I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förbannad jag blir på folk!

Övrigt - Blandat

2007-09-06 15:44

Förbannad jag blir på folk!

Jag sitter på bussen. Det är ganska fullt så det finns inte så många sittplatser, men jag lyckas klippa en plats precis vid dörren.
Jag hatar att sitta  vid dörren, för förr eller senare så kommer det att kliva på saker som jag hatar ännu mer: Morsor med barnvagnar.
Plus att det satt en sån i bussen också.

Iaf, efter två stationer så händer det, morsan i bussen ska av, och två nya ska på. Jag tänker inte hjälpa till, så jag hittar en ny plats en rad bak, där jag sätter mig.
Mammorna och barnvagnarna gör sitt. Och nu kommer det:

En ung tjej och en gammal kärring börjar snacka skit om mig,och att jag borde ha hjälpt till osv. Så jag lutar mig fram till kärringen som satt framför mig:
"Tänk på att jag sitter precis bakom dig"
"Du borde ha hjälpt till!"
"Nej? Varför?"
"För om du ändå sitter så nära kan du lika gärna hjälpa till, en barnvagn väger mycket."
"Jaha?!"
Sen lutar jag mig tillbaka och lyssnar på deras skitsnack. Fan vad sne jag blir.

Varför tror folk att man alltid ska få hjälp av nån, bara för att det ser lite jobbigt ut. Du kanske skulle ha tänkt på det innan du släpade barnvagnen på bussen.
Så kolla inte snett på mig för att jag skiterfullständigt i er.
Du kan komma släpnade på två tvillingarvagnar, jag hjälper dig fortfarnade inte!
Du är en idiot som tror annorlunda.

----

Så, hur gör ni är ni godhjärtade människor som med ett leende hjälper till, eller blundar ni och låtsas sova? 

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-06 15:46
de skadar inte att hjälpa till i 4 sek.

2007-09-06 15:48
också tänker jag på tänk om du har skaffat
tvillingar o råkar vilja åka buss o kan inte
bära upp barnvagnen, va vill du då folk ska göra?

2007-09-06 15:49
Så bara för att jag sitter närmast måste jag hjälpa till? Det satt ett helt gäng killar längst bak som kunde hjälpa till.
Plus att jag har jobbat hela dagen, det sista jag vill göra då är att hjälpa ett pack barnvagnsmorsor på bussen.
Gah!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2007-09-06 15:49
De borde inte ha snackat skit om dig, du hade kunnat hjälpa till.
Men det är naturligtvis inget tvång, om de skulle klaga på dig hade de lika gärna kunnat gå de få metrarna fram till dörren och hjälpt till själva.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-09-06 15:50
Hade jag suttit där hade jag nog hjälpt till, nångång kankse dt blir din tur att komma med barnvagn på bussen, då kanske du fattar hur det är?.. Och förvänta dig då inte att nån ska hjälpa dig.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2007-09-06 15:53
Lacroix:
Det gör jag inte heller.
Men sen så har jag ju redan bestämt för mig själv att ha ett körkort innan jag skaffar glin.

2007-09-06 15:53

dom morsorna kanske har jobbat hela dagen också och får fortsätta me att "jobba" me barnen hela kvällen också.

2007-09-06 15:54
Det kan faktiskt vara lite beroende pa situationen, ar det en fin morsa som har kid sa har jag inga problem med att ge henne en extra hand. Men skulle det vara nagon man inte tycker om med skrikande ungar eller bara ar allmant raelig sa blir det nog det sovande alternativet. Eller bara tittar at ett annat hall med musiken i oronen.

Men skulle det vara nagon aldre som har lite storre problem med sin rullator sa ger jag nog dessa personer en hand da o da. Tank nar man sjalv blir gammal, inte sa javla kul va! Men vet ju inte om nagon kommer hjalpa en da heller i och for sig. Kan kanske kora nagot trick dar. "-Den som hjalper mig ut far en 50lapp!"

Sen nar dom har satt ner rullatorn, sa kor man bara en senil style sa ar problemet lost, "naaeh, det har jag inget minne av" eller helt enkelt "du ar den 3e idag som gar pa den finten". Da man skrattar och gar dar ifran!

Som vanligt snear man bort fran topic, men sa ligger det till iaf.

piiz
-ò_ó-

2007-09-06 15:55
Mammalediga morsor jobbar inte. De driver bara runt.

2007-09-06 15:56
skaffa en blogg istället.

