vad händer om jag vräks
tja har hamnat i litet av en knipa..
jag har nu under kanske 8 månader hyrt en lägenhet i andra hand av en snubbe, en bekant på gränsen till polare trodde jag, och har kontrakt med honom och så, ett sånt där andra hands kontrakt man kan köpa på akademibokhandeln och så.. bostadsbolaget är poseidon och tanken är väl att jag kanske kunde ta över lägenheten så småningom (naivt av mig jag vet) men först nu (efterbliven som jag är) var jag inne och kollade på deras hemsida angående hur deras regler ser ut, frågetecken har nämligen dykt upp angående snubbens ärlighet, och där står det tydligt att de har hårde krav på när man får hyra ut i andra hand, krav jag inte tror uppfylls här, och att man aldrig kan ta över en lägenhet på rekomendation eller om första hands hyresgästen säger upp lyan.. jag tror just nu inte ens att den här killen har pratat med poseidon om att han hyr ut i andra hand, har hört av andra som tydligen har bott här i andra hand och blivit indirekt blåste av honom och litar absolut inte på honom numera.. hursomhelst, är det som det står på hemsidan kommer jag alltså bli tvingad att flytta när detta uppdagas.. jag har ingen möjlighet att flytta hem till mina föräldrar igen, jag är student (ej på högskola så är inte berättigad studentboende), har inget jobb alls o.s.v..
mina frågor då..
finns det nån chans att poseidon har överseende och låter en bo kvar om man förklarar att man blivit lurad och överdriver lite snyftigt? antar att det inte är det.. har varit inskriven på boplats.se runt 2 år, dock aldrig fått ut det minsta av det, har sökt lägenheter där hela den tiden och aldrig fått minsta tillstymelse till hopp om bostad via dem.. kan det hjälpa mig i den här situationen att jag varit inskriven rätt länge? alltså kan jag hyffsat snabbt och midigt få en bostad av dem om jag blir bostadslös och förklarar det för dem? om inget av ovanstående funkar, kommer då soc snabbt och smidigt ordna en ny lya åt mig? antar att en 23 årig student i sverige utan, större åtminstone större, hehe!, alkholproblem inte ska kunna hamna på gatan nån längre tid, eller ska man behöva leva omständigt och bo på polares soffor och skit?
tack för alla svar..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|