I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon spansktalande?

Övrigt - Blandat

2007-08-15 13:43

Någon spansktalande?

Jag ska packa min kappsäck och flytta ner till Spanien snart men det finns ett problem när man söker lägenhet och det är ju språket =). Så det jag skulle behöva ha hjälp med är översättning av lite lägenhetsannonser. Jag kommer helt enkelt kopiera in en annons och sen hoppas på en översättnign av någon trevlig chilenare eller liknande. Tack på förhand.

Här kommer en annons:

"800 € - Pis per llogar (Gracia)

Llogo pis-Rent a flat a Gracia (maxim fins final juny 2008), amb 2 habitacions, menjador, cuina, bany i traster, moblat i equipat. 2 balcons i molt sol."

2007-08-15 13:45
Jag är halvspansk och min spanska är inte den bästa men jag tror det där är portugisiska.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2007-08-15 13:47

Det var ju skit:) Jag provar en ny:

Dos chicas, Mara de 20 años , estudiante de sociología y Natalia, 29 años, interesada en temas medioambientales e idiomas, buscan:

1 ó 2 personas de edad dimilar (20-35) para buscar piso juntos en Barcelona Ciudad. 

Nos gustaría que fueran personas amistosas, limpias y responsables que quieran vivir en un entorno agradable, donde haya buena energía y se tenga en cuenta el respeto y la importancia de la comunicación.

Nos gustaría poder de vez en cuando ver una película o compartir una comida, etc...  

Ideal: Mudarnos en el plazo de un mes apróximadamente . En cuanto a zonas, siempre y cuando sea en BCN ciudad, estamos abiertas a opciones.

Si estás interesado/a, mándanos un email y hablamos!

Gracias!

2007-08-15 13:50
Det där är två flickor som söker att flytta ihop med en till två personer till.

2007-08-15 13:51
ok. men vad står det mer?

2007-08-15 13:53
Det står inget om att dom har lägenhet till förfogande.
Utan mer vad dom vill se hos framtida rumskompisar.
Att man ska vara hel och ren, ansvarstagande etc.
Kolla upp valfri kontaktannons typ.
Att ni ska kunna se film och njuta av en komedi tillsammans.

2007-08-15 13:58
Jag fattade inte riktigt om dom var 2 eller om dom ville flytta ihop till 2 pers, mnen det här är vad jag kom fram till:

1 eller 2 personer, 20-35 söker lägenhet i Barcelona. Vi skulle uppskatta om det vore vänliga, renliga och ansvarstagande människor så att vi skulle kunna bo ihop i en trevlig miljö., där det råder positiv energi, där man visar hänsyn och respekt och där det råder god kommunikation. Det vore trevligt om man kunde t. ex. se en film tillsammans eller dela en god matbit.

Önskemål: Att kunna flytta in inom en månad. När det gäller område i Barcelona är vi alltid öppna för förslag. är du intresserad, skicka ett mail så snackar vi.

Tack på förhand!
Twang System fi de werl

2007-08-15 13:59
typ
Twang System fi de werl

2007-08-15 14:10
Fan ni är ju grymma ju, tack!
Här kommer en till:

Apartamento amueblado de 60 m2.

Dos habitaciones

Suelo Parquet

Cocina Vitroceramica, horno, completamente equipado.

Muy bien situado, a 200m de boca metro Diagonal-Passeig de Gracia.

2007-08-15 14:14

och ännu en till:

660 € - Piso en Terrassa (80m2 y 3 h, amueblado) (siglo XX)

Zona Siglo XX, a 2 min del centro comercial Siglo XXI y en frente del  parque VallParadis.

