I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Personer som alltid ska lägga sig i.

Övrigt - Blandat

2007-08-29 14:06

Personer som alltid ska lägga sig i.

http://www.herrbitter.blogg.se/

2007-08-29 14:09
Fan blev fel!

Men hur som helst är så fruktansvärt trött på personer som alltid ska lägga sig i. Som t.ex. så hade jag i går på mig en halsduk (Som yasir arafat hade på huvudet) och direkt kommer det personer som helt enkelt inte bara kan acceptera det utan måste säga "varför har du den där på dig", "är du emo" och dem kanske tycker det är udda eller någo men varför kan inte personer hålla det inomsig??

Någon som vart med om samma eller vet varför människor är som dom är ;s ?
http://www.herrbitter.blogg.se/

2007-08-29 14:13
Det heter palestinasjal.

Det är jobbigt att ha något så orginellt som en palestinasjal på sig. Har man det får man stå ut med att folk tittar på en.
shake it!
Manager

2007-08-29 14:16
Jag väljer ibland att ställa såna frågor just för att irritera. Jag finner personlig glädje i att jävlas med andra.
Visst, det kan misstolkas och jag skaffar mig ovänner, men det är nästan värt det ibland ;)

Annars så är det nog nyfikenhet blandat med oförmåga att ställa frågor så de inte låter som anklagelser.
Redline!

2007-08-29 14:18

lite jobbigare är att du inte ens vet vad klädplagget heter och vad för åsikter den står för, eller hur man ska säga. det är lite som om jag skulle gå med ett stort hakkors-märke på min jacka och säger att jag har det för att jag klär i det

en värre sak var en tjej som hade palestinasjal samt en davidsstjärna-pin på sin väska...

jag la mig inte i faktiskt, vill hon framstå som iq-befriad och totalt omedveten om dagens utrikespolitik är det hennes eget val. men min palestinske vän blev rätt upprörd

2007-08-29 14:19
Palsestina sjalar har ju egentligen inget med Emos att göra , bara det att många av dem har sjalarna men vet inte innebörden. Sänk fanskapet!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2007-08-29 14:23
knugen: Nu vet jag inte om det här stämmer, men en arabisk polare till mig menar att "palestinasjalar" används i hela mellanöstern, och har ingen som helt politisk betydelse.
Det är något svenskar har hittat på.

Jag vet inte om det är så, men faktum är att det är ett klädesplagg, och inte ett politiskt ställningstagande. Ett hakkors är däremot en logotyp som står för någonting politiskt.
Redline!

2007-08-29 14:27
Palestinasjalar har väl fan ingen politisk betydelse längre. Dom säljs ju överallt och har mer blivit en vardaglig sjal för folk. Ni läser för mycket in i det!

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2007-08-29 14:29
Dr.Octagon

Det är ett klädesplagg som ursprungligen i sin ursprungliga miljö kanske inte har någon politisk betydelse. Men det är nutid i västvärlden nu och då går det inte att komma ifrån att väldigt många människor tillskriver palestinasjalar en politisk innebörd. Ungefär som svarta kängor med vita snören. I och för sig har den politiska innebörden med palestinasjalar börjat urvattnas sen Carrie i Sex and th City hade någon slags palestinasjalstopp på sig.
shake it!
Manager

2007-08-29 14:36
kiddan: Du menar med andra ord att jag ska börja ha palestinasjal på mig och vänta på att jävlas med folk som vill ta upp en politisk diskussion?

Undrar vad som händer om man har det och kängor med vita snören :O

Det var förövrigt din gorilla till pojkvän som lärde mig den felaktiga bilden av palestinasjalen.
Redline!

2007-08-29 14:39
Såg nån film om nån emo för några dagar sen.. men va i hevlvete är en emo.. har missat det helt.. nån som vara så snäll o förklara vad en emo är o vad det innebär!?
 Malmö FF!

2007-08-29 14:42
Att säga att palestinasjalens betydels har börjat urvattnas är väl ändå en stark underdrift. Visst finns det väl en och annan som tillskriver den politiskt värde men jag tror inte att de är särskilt många.

Att kombinera den med en davidsstjärna kan väl ses som ett politiskt ställningstagande? Att man förespråkar fred och harmoni av de två "politiska" symbolerna.

Jag tycker att palestinasjalar är rätt snygga. Har dock lite svårt att ta på mig en nu eftersom att nästan uteslutande kids har dem på sig. Man kan ju bli tagen för en sån där. vahettere... fjortis.

Fred och kärlek.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-08-29 14:53
eller så slutar vi kalla det för palestinasjal och säger shemagh, så blir alla säkert glada...

2007-08-29 14:56
När jag går ut med mina polare brukar folk säga 'spelar ni i något band?' alternativt kalla oss bögjävlar.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2007-08-29 14:57
med andra ord kommentera klädstil och frisyrer etc.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2007-08-29 14:57
Dr.Octagon

Jag har väl aldrig sagt något om att du ska ta på dig en palestinasjal? Det skulle verkligen inte klä dig.

Kunde just tänka mig att det var min man som sa en sådan sak. Fast jag tror att han har delvis fel. För det symboliserar någonting, det är ingenting folk har på sig bara för att det är snyggt. Har för mig att olika färger representerar olika grupper av något (typ folk eller religiösa riktningar inom islam).
shake it!
Manager

2007-08-29 14:59
kiddan: Jag tolkade det så.

Säg åt honom att sluta ljuga.
Redline!