wu-chang clan
läste en gammal kinesisk novell (o kände mig jävlit sofistikerad) o i den skrevs de om en viss Wu Chang. de va de gammla kinas motsvarighet till den västerländska liemannen. o som alla vet e kineserna skarpa i sitt uttal av ch-ljuden så de låter nästan som T. o som alla vet e hiphopgruppen wu-tang clan fett asienkåta. så ja la ihop ett o ett o kände mig som sherlock holmes. alla kanske redan visste de här, men vafan. skitsamma
tag ett stycke bro tag ett stycke brand blanda, skrik ageri
Vad fick du clan -delen i från, då?
Signatur får rum här
äh, de e väl bara ett ord dom släng på för att visa att dom e en liten familj typ
tag ett stycke bro<br>tag ett stycke brand<br>blanda, skrik ageri
Tycker du inte att det här låter lite far-fetched? :P
Signatur får rum här
Shaolin shadowboxing, and the wu tang swordstyle.. If what you say is true, the shaolin and the wu tang could be dangerous, do you think your wu tang sword can defeat me?
fullfjädrad när jag kickat en gås..
pigglaen vad vill du få sagt?
Att dom tagit det från en film, och inte från en författares namn..
ja men nej, de va inte de ja menade. de fanns en karaktär i novellen (som inte va påhittad just för de ändamålet utan alla kineser har vetat vem Wu Chang är hela tiden lixom, typ smo oden o tor eller liemannen).
ahaaaa, nu är jag med dig.. Det har jag aldrig hört någonting om iaf, minns inte vad någon av filmerna heter heller, eller kanske bara är en, men det är det ända jag hört att dom fått namnet ifrån..
bra att du kände dig smart iaf :)
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
pigglaen men fan, man kan väl fightas me svärd som liemannen. känns logiskt.rhetoric bra att du inte har en avatar iaf :)
ghostface killah betyder spökansikte dödare på svenska, alltså är han hiphopens motsvarighet till ghostbusters
ja, men vem säger att wutangstilen inte skulle kunna ha nåt me den där dödssnubben att göra? skitsamma
ghostface killah betyder ju snarare att han dödar vita. Rätt roligt namn, synd att bytte till det märkligare "vitingen"
http://soundcloud.com/80scrackpolo
wu-tang är inspererade av gamla hong kong filmer och dom har i flera låter med konversationer från de dubbade filmerna. checka Ninja checkmate aka The mystery of chess boxing så kommer ni höra flera meningar som ni känner igen från wu-tang låtar. många av artisterna har ju också kopierat sina namn från hong kong filmer. Method Man är en film med Casanova Wong från 1979 och sen Masta Killa har ju tagit namnet från Gordon Liu's film The 36th Chamber of Shaolin aka Master Killer
Haters gon' hate...
ghostface har ju tagit sitt namn från den onda mästaren ghostface killer i The Mystery of Chessboxing, så det betyder inte att han dödar vita.
Haters gon' hate...
The 36th Chamber var har jag hört det förut?
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Kaal P18 Dessutom var han maskerad i dom tidiga uppträdanden. Och för den delen så är väl Wu-Tang ändå en kampsport som utövas av shaolinmunkar och säkert döpt efter "dödsguden" efter som den är så dödlig eller nåt. Ni vet väl att det bor över 1,3miljard mänskor i Kina och lika många religoner och kampsporter.. Det var inte som i sverige förr i tiden där alla var av asatro.
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.
jag tror att du är något på spåret
Kaal P18 Method man fick sitt namn utav RZA som bara sa åt honom; You are the Method Man, thats your Character.
Follow the dao, right about....NOW!
Har Wutang Manualen, där står det iallafall så :)
Follow the dao, right about....NOW!
dd_dj tack, de va så ja menade.ptolemajo ja vet, något stort.
lui kang finns ju med i mortal kombat :)
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen. // Dansk_BB
vad jag har hört är att "wu" är ljudet av svärdet som svingas genom luften och "tang" är ljudet som uppstår när svärdet träffar sitt mål. källa saknar jag helt dock.
