I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lag om brända filmer?

Övrigt - Blandat

2007-08-25 15:33

Lag om brända filmer?

Tänkte bara höra, vad säger lagen om att ha massa brända filmer? Ifall polisen ser att jag har massa brända filmer, vad kan dom göra då? Dom kan ju inte veta att det är jag som laddat ner dom och bränt ut direkt...

www.google.se - så nu slipper nån länka till google, och ja jag har sökt.

Tack

Forumsignatur:
Moderator

2007-08-25 15:40
Det var iofs ett tag jag frågade, men då sa Farbror Blå att man får ha ett bränt ex av varje orginal du äger, en säkerhetskopia alltså.

Sen spelar det ingen roll om det är du som har bränt eller inte, det är endå du som sitter på filmerna.

"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2007-08-25 15:41
jag har för mig att innehav av piratkopierat material är lagligt, men att sälja eller sprida är olagligt?
för sent

2007-08-25 15:51
Jeas, det var så för ett tag sen, det var olagligt att dela ut, och lagligt att tanka, men inte längre.. Its all ilegal now.

ont - ingen aning, har ca 900 brända filmer här hemma så jag vill också veta :)
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!

2007-08-25 15:57
Jo man sitter ju på ett antal brända filmer här med:P
Inte för att polisen ska komma hit eller nåt, men ville bara veta, har tänkt på det ett tag :)

Forumsignatur:

2007-08-25 17:07
Du kan nog vara lugn. Var hemma hos min farbror för typ två år sen och det jag kommer ihåg starkast från den kvällen var att jag aldrig sett så mycket bränd musik i hela mitt liv! Det var helt sjukt vad mycket brända skivor han hade!

2007-08-25 17:09
Det är/var väll olagligt att spela in filmer på vhs (rätta mig!) ? och det gjorde ju alla under 80-90 talet. Tror du kan vara lugn.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-25 17:12
Omoral: Aha okej.. det var bättre förr!!
för sent

2007-08-25 17:40
Okej :) Tack för svaren allihopa
Forumsignatur:

2007-08-25 18:07
Inte olagligt att bränna ut, men att sälja.

Men om du tankar olagligt och sen bränner kanske dom kan göra ngt.. Inte vet jag.