Där jag har bott tidigare har det funnits ett sånt extralås som man stoppar i så att ingen annan kommer in, men där jag bor nu är det inget sånt. Det känns bra. Här sköts dessutom bokningen med att man skriver in sig med blyerts i en kalender. Smidigt system och alla litar på varandra. //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
nej gud vad jobbigt å sitta där å vänta där i flera timmar, jag går hem och väntar istället. hittade förresten en förlovningsring eller giftring där nere nyss, tänkte ta och skriva en lapp, men stackarn, han får väl ha reda på sin ring!
Jag var precis nere. Jag hatar tvättstugan. Hatar det till den graden att jag börjar få obscena mängder underkläder eftersom jag flera gånger köpt nytt när det inte funnits rent. Det värsta är när man är stressad och kommer ner för att hämta tvätten och det är 12 minuter kvar på programmet. Då blir man ju så illa tvungen att stanna och vänta.
playa-ws F19 : Ditt jävla äckel. Nu går du genast ner och skriver en lapp och berättar att du hittat den!
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
haha stor ångest att glömma vigselringen en tvättstugan
Ännu värre om en nittonårig väljer att stjäla den istället för att skriva en lapp.
jumpcut: Nej, det var inte så jag menade. Jag ska skriva en lapp, såklart. Men han borde ju hålla reda på den. :) Tror du jag skulle sno den, så dum är jag inte!!!
Oj, såg att det lät lite fel i mitt första inlägg.
min polare blev av med två nya kalsingar i torkskåpet, det är sjuuukt
Toastare
2007-09-07 22:42
Jag är inte i tvättstugan och väntar. Men när jag bodde i Malmö så var det alltid massa tjackisar som bröt sig in och snodde tvättet. Så där fick jag sitta och vänta tills tvätten var klar.
Jag skyller allt på Emma!
det är bara att droppa ett par ziegenartårar i sköljmedlet, så håller sig allt avskum borta!
Nej det har jag aldrig gjort. Känns inte som något som skulle hända i huset där jag bor. Brukade ta sista tvätttiden och begagna torkrummet över natten förut, nu har jag dock investerat i en egen tvättmaskin så man slipper planera så mycket.
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"
Bor i bostadsrätt-fastighet - människor här skulle aldrig smutsa ner sig med att stjäla något så trivialt som kläder. Vet vem alla är med.
Jo att tvättstugor i bosdadsrättsföreningar fungerar annorlunda är nog ingen nyhet.
Jag har ingen forumsignatur.
Jo tack. Lite skillnad på att dela tvättstuga med folk som har råd att köpa en egen lägenhet och att dela tvättstuga med folk som fått en hyreslägenhet av staten för att de är för keffa för att lyckas skaffa en själv...
jag brukar sno andras tshirts och kalsingar när jag har slut på rena , hittar alltid nåt som passar i studentkorre. kommer man inte och hämtar sin tvätt när tiden gått ut får man fan skylla sig själv.
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
vem fan väntar på tvätten...ska man sitta o sunka i en svettig jävla tvättstuga i flera timmar? lås ordentligt (finns det möjlighet att använda hänglås, så gör det). jag gör dock ofta misstaget att glömma några plagg när jag ska hämta upp tvätten...ibland finns kläderna kvar, ibland inte.
We call them winerbrods.
Första gången min vänn väntade på tvätten i sin tvättstuga så slapp han släppa in polisen som hade ett papper i handen. Han gömmde sig i tvätt stugan och såg polisen stå och banka på dörren. Sen gick dom och han gick in och gjorde av sig med grejjer som dom ville ha. Så att vänta på tvätten kan vara bra i visa lägen.
jag sitter aldrig och väntar på tvätten i maskinerna men vi har rätt speciella torkskåp som man kan sätta lås på vilket jag har. där känns det mer troligt att någon skulle sno ifrån OM det nu skulle ske - vilket jag inte direkt tror. det bor mest pensionärer och barnfamiljer här, sen finns det iofs rätt mycket udda typer också men jag tror att det är så att det är en eller två udda typer som BOR här och resten bara hänger i gäng och sen går hem till sig. så jag litar på dom som använder samma tvättstuga..
Toastare
2007-09-10 00:05
hänglås är inget som stoppar en naken (?) tjackis. Jag bor också i bostadsrätt nu, men sen har socialen några av lägenheterna där de placerar ut mindre lyckade exemplar av homo sapiens. Inte för att de skulle stjäla tvätt.. där emot sitter en i tvättstugan hela tiden medan han tvättar, plus att han nog tvättar hela tiden. Finns en centrifug i ena tvättstugan, vid den sitter han och centrifugerar lite extra. Jag tror iof han njuter mer av att se mina smutsiga underkläder.. han är något läskig.
folk snor kläder. var nere o tvättade för massa år sen, hade precis köpt MASSA fina kläder, gick ner en timme senare o allt va borta.. till o med underkläder. o då bodde jag i ett område med gamlingar o barnfamiljer. efter det, sitter jag alltid o väntar om jag delar tvättstugan med någon..
Hej FRA! Jag har ingenting att göra med al-Jihad, al-Fatah eller PKK. Jag har aldrig gjort Hadjdj eller tillverkat en bilbomb, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse! puss
Men hallå, vad har ni för kassa tvättstugesystem? När jag har tvätttid är det ingen annan som kan komma in i tvättstugen, trodde det va så överallt..
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer
Toastare
2007-09-10 12:28
jadis, nej för jag bor inte i ett high-tech hus. Min lägenhetsnyckel går också till tvättstugan, alla andra gemensamma utrymmen. tvättiden börjar dessutom när den före har en timme torktid kvar så då är man i tvättstugan och väntar på torkskåp och tumlare innan deras torktid gått ut.
BountyBoo F27 på det förra stället jag bodde så var det inte heller high-tech, väldigt primitivt t.o.m. man stoppade sin tvättcylinder i en järnlåda som satt utanpå det vanliga nyckelhålet så ingen förutom en själv kunde komma in. mycket fiffigt. däremot var det en galen kärring som slet bort hela låsanordningen för att jag råkade ta 7 min av hennes tvättid.
Din hojtlåda är tom.
Toastare
2007-09-10 14:09
Chonbo, ah så är det på våra torkrum.. min som sagt inte på själva tvättrummen.
BountyBoo möjligt att det inte stoppar men det känns ändå som att jag har minimerat risken genom att ha skåpet låst. en naken person utan bultsax lär nog inte få upp skiten iaf :D
Fan va folk verkar ha det säkert då! Lås på maskinen och hightech-bara-jag-kan-komma-in system. Verkar bara vara min förening som kör med vanlig nyckel. Ett jävla spring därnere oxå, folk går in o bokar tvättid, hämtar nån bok, läser av tavlan hej o hå. Iof så bor jag oxå i bostadsrätt o det är lite "finare" men folk håller ju upp dörren för en ifall man vill in, det är ju rätt lätt för en utomstående o bara knata in o sno allt så fort det blir tomt. Vi kan ju iaf konstatera att vi har en på whoa som väntar på tvätten. Eventuellt jag oxå framöver, åtminstone under torktumlingen isåfall höhö