I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Frågor om Avtal (och en om flash-program)

Övrigt - Blandat

2007-08-11 01:21

Frågor om Avtal (och en om flash-program)

Okey såhär ligger det till.
Det ringde en snabbt pratande försäljare till mig från ett telefonbolag, hon påstod att jag skulle kunna ringa för billigare minutpris helt gratis.
Jag frågade om mitt abonemang med Telia kommer ändras, hon sa NEJ.
Hon läste upp något kontrakt fort som satan, jag får säga mitt namn, personnummer och telefonnummer.
Jag fick hem papper på det igår, där det stod:

Välkommen till --------!
Vi gratulerar till ett klokt val och vill tacka dig flr ditt förtroende att välja ------- för din fasta telefoni. Du har valt att ringa med vår prislista ------- Bas som innebär att du inte har någon fast månadsavgift utan betalar bara för dina samtal. (...)

Enkelt, prisvärt och tryggt
Överflytten av din telefoni till ------- sker helt automatiskt och du behöver inte göra något (vi rekomenderar dig dock att skicka en skriftlig uppsägning till din nuvarande operatör). Du kommer inom kort få ett brev från Telia som bekräftar att du valt ------ som operatör. (...)

Ja ni förstår, dom skulle ändra från Telia till deras bolag, utan att dom hade sagt något om det över telefon, det skulle inte påverka mitt abonemang enligt försäljaren.

Dessutom fick jag med en prislista där det stod en månadsavgift på 115:-, som ni ser under deras "Välkommen till -----!" står det "Du har valt att ringa med vår prislista Ventelo Bas som innebär att du inte har någon fast månadsavgift utan betalar bara för dina samtal." Hur går det ihop?

Man hade 14 dagar på sig att häva sin beställning enligt "distansavtalslagen".
Om man inte häver beställningen inom 14 dagar så finns det en "uppsägningskostnad" på 349:- för telefonabonemanget & 249:- för ett "trafikavtal".

Jag hävde beställningen idag och kommer inte få betala något MEN frågorna är följande:

- HAR DET HÄNT NÅGOT LIKNANDE FÖR ER? 

- HAR DOM RÄTT ATT TA UT DEN AVGIFTEN OM DET INTE STÄMMER I PAPPREN OM VAD SOM SAS PÅ TELEFON?

- OM BEKRÄFTELSEN KOMMER VI SÄGER 14 DAGAR EFTER DOM SKREV UT DET, GÄLLER DET DÅ 14 DAGAR EFTER MAN FÅTT DET?

(Skall bara säga att jag var nästan säker på att det hon snackade va sån skit som hmm tele2 hade om jag inte minst fel iaf, man slog riktnummret i nummret o ringde billigare, därför tackade jag JA, annars så orkar man inte med telefonförsäljare).

Och sen en fråga om ngt helt annat.
Finns det ngt flash-program för att göra banners som skiftar bilder o shit, såna som finns här brevid t.ex.?
Någon som vet hur man gör såna?

Volym Entertainment