I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gå ner i vikt :O

Övrigt - Blandat

2007-08-17 02:44

Gå ner i vikt :O

Nu är det så att kvinnan vill gå ner i vikt, hon väger cirka 95kg atm. Så jag skulle behöva lite tips om hur jag kan hjälpa henne etc
För mig personligen är det inte något speciellt med att hon är lite mullig, fortfarande samma underbara människa och allting. Men det verkar vara en känslig grej för hennes del,eftersom jag tycker om henne så måste jag ju självklart ge henne stöd. Så vad kan whoa rekommendera?

fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-08-17 02:46
Motionera ihop?
Börja spela tennis, ta promenader, åk inlines.
Och sitt inte själv tryck chips osv, då kommer hon också att göra det.
<br>
Producent

2007-08-17 02:47
ga ut pa langa prommisar med henne! alltsa. bestäm en väg ni gar varje dag. i början gar ni kortare sträckor. sedan utmanar ni er själva och gar längre och längre! sedan kanske du kan be henne att fraga varje gang hon vill ha godis typ: "älskling kan jag fa godis" och sa svarar du "nej!". det hjälper henne lite med en "gräns" typ. sedan kan du väl laga mat till henne i form av sallad, fisk och sadant. kom ihag att aldrig använda smör eller olja!

hur lang är hon förresten? hu mycket vill hon ga ner?
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-08-17 02:48
Sex bränner kalorier, wiiiie!!!
<br>
Producent

2007-08-17 02:49
att andas bränner kalorier ocksa
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-08-17 02:50
fyra
...

Håll dig underst, doggson, your woman needs to work.
<br>

2007-08-17 02:54
Hon kommer och hälsar på nu i oktober, och eftersom jag bor i stort sett ute i skogen så är ju inte promenader helt fel. Hennes första utlandsresa också så lär ju bli lite mycket sightseeing och liknande så man får röra på sig :P

Det där med godiset låter ju intressant, men samtiidigt eftersom det är första gången hon kommer till sverige vill man ju visa upp all skit var liksom :P

Hon är 170 ungefär säger att hon vill gå ner cirka 20 kg

och rookie: det är inget knas med sexlivet :P

Snabba svar :D
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-08-17 02:56
doggson
Nej, det är inte det jag menar.. Men smäll två flugor i en smäll.. Var kommer hon ifrån?
<br>

2007-08-17 02:57

Wales är hon ifrån :)

Dieallot

2007-08-17 03:17
ät mindre, motionera mer. stensäkert sätt att gå ner i vikt.

2007-08-17 03:55
ät inte mindre, ät rätt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-17 03:59
promenera morgon, eftermiddag och kväll. ät sallad innan du äter mat. ät ingenting innan du går och lägger dig, och framför allt... ät INGE godis alls.

mitt resultat, båda bilder från iår också.
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-08-17 06:47
Ät enligt tallriksmodellen och träna samtidigt, ger bäst resultat utan att en massor av muskler försvinner.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2007-08-17 07:33
Just det där med godiset funkar skitbra, skippa allt socker! Jag gick ner ca 15kg på några månader genom att enbart sluta med socker! : )
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2007-08-17 07:57
shit vadå nåra månader? skadat
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-17 08:03
noeL
precis, några månader! : )  Sen kanske inte alla funkar på samma sätt, men det funkade för mej iaf. Skönt att slippa socker också. DOCK så ska jag påpeka att jag inte tog bort ALLT socker, äter fortfarande de som finns i maten typ!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2007-08-17 09:48
låter tufft att sluta helt med socker asso, så jävla gott med godis ju ;p

2007-08-17 10:46
Grejjen är att du kan äta mycket om du äter RÄTT. det är det viktigaste när man bantar, att man ska äta rätt mat
Upp i snoken ska det!

