Pojken som spelar dragspel i Uppsala!
Satt på Max på stora torget & käkade idag, för mig själv..
Sitter precis så man ser ut mot gatan när man äter. Då ser jag en liten liten pojke kanske högst 7-8a år som står och spelar dragspel.
Riktigt charmig och ser glad ut. Såfort en tjej gick förbi dansande han efter och spelade för att in i de sista försöka få något till lådan där det låg ytterst lite pengar. Men hela tiden log han och skulle charma alla. Självklart var han inte svensk för er nu som undrar...
Jag vet inte men fastande, satt och kollade länge på när han spelade. Då tankarna rusade genom mig hur bra man har det egentligen. Vist, vem säger att hans och hans familj inte har det, de hela kanske är en bluff? Men tror knappast det. För en bit bort ser jag en hel familj sitta med små barn och mormor farmor och hela köret. De står även en lite äldre bror (till han som spelar dragspel) å kollar då & då på sin lillebror så allt är under kontroll..?
Hur som helst.. någon som sett denna pojke förrut i Uppsala, vet något mer om det här.. Gick förbi o slängde i en 150kr allafall. Kändes bra.
När jag senare berättade för en kompis, så berättade hon att hon läst att just denna pojke och hans familj försöker charma folket som går förbi, medans någon annan av familjemedlemarna går runt och tar grejer. Ficktjuvar helt enkelt.
Hur de än är sant eller inte bryr jag mig inte, det är väll enda sättet för dom att det ska gå runt. Om någon vet/sett detta vet mer om det, skriv gärna.. tycker de såg lite annorlunda ut bara. Inte ofta man ser så unga tiggare i Sverige.
Men bra spela han den jäveln haha !