I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Internetnostalgi

Övrigt - Blandat

Hangaround

2007-08-07 23:09

Internetnostalgi

Tillbaka till början av 2000-talet. Internet var relativt ungt och de första webcamsen började att synas i folkhemmen. Alla ville ha en, men inte alla hade råd. Napster var det självklara valet till gratis musik. Efter varje ny nedtagen låt så bubblade man av lycka. Trettio minuter senare kom en till låt ner och dagen var gjord. Man hade trettio låtar i sin winamp-playlist. Och alla tävlade om vem som hade det snyggaste skinnet.

De små chattrummen på Funplanet fylldes av glada tonåringar som raggade på som aldrig förr. ICQ var något alla använde. Att få kontakt med sin klasskompis utan att behöva ringa var något ens föräldrar inte riktigt kunde förstå sig på. Att kunna ta kontakt med en person utanför landsgränsen var ännu mer imponerande. Lunarstorm var enormt. varenda liten unge hade det och alla hade ett och samma mål. Att få så många gästboksinlägg som möjligt och så hög status som möjligt. Alla hade det, till och med du.

Altavista fungerade underbart till porrsurfande. Inget syntes i adressfältet och de flesta pojkar kom undan med det. Andra fick sig en rejäl utskällning av mor och far. Rotten var höjdpunkten på lunchrasten då man bröt sig in i skolans datasalar. Äckliga bilder på kineser klädda i avföring visades för tjejerna.

I slutet av varje månad kom en utskällning av föräldrarna. Räkningen var för hög och man fick nöja sig med tv-tittande på dagarna. För på kvällen täcktes 56k modemet med kuddar och den horribla singnalen var blott ett minne. Därför vill jag tacka just 56k för de nostalgiska minnen det gett oss 80-talister. Tack

Fyll nu på min lista. Vad mer fanns det. Jag har hjärnsläpp.