Hur många ggr i veckan dushar ni??
Ja som rubriken säger..Hur många gånger i veckan dushar ni?? Ja dushar varje dag o mina polare säger att de inte e bra för huden eftersom ja börjat få utslag på armarna plus så solar ja ofta o dom säger att färgen går bort om man dushar varje dag... E dett sant?? Och mycket dushar ni??
Varje dag, kanske inte någon dag på helgerna om jag inte ska göra något(oftast söndagar) och jag har inga som helst problem med min hud ;) men jag har hört rykten om att man får torr hud om man duschar för ofta
varje vardag ibland 2 på fredag eller lördag hoppar söndagar om ja tänkte va lite äcklig då
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
de ä inte bra för huden o duscha varje da, va ja hört ifl men så länge man inte får utslag äre väl Ok, btw så duschar ja kanske fem ggr i veckan
Varje dag ifall jag går i skolan. Tydligen massa kalk i vårat vatten så jag kan inte duscha mer än 15 minuter åt gången typ, börjar klia som fan då.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
typ 1-2 ggr...
http://www.earforcefm.blogspot.com
varje dag, ibland två gånger per dag när jag tränar. men alltid på morgonen
Moderator
2007-08-22 17:16
Det där varierar som fan för mig. Ibland varje dag, ibland med tre dagars mellanrum. Beror ju helt på hur ambitiös man orkar vara. Men jag är en av dem som får torr hud om jag duschar för mycket.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Minst en gång om dagen, smörjer man bara in sig med en bra kräm efteråt så huden återfuktas igen är det inga problem att duscha ofta.
Blir så jävla svettig alltid på jobbet. Känns lite överskattat att komma dit som en nyponros då.
http://www.earforcefm.blogspot.com
smörj in er med hudlotion varje gång efter ni har duschat så blir det nog bättre tillslut. :)
det är olika, beror på väder och allmän svettighet. är det som idag 27 grader och sol är det upplagt för en till dusch fast jag både duschat och badat, svalare hemmadagar utan direkt aktivitet kan det gå 2 dagar utan nån.
ersätta kroppens naturliga fettlager med kemikalier och grisfett, ja det är alltid bäst.
Johnny-V8 Det beror ju lite på vad för slags lotions du köper pucko.
men alltså.. om det vore skadligt för huden att man skulle duscha i typ 10 min per dag så skulle det väl vara sjukt många fler man skulle hört talas om som hade exem och utslag av "för mycket vatten". tror knappast att det är skadligt. något som dock ÄR illa för en är om man tvättar håret varje dag - det sliter som fan på håret. sen försvinner inte din bruna färg endast pga att du duschar. om du t.ex. peelar dig och din kropp ordentligt så att all död hud försvinner så kommer färgen hålla längre eftersom alla döda hudceller inte är det som får färg och sen lossnar när du sen duschar. är du ljus i hyn kommer din bruna färg att försvinna oavsett du duschar 10 ggr om dagen eller 1 gång i veckan, såvida du inte flyttar utomlands och utsätts för sol så att ditt pigment förändras..
conspicuous: ja, man ska väl köpa nåt skit som heter herbal pussy för 500 kr från åhlens parfymavdelning framför typ propyless, propyderm och sånt som dokumenterat fungerar?
Producent
2007-08-22 17:44
"om du t.ex. peelar dig och din kropp ordentligt så att all död hud försvinner så kommer färgen hålla längre" Är det bara jag som ser det ologiska i det där påståendet...
ja det där är typ veckorevyns infospalt
beror på :P om de e skola o ja har planerat o gå hela veckan så blire varje dag men känner ja mej lat o typ äcklig så orkar ja inte o då blire kanske varannan dag fast de e ju om ja inte e i skolan ska man te skolan måste ja duscha annars får ja damp på mej själv :D
Sleep is the cousin of death
varje dag, vanligtvis. men om jag inte tränade hästar kanske det skulle räcka med varann.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Alla har olika typer av hud. Vissa kan duscha varje dag utan problem (som jag) medan andra skulle torka ut om de gjorde så. Angående solbränna: För att färgen skall hållas jämn, så bör man peela huden. Det är ju inte alltid så att huden lossnar om den är gammal direkt. Tänk dig en viss fläck på ryggen där gammal hud finns kvar. Om man då solar skyddar den gamla huden mot solen, när den sedan ramlar av så blir det en ljusare fläck jämfört med huden runt om. Förlåt om jag är dålig på att förklara... I vilket fall som helst. Huden byts oftare om man duschar ofta, så då är det en självklarhet att brännan inte håller lika bra.
