I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snubbarna som konstruerar IQ-test?

Övrigt - Blandat

   

2007-08-07 23:43

Snubbarna som konstruerar IQ-test?

Visst, detta är inte ett av mina mest intellektuella frågeställningar, kanske snarare ett av de mest meningslösa, men av någon anledning kan jag inte släppa detta skit-problem, trots upprepade försök att ignorera och förlöjliga tanken. Att frågan är extremt  trivial skyller jag även på rådande årstid. Min hjärna kopplar ner i mitten av Maj och tinar inte upp förrän kräfthattarna åker fram.

Iaf.

Ni vet gubbarna och gummorna som konstruerar officiella IQ-test? Inte? Inte jag heller, om jag ska vara helt ärlig..

- Men det måste finnas någon som knåpar ihop de små liven, och för att spara dyrbar tid kallar vi dem gummor och gubbar och antar att så är fallet.

Får dessa individer göra om testet någon gång i framtiden, eller är de permanent diskvalificerade från att delta? Hur fungerar det när världsrekordet i "högst IQ" slås? Betyder det att denna individ fattar saker och logik som ingen annan levande människa gjort tidigare? Inklusive IQ-gummorna och IQ-gubbarna?

Jag vet inte om detta är sjukt oklart och allmänt virrigt. Men det jag frågar efter är en liten diskussion angående hur, vilka, var och när IQ-test konstrueras.

Har googlat lite lagom, men hittade mest porr-relaterade saker.

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.