wazup luleå
nybliven luleåbo sitter jag här och är i behov av att veta lite mer om den här stan. var ska man hänga, var ska man inte hänga? var ska man käka? var ska man festa loss? ja du vet, tips tips =) /c
socissi.wordpress.com
fick du jobb i luleå? haha kommer ihåg soc-tråden
Du borde frågat om det är kallt på vintern i Luleå.
•pave paradise•
åh ångest nu är jag "tjejen-som-inte-har-nåt-jobb" svaret borde ju du veta, nej
socissi.wordpress.com
jo hur kallt kan det bli, höhöh måste jag införskaffa mössa?
socissi.wordpress.com
Jag tycker att din inställning till folk som inte har jobb verkar rätt dålig. Ingen är arbetslös av egen vilja. Det händer alla någon gång. JAg menade inte det på något negativt sätt alls.
jo jag vet jag har blivit ruggit bitter av allt det är att inte ha jobb...eller inkomst. men jag tror iofs att du har fel i att ingen är arbetslös av egen vilja..
socissi.wordpress.com
ja, jag förstår att du är m eller c eller nått sånt. det är verkligen exalt den där dåliga människosynen som har gjort arbetsförmedlingen så mycket sämre. MEn det här är en annan diskusion, lycka till i luleå
luleå, där är dom dryga, man får inte ens ta ut pengar så komemr det nån som har cancer och drar upp sin scarf över ansiktet och ska spöa mig och mina 4 kompisar :(
var ska man hänga, var ska man inte hänga? Kom in och kolla in The Happy Peoples nya kolletion och våra höstleveranser. Butiken hittar du på Smedjegatan 26. Nyheter till hösten är Won Hundred, Henrik Vibskov, Stussy m.m. (reklam reklam)
var ska man käka? Om du vill äta gott, åk till Kyrkbyns kök & matsal. relativt höga priser och det ligger en bit utanför stan. Men det är helt klart värt ett besök.
Lunch tycker jag du ska äta på Zan. Persiskt kök med grym bönsallad.
var ska man festa loss? Du missade precis en bra sommar på
Onsdagsklubben . Finalen var förra veckan.
För tillfället har bara
Cleo öppet, 20 år på fredagar och 23 år på Lördagar. Men på ca 2 månader ska tidigare brasseriet bli Blue Moon Bar.
Just nu ligger allt mellan sommar och höst så det ser riktigt dött ut klubbmässigt. Men det kommer säkert igång på några veckor.
Lycka till!
http://www.iamthereasonwhy.com/
de blir ungefär lika kallt som i skelefteå och piteå...du vet dom där ställena du har bott i hela ditt liv!
nej
vilket påhopp! dålig människosyn i den här tråden. Och du var ju snabb att placera mig i ett fack så du ska väl inte prata så mycket om mäniskosyn...
om du ville säga nåt om luleå så är det välkommen att skriva.
tack för tipsen. jag har redan tittat förbi på The Happy People faktiskt =)
ifs
har du börjat släktforska ? =)
socissi.wordpress.com
hm, påhopp? det var det inte. tänk dig ett "enligt mig" innan dåliga människosynen, och ett "tycker jag" i slutet om det känns mindre aggressivt.
Thai Tahi har en ruggit god lunchbuffé för typ 70 kr. Ligger brevid åhléns typ, mitt emot McDonald's.
hbsfvbljfbkljanfrgklbnabnfdab<br> <br> Sorry, ville bara ha nått unikt...