Delam tange barat
I övrigt använder jag inga krämer till kroppen alls förrutom ansiktet...Har inte känt att jag har behövt. Dock är det för den delen troligen inte så smart..
Delam tange barat
Moderator
2007-08-22 18:10
Är det bara jag som inte duschar varje eller varannan dag?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
minst 6 dar i veckan.. som för andra här är enda undantaget bakfyllesöndagar typ..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Är jag på nått skitigt ställe på jobbet så duschar jag varje dag efter det.. Sen 4 dagar i veckan har jag träning och duschar då en gång till.. (sparar inte duschen till då för känns lite grisigt att svettas svart, men är jag på nått finjobb äre chill) Sen på helgerna duschar jag lördag och söndagen om jag ids eller har tid!! Hade gasnak torr hud i början men nu är det inga problem, utrotar finnar ganska bra!
Men lika glad är jag för det!
Lagom till när tomten kommer.
Bara för att d..d..d..dduuuu är rädd ff.f...förrr miiiig!
Johnny-V8 P28 det kanske dokumenterat fungerar, men det finns det andra krämer också som är, som inte innehåller en massa skit som vissa av apotekets grejer gör. Body shop har till exempel olika serier, där deras produkter inte är testade på djur eller innehåller ämnen från djur.
I VECKAN?! :O här snackar vi max 2 gånger i halvåret.
Jaha ?
Duchar väl en gång om dagen.
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
På terminerna varje dag, men det är mest för att jag har häst och luktar stall om jag inte duschar. I sommar när hästen är på bete blir det betydligt färre duschdagar.
Skåne!
1-3 ggr om dagen beroende på om jag tränar eller inte.. men får se hur det blir när pluggget börjar igen
http://s2.bitefight.se/c.php?uid=22298
När man jobbar i turkiet så blev det två gånger om dagen .. annars är man äcklig för är fett varmt. men i sverige räcker det med en gång om dagen.
conspic: äh jag litar inte på body shop... de känns lite som naturapoteket, kvällskursbesserweissrar i läkarrock som kommer med en massa hemmagjorda forskningsbroschyrer och svartkonst och tar priser därefter.
7 eller mer skulle jag tro.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
varje dag eller varannan dag ifall jag snoozar på morgonen. om jag ska göra nåt duschar jag innan oftast
Kaptenkrok. Haha, nä faen.. Jag duschar rätt oregelbundet, iaf när jag var arbetslös. Då kunde det ibland bli 2ggr/dag, ibland 2ggr/vecka.
arf arf
3-5 gånger i veckan, brukar la ta ett bad imellan där med men hatar att duscha.. duschar när jag börjar bli smutsig, varje dag är för mycket om man har svettats mycket.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
1-2 gånger om dagen
3-4gr veckan, jobbar jag iförsäg så blir det varje dag...
varje dag. men jag kan inte duscha utan att tvätta håret så det blir att jag tvättar det varje dag också XD. inte så bra kanske men vad kan man göra :P
forever feels like home
varje dag, minst en gång. och ja egentligen är det inte bra, men jag går inte utom jag inte har duschat.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
typ 5 ggr i veckan kanske
0,3 typ
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
minst 6 dagar i veckan
LEGALISERA CANNABIS
varje dag ibland fler gånger om dagen.
på sommaren är det varje dag för att det är så jävla varmt + att mitt hår blir äckligt som fan av all svett. men på vintrarna kan man duscha varannan dag, om man typ tvättar sig under armarna etc dom dagar man inte duschar
Moderator
2007-08-22 20:37
Jag är kanske lite av den gamla skolan, men jag duschar aldrig. Jag tar endast ett bad på Julaftons morgon...Johnny-V8 Du är alltid lika skön! :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
The_Donut läs vad
Rachel skrev så kanske du förstår det logiska i det hela..