2007-08-17 11:02
Sätt upp mål och delmål!
Ändra kost och motionsvanor och få in dessa ändringar i vardagen och ha dem som dagliga rutiner!
"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go

2007-08-17 11:07
jag håller med på att man ska äta rätt och motionera så mycket man kan.
om ni ska ha nån mysig kväll och se på film, satsa på frukt och grönsaker som tilltug istället för chips eller något sånt.

mycket vatten också, det rensar kroppen på massa gifter och håll er borta från alkohol det är en jävla kaloribomb det

2007-08-17 13:38
tjack diet

2007-08-17 15:47
det låter som att emelie kryddar lite.

15 kilo på några månader = dödsdom
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2007-08-17 15:50
ShittySocks
Kryddar? nej, jag är helt ärlig. Varför skulle jag sitta och ljuga för? Vadå dödsdom? Jag är inte död, jag lever i allra högsta grad!

Tro vad du vill, huvudsaken är ju faktiskt att jag vet sanningen själv, eller hur?

2007-08-17 15:56
Kan intyga att emelie talar sanning och det gick jävligt fort. Hon är duktig:)
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2007-08-17 16:19
jag gick ner över 20 kilo på ungefär 3-4 månader ;) så emelie är inte speciell alls.
// Dansk_BB

2007-08-17 16:29
Du är inte heller speciell för att du lyckades banta ner dig så fort
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2007-08-17 16:35
Jag har aldrigh behövt gå ner, så jag är speciellast...

Det finns bara en sak hon kan göra för att gå ner i vikt, äta "mindre" än vad hon gör av sig med.
Jag tror du och hon vet själva hur hon bäst och roligast kan leva ett aktivit liv. Det finns inga genvägar.

2007-08-17 16:38
Michelle
oj:( fan också. jag som nyss har suttit och påpekat att jag är fett speciell:( nu gjorde du mig ledsen
// Dansk_BB

2007-08-17 16:51
Nu kommer jag låta som väärsta livstilsgurun men wtf. För det första ska hon inte banta, hon måste ändra sina levnadsvanor helt och hållet för jag antar att hon vill gå ner och behålla vikten? Om hon bantar så går hon kanske ner snabbt men sen måste hon typ svälta för att hålla vikten. Så jag föreslår att hon verkligen bestämmer sig. Jag har skrivit det i en liknande tråd men det går inte att komma ifrån att det är det viktigaste av allt. När det är som jobbigast måste man vara hård som sten med att inte vika en tum från sin målsättning. När man väl bestämt sig för slutmålet så gäller det att det i sig är realistiskt. Hon kan gå ner 20 kg, jag tvivlar verkligen inte på det, frågan hon måste ställa sig är hur snabbt och sedan sätta ribban efter det. En hälsosam riktlinje är ungefär ett halvt kg i veckan. Och det går rätt bra med vettig kost utan att man måste lida om man också tränar ett par gånger i veckan. Och hon måste verkligen stålsätta sig mot alla frågor om varför hon inte äter godis, varför hon inte vill ha en glass, en kaka, lite tårta etc etc etc för det är nästan det jobbigaste av allt.

2007-08-17 16:53
ShittySocks, du kan lätt droåppa ~1kg per vecka om du gör rätt och är motiverad, så de är absolut inget skitsnack.

2007-08-17 17:16
ät rät och motionera mera!
Man måste unna sig saker ibland, så att helt utesluta
allt onyttigt fungerar i alla fall inte för mig.

Unna er något gott på helgerna
och ät alltid sallad till maten, ta bara en portion,
drick ett glas vatten innan maten, ät tills
ni blir mätta och fortsätt inte äta bara för att
det är gott!
REC #26<br>Team EA-Racing

2007-08-17 18:16

Jag håller delvis med medoria det handlar om en livsstil. Inte om att man ska "banta", för att banta betyder ju att man gör det temporärt, dvs under vissa perioder ska man inte banta. Och då blir det ofta så att man går upp vikten igen, plus lite till.
Så man ska ha en sund och hälsosam livsstil helt enkelt.
Det som du då skulle kunna hjälpa med är att lära dig laga nyttig, fräsh och god mat! Att alltid kunna få en lyxmåltid som är nyttig är något som gör en hälsosam livsstil lättare.
Dessutom kan ni hitta någon idrott att utöva tillsammans, eller kanske inte tillsammans. Vissa älskar att gå på morgonpromenader, andra gillar att spela fotboll intensivt i något lag. Alla gillar olika saker, hjälp henne hitta någon motionsform hon tycker om.