2007-09-06 15:57

Förväntar du dig hjälp om du skulle råka ut för en olycka, eller är det sånt som inte händer dig?

2007-09-06 15:57
EmCi_Emm:
Jaaaaa! Vilken bra idé. Fyfan vad bra du är.

2007-09-06 15:59
kan dock hålla med om att man blir sne om de börjar snacka skit, de vet ingenting om vem du är eller vad du har för problem.

2007-09-06 16:03
Jag hade tok lackat om nån snackat så om mig, om vagn jäveln vägde så mycke kunde väl kärringen o fjortisen hjälpt henne.

2007-09-06 16:06
jag skulle skita fullständigt i om folk snackar skit om mej.

ni brukar väl också snacka om en me kompisar
när ni ser en dvärg me lustiga byxor..

Producent

2007-09-06 16:12
alltsa fyfan vilken äckligt bortskämd människa du är. antingen det eller sa är du barnslig som helt enkelt vägrar hjälpa till för att du TROR att dom förväntar sig det.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-09-06 16:24
"det sista jag vill göra då är att hjälpa ett pack barnvagnsmorsor på bussen."

visst fan kan du komma på nått värre att göra efter jobbet?

Clap.

att hjälpa en kvinna med barnvagn är som att hjälpa sin egna (blivande) fru med hennes barn.....alla hjälper varandra och alla blir glada.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2007-09-06 16:30
Fyra:
Klart som fan de tror det. De blänger på en redan när man kliver på bussen/tåget.
Jag är inte bortskämd, jag har bara bestämt mig för att inte hjälpa andra.

2007-09-06 16:30
hahaha fortfarande kvar i trotsåldern? Jag kan nog ärligt säga att jag hade hjälpt till. Jag hatar likt förbaskat också barnvagns morsor och gamande knoddar, men man kan inte vara egoistisk hela tiden. ingen big deal vafan?

2007-09-06 16:43
fy fan för sånna som dig!
säg det igen o bli golvad!

2007-09-06 16:50
Nej fan, om de frågar är det klart man hjälper till, men de ska inte ta det förgivet.
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>

2007-09-06 16:52
Lady_A:
Precis. Glöm inte att smutskasta alla andra som satt på samma buss och inte hjälpte till.

2007-09-06 17:03
kärringen och fjortisen skulle hållt käften eller hjälpt till. själv hade jag nog hjälp till, och antagligen tyckt att du var egoistisk som inte offrade 5 sek av din tid, men jag hade inte lackat på dig pga det. ditt val ju.

moraliskt sett borde du istället för att tänka "jag är trött, jag orkar inte" hjälpt henne coh sluppit en massa negativa vibbar och fått ta emot lite positiva istället.

2007-09-06 17:05
Men fifan vad du är barnslig. Dina resonemang och argument var bland det fjantigaste och sämsta jag hört. Du beter dig som en tonåring i "jag-hatar-hela-världen"-perioden. Fuck the world, osv.

Tönt.

2007-09-06 17:07
Måste vara jobbigt att lyfta en vagn i 5sekunder.

2007-09-06 17:08
Håller med Clajlo. Det är varken ansträngade eller besvärande att hjälpa någon i 30 sek. Det är inte precis som att man har nåt bättre för sig. Tycker du det är jobbigt att hjälpa någon så borde du börja motionera.

2007-09-06 17:08
Tror han skiter i hur jobbigt det är, han bryr sig om folks fräckhet.
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>

2007-09-06 17:10
Hans resonemang är precis lika fräckt. What goes around comes around.

2007-09-06 17:10

Diealott X:
Du satt på den platsen som är avsedd för barnvagnar och flyttade på dig bara för att inte hjälpa till. Hade du dött om du hade hjälpt till? Tar säkert inte mer än 5 sekunder för att underlätta för den människan men men...

säg det igen o bli golvad!

2007-09-06 17:11
Detär  inte jobbigt, men varför? Ge mig en bra anledning till varför  jag skulle lyft hennes vagn.

2007-09-06 17:13
Jag ska göra det till mitt livs mission att följa efter trådskaparens framtida fru (om världen nu är så grym) och göra mitt yttersta för att förhindra hennes framkomst i vardagen.

Hela grejen är ju barnslig och korkad. Det krävs fan ingenting att hjälpa till och i 10 fall av 10 så uppskattas det vädligt mycket.

