I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka skall gå på Universitet här?

Övrigt - Blandat

   

2007-08-30 11:37

Vilka skall gå på Universitet här?

Jag har kännt mig lite onödig så att säga, kommer att bara läsa halv/del-tid som det heter medan många jag känner kommer att läsa hel.

jag vill också läsa heltid och känna mig duglig, det känns bara så jävla pinsamt att säga man läser halv/del-tid samt att det är bara Språk jag kommer att läsa (ni lär lista ut vilken om ni kollar mitt nick).

Det är inte att jag är kass på ryska, utan vad jag får ut av det i arbetsmarknan. Det ger som inga meriter om jag vill jobba med något stort om man jämför med andra språk. Jag skiter i om det är så, vill kunna skriva/prata flytande.

Såg att det fanns lärarutbildningar i dom flesta språken utan ryska/japanska/arabiska, så vad är då dealen att ha dessa som enskilda kurser på ett universitet.

Dessutom så bor jag i Umeå som är vänort med Petrozavodsk, en ort jag inte i vill första hand vill resa till. Medan i Sthlms Unv har gjort så att studenter som läser C eller D kursen kan läsa det i St.Petersburg.

Damn, ångrar ingenting ändå. Men det känns som under denna höst/vår som kommer att bli en vindpust. Dvs att det ger ingenting är bara kunskap i det språket.

Dessutom så har jag aldrig jobbat sådär som 16-19 åringar gör nu pga jag har inga meriter, har bara haft sommarjobb. Så om jag söker ett jobb så måste jag praktisera hur länge som helst för att kunna få ett fast jobb.

Jag må vara lite negativt nu, men samtidigt glad över mina beslut. Jag är en sådan person som tyvärr jämför med andra och deras karriärer som känns mer betydelsfulla än mina just nu, många klasskamrater har åkt till Frankrike för att plocka vindruvor (dock ej kunskap i språket). Vissa läser heltid på Unversitet.

jag skulle också kunna läsa heltid, men jag blev lite osäker om vad de nya regeringen tänker göra med bidrag och sådant.

Så nu när ni har läst hit så vill jag hemskt gärna veta vad ni ha tänkt läsa så man få avundas lite :)