Producent
2007-08-05 20:13
wu tang va även en bilkedja i japan under 70-talet
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
det är därför dom egentligen borde heta wu tang clang som man sa när man var liten (visst sa man?)...
dessutom känns deras logo lätt inspirerad av verktygs-supply-kedjan
würth
hahaha a lätt
bara för det är ett dubbelv?:(
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen. // Dansk_BB
o som alla vet e kineserna skarpa i sitt uttal av ch-ljuden så de låter nästan som T. Som alla vet är kinesiska ett sinotibetanskt språk. Även om kinesiska betraktas som ett enda språk av kulturhistoriska skäl, så skiljer sig många av dess dialekter åt lika mycket som exempelvis germanska språk gör inbördes. Alla dialekter har dock ett gemensamt skriftspråk, med endast mindre inofficiella variationer för dialektala ord eller regional slang. (wikipedia) Så då borde wu chang kunna betyda olika saker beroende på vart man säger det i kina och den germanska översättningen variera likaså. eller har jag helt fel?
FREE Ayatolla.
Annars har vi liemannen livslevande
här
FREE Ayatolla.
Shaolinmunkar är buddhister och utövar Shaolinquan (Shaolin-näve) Wudangquan (Wudang-näve) utvecklades i Wudangbergen (som också kallas Wu Tang Shan) och är mer baserat på Taoismen. Shaolin och Wudang brukar ses som motpoler där Shaolin står för extern kampkonst medan Wudang står för intern kampkonst.
sammel-gay_record tyvärr Sherlock, no relation. både Wu och Chang är ju grymt vanliga namn i kinesiskan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
... aha, och ghost dog använder antagligen verktyg från wurth, alla olika nävar kan antas gå ihop i formen av en polygrip efter eftertexterna. Illuminati minsann!
här finns även
Lu Tang . Antar att han har nåt med Wu Tang Clan attt göra eftersom namnen är så lika.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
SunTzu så de vore som om vi skulle kalla djävulen för typ ralf karlsson. nä
vad jag har hört är att "wu" är ljudet av svärdet som svingas genom luften och "tang" är ljudet som uppstår när svärdet träffar sitt mål. Method Man sa det i en intervju där han menade att folk får tolka deras wu som dom vill. Annars står det för Witty Unpredictable Talent And Natural Gang enl deras tolkning och är direkt taget från en kung fu flicks precis som flesta av medlemmarnas namn.
Method man fick sitt namn utav RZA som bara sa åt honom; You are the Method Man, thats your Character. undra vart RZA fick insperationen till namnet ifrån då? :) The 36th Chamber var har jag hört det förut? det är som sagt en film, annars kan du ha hört det i några wu-tang låtar där dom säger det :) eller kanske wu-tangs första album enter the wu-tang: 36 Chambers
Haters gon' hate...
Även jag har hört det där om swisch-ljudet, samt sett filmen i fråga, har för mig de då står där och yrar om någon wu tang (en karaktär i filmen?); jag kommer ihåg det ungefär så här: - Woo? <Chichochachu> (byt ut mot valfritt asiatiskt språk) Woo Tang? säger en pillemarisk asiat med plötslig förskräckelse i blicken, /Correct me if I'm wrong Kanske skulle ta och kolla på den där filmen bara för att. Det är ju ändå Wu Tang...
hade dom inte ett dataspel som hette 36th chamber ocå?
sammel-gay_record Japp, finns med på Wu Tang Forever-skivan (tror jag). Jag kommer bara ihåg en detalj därifrån -- varje wu-medlem sa att deras ålder var "as old as the sun and the moon".
vad jag har hört är att "wu" är ljudet av svärdet som svingas genom luften och "tang" är ljudet som uppstår när svärdet träffar sitt mål. Det var nån som nämnde det på en dokumentär om wu-tang för en herrans massa år sedan. Tyvärr har jag ingen aning vad dokumentären hette.
nilsl fan, de visste ja inte. har ju plattan o allt. får nästan lov att leta fram den.