I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sömnproblem/stress

Övrigt - Blandat

2007-08-16 17:18

Sömnproblem/stress

Jag har svårt att sova och är mycket stressad.
Det har varit så i snart ett år. Och det går inte över!

Kan jag gå till doktorn och få Flunitrazepam utskrivet?
eller kommer dem att neka mig pga. min ålder ( har inte fyllt 18 )

Seriösa svar.

- Man behöver inte vara fräsch om man har gräs!

2007-08-16 17:21
du lär INTE få benzo utskrivet, då ska du ha sjuka sömnproblem.
troligen får du propavan, som är skit, men inte narkotikaklassat.

vet inte alls hur det är när du är så ung... men steget efter propavan brukar vara stilnoct eller imovane. båda funkar jättebra... men dom är narkotikaklassade.. så svårt att svara på om du skulle få sånt när du inte har fyllt 18.

men, du kan ju alltid gå dit och prova. överdriv gärna lite.
Wisdom is wonder

2007-08-16 17:22

Flunitrazepam är gode svårt att få utskrivet, du kommer förmodligen få stilnoct eller imovane utskrivet istället

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-16 17:27
Hehe, benzo är inte det första läkarna skriver ut, och verkligen inte Flunitrazepam, om dom mot min förvåning skulle skriva ut så är det nog Oxazapam dom börjar med. För mig tog det 4 år att få benzo utskrivet. Men trolivgtvs så får du Atarax, Propavan, Imovane och Stilnoct först. Lycka till!
http://www.tweenerpie.blogspot.com

2007-08-16 17:30
stillnoct, imovane och propavan kan man få dessa utskrivna trots min unga ålder?

2007-08-16 17:34
läkare kan skriva ut benzo till personer under 18 (jag fick stesolid utskrivet när jag var 14) förutsatt att det är det enda alternativet.
We call them winerbrods.

2007-08-16 17:38
propavan kan du säkert få, men det är verkligen skitpiller.
tror du kan ha svårt att få stilnoct eller imovane.
misstänker att dom kommer vilja att du löser dina sömnproblem på andra sätt än med piller, förmodligen får du en lista på olika saker du kan göra för att du ska kunna sova bättre.
Wisdom is wonder

2007-08-16 17:47

äh, jag tror du kommer kunna få det, jag fick det hur enkelt som helst när jag var 13. fast det är ju olika från läkare. men det är bara att testa.

http://www.tweenerpie.blogspot.com

2007-08-16 17:56
Låter lovande! tack för svar

2007-08-16 18:17
Sömnmedel är en stor öppning till mer stress/ångest. Vad du ska göra är att motionera väldigt mycket. När man motionerar så kopplar man av (om du t.ex går, som är skit bra!), sen när du är väl hemma så är du trött och kan sova.

Men det är klart, går du till doktorn så kan han nog svara och ge något medel. Men ett tips är att motionera.

2007-08-16 18:31
skumma_anton P2
Jag hade sömnproblem i 1.5 år. Pga stress och andra saker. Jag valde att inte knappra tabletter. Sen 1.5år så fick jag meltdown i min hjärna efter att jag knappt hade sovit i 5 dygn. Såg massa läskiga saker osv. Vardagshallisar m.m Sen efter det så kunde jag sova.