Jag håller däremot inte med medoria om att man måste vara benhård och liknande. Ingen klarar av att gå ner i vikt genom att inte äta en enda godis eller liknande. Det viktiga är energibalansen, man ska äta mindre energi än vad man gör av med. Och där kan en och annan godis faktiskt få plats någon gång i veckan. Grejjen är att det inte får gå överstyr.

Sen finns det ju alltid massa småtips man kan hitta på diverse bantningssidor. Tex ha mindre tallrikar, då lägger man upp mindre mat.. Liknande tips och trix kan alltid hjälpa.

2007-08-17 18:48
jag gick ner över 20 kilo på ungefär 3-4 månader ;) så emelie är inte speciell alls.

vaaaaaaa, jag som trodde jag var mest speciell i hela världen! : (

2007-08-17 18:54
Lynguistic: Om man som jag är sockerberoende måste man hålla sig borta från godis helt och hållet. Vilket jag också gjort sedan nyår. Jag har inte ätit EN enda bit godis, eller chips eller pocorn,eller glass, eller bulle eller kaka på över åtta månader för jag kan inte äta bara en bit, jag kan inte sluta. Så det går att låta bli, vill man så vill man. Att jag sedan håller på och gör långa listor på allt jag saknar, och som jag vid givet tillfälle (dvs när jag når min målvikt) ska få smaka, är en helt annan sak!

2007-08-17 19:21

lill_fithan , det är inte sunt förnuft att utesluta kolhydrater

2007-08-17 20:03
Bodyguardfromhell: hur menar du då? Bmi är 32 vilket räknas som fetma. Men du kanske menar att det var en skönskrivning och att han borde skrivit fet snarare.

2007-08-17 21:33
att droppa ett kilo per vecka är inte hälsosamt, verkligen inte.
Max är ett halvt kilo per vecka.
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2007-08-17 21:54

Välj fullkorns pasta/mackor.
Ät mindre mängd av dessa och öka på med det proteinrika samt sallad.
Sedan är träning och ett allmänt aktivt liv nyckeln till framgång.

Att helt skippa kolhydrater är inte bra........

böf

2007-08-17 23:29
Jag gjrode såhär o gick ner ~10kilo förra året, inget mjuk bröd at all. Käka mindre portioner och börja lyssna på kroppen (tar tid men tillslut så mår man bara bra). Käka gröt på morgonen, är du fortfarande hungrig så käka knäcke mackor, motionera.

Jag älskar att spela fotboll så jag såg bara till att gå ut och öva skott i typ 1timma eller mer, skjuta och hämta bollen. Får bra kondis med
Follow the dao, right about....NOW!

2007-08-18 01:14
medoria F25
"Sockerberoende" är ju som de flesta andra halvt psykiskt och halft fysiska beroenden.. Man kan använda det om man klarar av att hålla sig på en "normal" nivå..
Dvs det finns säkert folk som är "sockerberoende" som klarar av att hålla sig på en tillräckligt låg nivå. Finns inget som säger att man helt ska avstå från socker för att man är sockerberoende.. Därmed är det olika för alla, de flesta klarar av att äta socker eller något gott lite då o då. Andra inte.

