gjorde jag ratt eller fel?
Igar va jag, min polare o hans flickvan ute o festade. Nar vi gick genom gamla stan sa ser jag hur 2 personer borjar braka, den ena en tjej i 25-arsaldern och den andra en snubbe som va runt 40. Sag ut som att dom brakade om en mobil eller nat.
Precis nar ja gar forbi dom sa tar snubben tjejen i nacksving (!!!) o hon forsoker komma loss. Det var definitivt inte pa ett skamtsamt satt. Mitt adrenalin borjade floda och av ren impuls gick jag fram o sparkade till snubben med all kraft i ansiktet. Han sackade ihop o foll ner pa marken, tjejen sprang ivag o vi gick darifran med raska steg.
just da kandes det som ja gjorde ratt, men idag nar alkoholen gatt ur blodet o fornuftet e tillbaka sa har ja lite samvetskval eftersom ja inte visste va d handlade om eller vilken deras relation var. Plus att det var en rejal javla small.
tycker ni att det var ratt eller fel att lagga sig i pa det har sattet?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
|