Plast på spisen?
Okej... har ett litet problem... skulle koka te, satte på plattan, vattnet å började snacka i tel... 30 min senare hörde ja att de lät från spisen, tittade upp och hela lägenheten var rök fylld... är en plastgrej som har trillat ner på plattan.. så nu luktar hela lägenheten plast å hela plattan är full med plast... såå nu till frågan... Hur får jag bort det????
!! :)
så de ealltså bar att skrapa som gäller :/ de sitter verkligen .. hårt !! =( fan! wellwell tack Endeavour.. ja om ja ändå kunde!
awwwwww :( va ere för golv?
cry me a river! --> thcrew
jag läste fel :( men.. sätt på plattan så plasten värms upp.. då får du av den lättare..
(annars kommer du bara repa sönder plattan)
Skaffa billiga rengöringssvampar, såna med ena sidan grön och grov, i paket med 10 styck för 10kr. Sätt plattan på svag värme så plasten blir kletig, då går det hyfsat lätt att skrapa upp kletet med grovsidan på svampen.Det kan gå några paket men hellre det än att byta plattan.
Jag skaffade mig ett liv men nu har jag lagt det nånstans och kan inte hitta det. Fan också!
en fuktig trasa brukar göra susen också.. krävs inte direkt monsterverktyg bara plasten blir smält igen
men äre tjockt lager kan det va bra att försöka skyffla bort det med typ en osthyvel eller nått annat lämpligt först.. sen torka rent med fuktig trasa på varm platta..
men ja tänker mig att dde ska börja ryla som satan om jag värmer upp de lite:/:S! känns som at ja andats in nog med plaströk !.. men ja.. har väl inget annat val.. tack! trasa å värme it is
mm och lyft/skrapa bort det värsta först om det är tjockt..
du får köpa nå super medel så de smälter bort =)
Konse''
Joda är on point. Värm på plattan och var beredd att skrapa. Vill du ha det lite rökigt ett kort ögonblick eller en platta du inte kan använda p.g.a. rökfaktorn?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bind en halsduk runt mun och näsa då.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Du kan ju slå på spisfläkten och öppna alla fönster under tiden. :p
kylsprej + plastklubba
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Laurelisse Haha... Nu ska jag berätta vad du ska göra.... Du ska sluta pyssla med flera saker samtidigt ;D
Pokerface Ja visst borde jag de :(:(!!
Okej nu har ja haft på plattan hur länge som helst å skrubbat men de e inget som smällt.. de elixom bara ett tunnnnnt tunt lager kvar som bara luktar men aldrig försvinner =( Får väl göra fler försök senare!
Nånå TACK
Jaaa... Eller skaffa en hyvens karl som kan koka the och allt det där åt dig^^ Eller en micro...
Pokerface.. de värsta är att ja har en.. såndär simpel så kallad.. VATTENKOKARE!! ..men nej.. här ska vi köra på gamalt hederligt vis =(! Tji får man för de!
Laurelisse.. Haha... Men jag kan aldrig förstå varför du inte använde vattenkokaren.. Men detklart.. Det är kanske godare att köra "the ol´fashion way" Höhö... Men har du en hällspis?? Annars kan du köra med en rakbladsskrapa... Det måste funka...
pokerface.... nee nu i efterhand kan nte jag helelr förstå... men men :( hällspis? vad kan ja välja mellan??! de e två plattor svarta plattor i en studentlägenhet? :D
Ja men då ska det väl gå.... Bränn på lite och skrapa med en rakbladsskrapa... Eller så bränner du på strykjärnet och stryker lite... Men då får du ioförsig plasten på strykjärnet =((
pokerface då lägger man en kaffekokarpåse mellan, precis som man gör när man vill ha bort stearin från brallzen eller tröjzen.
pokerface blir jag nog tvungen att hålla med dig om.
Bra! Gör så då Laurelisse ... Hörde du det? Vavava?
MEN HELVETES JÄVLA H*R SPIS! okej.. nästa problem!!! Proppen går varenda gång ja sätter på spisen!!!! hela lägenheten tvärdör! Fixa!
haha ^^
fanfanfanfanfanfanfan:'(
asså..faan.. den ena plattan.. den som de va plast på ..den e sådär småvarm/ljumen hela tiden å funkar att ha på.. men sätter ja på den andra.."hela" plattan så slocknar allt.. kan nån tekniker förklara detta fenomen för mig? De borde väl va tvärt om, om nått!! GAAH HELVETE!
Laurelisse Hehehe.... Stackare... Ring en fixare istället!
Kan ju vara så att spisen känner av att allt kan explodera vilken sekund som helst, och automatiskt stänger av sig...kanske.
hahaa... min röst är förtrollande..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Heavy Indo haha jaa ja säger fan de.. allt e ditt fel! Don´t ever talk too me again! :D
Pokerface jaa ja ska ringa vaktis imorrn!