El piso se encuentra en la calle Vallparadis 146, 4º 1ª

Superficie: 82 m2
Habitaciones: 3
Baños: 1
Estado: Muy bien
Antigüedad:20 a 30 años
Planta nº: 4ª planta sin ascensor (aunque la comunidad ha iniciado tramites para ponerlo)
Interiores: Aire acondicionado, Armarios, Calefacción (Gas Natural), Amueblado, Horno, TV
Exteriores: Jardín, Z. Comunitaria
Gastos Comunidad Incluidos

Las condiciones son las siguientes :

Contrato legal de 5 años, registrado por el INCASOL

2 meses de fianza y aval bancario de 10 meses.(imprescindible)

La renta Mensual 660€

Si te sigue interesando y cumples las condiciones puedes llamarme al Tel 609310181

José

2007-08-15 14:51
Jag kan inte spanska och har aldrig läst det, men jag ska göra ett rejält försökt att översätta.

60 kvm, möblerad, mycket bra läge, 200 m. från tuben (eller motsvarande).

:/
Manager

2007-08-15 15:04
Kan inte prata spanska flytande alls, men att läsa går lättare..

Ska försöka översätta den senaste texten..
"660 € - Piso en Terrassa (80m2 y 3 h, amueblado) (siglo XX)" osv

Våning i terass, 80 kvadratmeter, möblerat.
2 minuter till stan (?) och mittemot parken vallparadis.
huset är på gatan vallparadis 146.
82 kvadratmeter (???) 3 rum och ett bad.
nånting(?) = mycket bra..
20,30 år gammal (?)
ingen hiss (?)
air condition, nånting nånting... möblerat, tv, innegård(?), naturell gas,
lagligt kontrakt i 5 år (?)..

nånting..
nånting..

om du är intresserad och klarar kriterierna (???) så ring telefonnummer blablablabla..

Ta mig inte på orden :)

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-08-15 15:11

Den innan...>>

Möblerad lägenhet på 60 m2.

Två rum

Parkettgolv

Kök med ugn och fullständigt uttrustad. (vitroceramica är jag inte hundra på vad det betyder..)

Bra läge med 200 m till metron Diagonal-Passeig de gracia"

2007-08-15 15:12
Ser att du ska till barcelona, trelivgt. Jag drar förmodligen dit i oktober ett bra tag. 

Är du inne på loquo och snurrar? Det finns ju engelska annonser där också.

2007-08-15 15:20

hej hopp

tips på en bra sida där du kan översätta:

http://babelfish.altavista.com/

lycka till!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-15 15:37
drar nog också dit i oktober faktiskt, tidiga oktober/sena september, ingen som har någon aning om hur vädret är där då?

2007-08-15 16:19
förra året var det varmt där vid den årstiden. det är upp och ner... men det är varmt fram till november typ.

2007-08-15 17:15
Vad skall du till Spanien och göra om du inte kan språket?

2007-08-15 17:32
Första annonsen är på Katalanska.. lycka till med å hitta någon som kan översätta det men jag kan göra ett försök

"800 € - Pis per llogar (Gracia)

Llogo pis-Rent a flat a Gracia (maxim fins final juny 2008), amb 2 habitacions, menjador, cuina, bany i traster, moblat i equipat. 2 balcons i molt sol."

"800 euros - lähenget hyrs ut (Gracia - området kanske?)

Hyr en lägenhet i Gracia (nu chansar jag.. hyrs ut fram till slutet av juni 2008)

2 rum, ätplats??, kök, bad och ??, möblerat, 2 balkonger i solen
"The beast looked upon the face of beauty. Beauty stayed his hand, and from that moment he was as one dead"

2007-08-15 17:43

d va rätt bra översatt hehe. här e lite mer exakt

800 euro - lägenhet att hyra (i området Barrio de Gracia)

Hyr en lägenhet i Gracia (längst tillochmed slutet av juni 2008), med 2 rum, matsal, kök, toalett. Möblerad. 2 balkonger och mycket sol.

för övrigt e Barrio de Gracia en soft stadsdel en bit norr om stadskärnan.

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-08-15 17:49
oj missade traster. d betyder garderob
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-08-16 13:05
Japp det blir Barcelona för hela slanten. har du fått tag i något boende än?? Vad har du för planer?