Jag kan hålla med om att kärringen och 14isen inte ska börja snacka skit om dig men väx upp för fan.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-09-06 17:14
kanske är karmabiten som spökar för morsorna. finns inga mer självupptagna, äckliga, se-på-mig-jag-är-värd-all-uppmärksamhet-i-världen, jag är bäst, jag är speciell, du är skit, jag har rätt, du har fel, alla ska anpassa sig efter mig, åååh kolla vad unik jag är som har en knodd än såna. fast jag skulle nog hjälpt till ändå, sånt går lite automatiskt
http://www.kommandot.se/wp/

2007-09-06 17:16

Får jag fråga hur du kände dig efteråt? var du riktigt tung? kände du dig rebellisk? Jag kan se en bild framför mig hur du sen glider ner i ditt säte och är så stolt över din "skiter i" stil.
Du vägrade hjälpa en kvinna med barnvagn, Grattis!

Patetiska stackare..
och vem fan är du?

2007-09-06 17:19
Och sen när man hjälper folk med barnvagnar, rullatorer är ett litet tack de minsta man kan begära. Man blir trött på folk som inte visar uppskattning.

2007-09-06 17:20
jag tycker att dom som steg på på den stationen skulle ha hjälpt till för dem stod ju redan upp. desutom tror jag att mammorna har det fan så mkt jobbigare än du.

2007-09-06 17:21
mm, det rycker automatiskt i den muskeln om man ser att någon är i behöv av en extra hand. inte så man gräver ner sig i sådanna tvångstankar. 

2007-09-06 17:27
Fan va kool du är, lätt min nya idol. Din attityd är ett under av välvilja och medmänsklighet.

Helvete vad jag snear på emo-kids med peniskomplex.

Fatta hur många problem som skulle kunna slippas med en sånhära
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Producent

bperb. hahaha!! jag kan inte lata bli att skratta när jag läser det där. det stämmer sa jävla väl.. fast mest unga mammor som är sadär. skjut dom
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-09-06 17:32

Som Bill Hicks sæger,
"Det ær førbjudet att røka på flygplan, men barn får springa løst bæst fan de (deras mammor) vill.
Det borde faktiskt vara olagligt med barnvagnar i offentliga miljøer. SÆRSKILT på stan o i kollektivtrafiken.

2007-09-06 17:33
jo. första ungen liksom. skulle på muggen på nåt kafe några dar sen då två (inte en, TVÅ) morsor kommer ut efter cirkus en halvtimme, de har såklart bytt blöja både två och kläcker ur sig "jaa, nu luktar det ju kanske lite illa för er som inte är vana vid barnbajs". fuck you morsajävel, vad vet du om hur många ungar jag har. såvitt du vet kan JAG vara farsa till ditt jävla barn.
http://www.kommandot.se/wp/

2007-09-06 17:37
Ska någon ha min hjälp får dem fan öppna käften och fråga mig. Då hjälper jag till.

Istället får man tjuriga och ilskna blickar från dessa äckliga kossor.
Fan heller, hoppas du ramlar på vägen ner, subba.
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!

2007-09-06 17:52
Blunda och låtsas sova, det löser allt...
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2007-09-06 18:00
Omoral P17

Skulle vara jävligt kul att fälla dig när du blir gammal och använda dig som studsmatta din "äckliga kossa"
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2007-09-06 18:02
du va mig en trevlig figur måste jag säga, hoppas du råkar ut för nått du vill ha hjälp med o att det kommer en lika självisk figur som du o vägrar
nämen fy fan karln!! gå och klipp dig

2007-09-06 18:08
fett hardcore o inte hjälpa till på bussen!!!
ännu mer hardcore att du gör en trå på whoa för att du är skakis efter de OFANTÖLIGT hemska o jobbiga o otrevliga o hemska som hände dej............

2007-09-06 18:11
beror väll på vilken typ av värld man vill leva i!

2007-09-06 18:16
Förbannad jag blir på folk var en bra rubrik, fast jag vänder den snarare mot såna egoistiska skitstövlar som dig som inte kan hjälpa en ensam morsa med en tung barnvagn för du ska kunna sitta i din jävla stol och lyssna på din musik...

2007-09-06 18:20
Dieallot X20 - det kostar inte mkt att bara ge en hjälpande hand då & då.
It's only gay if balls are touching

2007-09-06 18:21
no_one, okej :)

Jag ser som jag sa inget fel i att be om hjälp, idiot.
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!