Vintern i Luleå är värst... minst 20 minus, för några år sedan hade vi 40 minus grader... Så håll tummarna på att det stannar runt 20 minus den hära vintern! 8]
Du måste ha mössa ju! och en go jacka. 20 minus blir det minst någon gång under vintern så.. annars så är ju happy people en rätt stilig affär, dock har jag aldrig råd att handla där, fresh soles är också fresh. men var du ska hänga typ dagtid vet jag inte. skaffa dig vänner och häng med dom =) Mat: det som folk har nämt. +heroes a.k.a Pasta baren. på höger sida gatan när man går ned mot gymnasiebyn. skingagorgonzola pastan är kung. lr kycklig, dom andra är inte lika grymma =) men testa det. 55 spänn för lunch! sen ska du hojta på ronnback när du ser han på stan, sexig snubbe med kort hår.
http://www.soundcloud.com/mr-rnbck http://www.soundcloud.com/brormusik
festa på cleo!! klamydiagrottan
skriv kort, helst inte alls
pff, vintern ä rinte ett dugg kall. det är minus 20 kanske 2 dagar sedan svänger det runt noll.
Din hojtlåda är tom.
här är det kallt och tråkigt;) välkommen!
vintern är väl kanske inget ni beöver varna mig för...
har bort i skellhell hela mitt liv förutom 3 guld år i pite.
jag tycker inte att ni framhäver en stad så jädrans bra heller
skryt upp er för fan!
hatar norrland och norrlänningar för det...skryt på!
(det gäller även mig...)
och jag lovar jag ska hojta på dej joel rönnbäck, jag vet ju var du bor =)
kom igen då! vad gör man i lule?
vad ska jag akta mig för?
socissi.wordpress.com
haha tvål
socissi.wordpress.com
Nu ihelg ska du komma och festa på nått jävla hotell med mig och en poalre kanske!
Men lika glad är jag för det!
om du vet var jag bor är du läskig :P lr nått så är det nått jag inte vet. men luleå är soft! på sommaren diggar jag det mest dock =) vintern är så möööörk, men kan dock vara mysigt. ost?
hehe klart jag vet var du bor, luleå =)
ost?
socissi.wordpress.com
haha, nu var du lite klurig.. fint. ostkub på en tandpetare och champagne?
Jag känner igen dig.
? _ ¦ _ ¦ ? tjobre jag är abo! ABO!
Luleå är hur nice som helst. Käka på Max, dagligen. Festa? Fan vet, jag är nykterist. Köp en skoter och dra över isen i Norra hamn :D
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
ville_du_nåt
vem känner du igen?
socissi.wordpress.com
att folk inte hypar luleå beror kanske på att det är inte värt att hypa. finns typ 3 (eller midre) uteställen med asdyr öl som spelar 5 fjortislåtar på repeat hela kvällen.
Din hojtlåda är tom.
Jag har bott i Lulea, pluggade dar. Jag hatar den staden, far angest nar jag tanker pa det. Finns ju inget man kan gora dar.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Du kan ju alltid hänga på max med 13-14 åringar och tjuvröka där. Det är alltid nice! Annars går väl äldre folk på typ roasters och fikar, det är rätt populärt, ute och inne servering. Zan som nån sa har asnice krubb, sen snabbmat finns matstället, max, mcdonalds, dagoberts m.m, sen china finns waldorf, exotic, kim fock, thai thai (tahi) m.m ser dött ut på klubbfronten faktiskt.
Schri - Går mest under det namnet.
Du kan ju fara och se Luleå Hockey när dom försöker hålla sig kvar i elitserien. Och landets bästa basketlag har vi ju också.
E oxå ny i stan. Pluggar du på LTU? Luleå verkar ganska dött.
Cilia dom använder ordet nå där uppe tex " Nå vad gör du" och de kan bli upp till 40 - på vinternn VÄLKOMMEN TILL NORRLAND Själv så bor jag 14 mil nedanför luleå
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Av något konstigt sammanträffande drömde jag om Luleå inatt ... Hm... Men, finns ett berg där (Ormberget kanske?) med elljusspår etc. Kanske inte så bra under vintern (om du inte åker typ längdskidor) men om du bor kvar där till våren/sommaren/hösten och vill ut och motionera. Det finns väl även någon skidbacke (Måttsund? heter den så?) där någonstans, vad jag kommer ihåg var den rätt kass, men om du åker skidor/bräda kan det väl vara något (i brist på annat så att säga).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Omberget har också en slalombacke:) fast måttsundsbacken e större.
Flytta till Norrlands hufudstad Umeå istället