Men viktnedgångsmässigt så spelar det ingen roll om man gör det då och då.
Dvs man kan helt klart unna sig något lite då och då. Om det är just att unna sig, inte något man gör varje dag.

lill_fithan 
"För först bränner kroppen kolhydraterna, och har man mkt kolhydrater i sig tar det mkt längre tid innan kroppen börjar bränna fettet, alltså tjänar man mkt på att inte äta kolhydrater, då börjar kroppen bränna direkt på fettet, och man märker skillnad mkt fortare.."'
NEJ. Det som räknas är energi balansen. Dvs om man äter mer energi än vad man gör av med så går man upp i vikt, om man äter för lite energi än vad man gör av med så går man ner i vikt. Och det spelar mer eller mindre ingen roll vart energin kommer ifrån.
Och det är dumt att undvika kolhydrater då det är någonting som vi människor behöver mycket av, mycket mer än fett och proteiner.

"på så sätt vet kroppen när den ska bränna kolhydrater, dvs lördag natt och söndagen, sen har du resten av veckan bara att bränna fett automatiskt.."
Detta är inte sant.

"jag är verkligen inget proffs inom varken träning eller kost, men det jag skriver är sunt förnuft, och funkar 100%, alla människor är på så sätt lika uppbyggda, alla kroppar är lika osv.."
Mycket av det sunda förnuftet här i världen är galenskaper. Många saker som du skrivit kanske är sunt förnuft, men det är däremot inte sant. Inom träning och kostvärlden så är det extremt mycket sunt förnuft som itne har någon gnutta sanning i sig.

Det som brukar hända med folk som drar ner drastiskt på kolhydrater under en bantningsperiod är att de förlorar vatten, för att kolhydrater binder vätska i musklerna. Detta gör att de tappar en massa vatten vikt när de inte äter kolhydrater. Däremot när de börjar äta kolhydrater igen så går de upp i vikt. Dvs den vikten man tappar av att äta extremt lite kolhydrater går man upp igen.

Det är energi in - energi ut som räknas.

2007-08-18 01:23
fettsugning, värt pengarna!
www.myspace.com/suspectrap

2007-08-18 09:19
VLCD
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap

2007-08-18 09:47
Jag kom på en grej medans jag läste lite - Det är väl bättre med nötter i stället för godis, men är det bättre med torkad frukt? Fast iofs så är det oftast socker på torkad frukt (I alla fall ananas).

2007-08-18 09:54
vanlig frukt då? hur gott som helst, nyttigt o kostar inte så mycket om man jämför med vad man ersätter det med. godis, chips, kakor osv..
livet

2007-08-18 10:56
kolisar ska man verkligen inte utesluta, då har man ingen energi till nått, tricket är att inte käka mer kolisar än vad man gör av med i energi. där kommer ALA in och är snuskigt effektivt. sjutk bra kosttillskott.

2007-08-18 11:08
PROFILAZ:
Nej det är inte sant.
Rehab is for quiters.

2007-08-18 11:27
Enda tråkiga med ALA är att alla kroppsvätskor luktar fisk när man är uppe i 3 gram om dagen samt kraschen man åker på när man slutar. ALA kickar upp immunförsvaret en miljon procent ungefär så det egna immunförsvaret går i idé, när du slutar lämnas du med ungefär samma immunförsvar som en HIV-patient och åker dit så fort du åker på en vanlig bacill (Om du inte vräker i dig 1 gram C-vitamin om dagen och andra vitaminer t.ex.)

2007-08-18 11:51
somsagt, tricket är ju att inte sluta käka, eller nedtrappning. ja brukar ligga på 5 - 600g per måltid, visst, urin osv luktar helvete.. men vem fan bryr sig? all hail ALA!

2007-08-18 11:53
kombinerar du det dessutom med l-glutamin är det riktigt vasst när man just deffar. mot att man sköter kost och träning dvs.
2 - 3g protein per kg/kroppsvikt samt kontoll på hru mtkl kolisar man vräker i sig + cardio innan frukost.

2007-08-18 12:30
Det fina med ALA är att du inte behöver pilla på kosten allt för mycket. Halvonyttigt håller!

2007-08-18 14:58
lill_fithan, Har inga exakta siffror men bra är det inte iaf.

Att gå ner i vikt borde inte alls vara svårt om man har disciplin och självkontroll. Regebundna tider för mat och motion, rätt mat och rätt sorts motion och så är saken nog fixad.