Is it a scam? Is it a twin? -Ring och vinn program
Befann mig ute på landet då jag zappade bland de få kanaler det fanns att erbjuda, bland dessa så fanns Sport Expressens tv kanal och där pågick ett sådant ring-och-vinn program. Jag fastnar ofta i sånna program ett par minuter innan jag tröttnar. Då jag väl lessnat så flippar jag vidare och hamnar på TV4+ och även där pågick ett liknande program, då med ett annat namn men inte annan programledare. Tjejen hade satt upp håret annorlunda och hade andra kläder, men det var samma tjej, samtidigt i båda kanalerna... ...eller var det en tvilling? Its a conspiracy!? Haha...nej men allvarligt, vad fan, det måste vara en tvilling...men tänk om .
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man. And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
har också funderat på det. Man kan ju inte sända repriser på ring-och-vinnprogram. Antingen är ett av programen en blåsning (dvs en dold repris som folk ringer in till och därmed blir av med x antal spänn på samtalskostnaden) eller så måste det - som du säger - vara en tvilling. Jag tror inte att det är en tvilling...
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se
Någon borde maila produktionsbolaget och fråga.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
reina: Jag har tänkt på det jag med. Brunsås: Håller med. Jag kommer nog att göra det under dagen.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Nu läser jag till och med namnen på båda spelprogrammens programledare och dem tre personerna som finns är samma i båda showerna. Skriver ett mail nu.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
vad faaan...det e ju helt sjukt...dom blåser ju människor i så fall!...skit i att ringa dem, ring aftonbladet!
jag ska raka din pung slääääääät
haha jag tycker också att aftonbladet behöver uppmärksammas på detta! Fan att jag jobbar, annars skulle jag gjort det själv. Men håller koll på tråden :D
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Har mailat Janne Andersson och väntar på hans svar före en kontakt med Aftonskvaller.
Janne är på semester och kommer senare i augusti...too bad for HIM...tipsade ab nyss...får se vad dem säger.
hahaha...fan vad kul o se hur det här utvecklas!
jag ska raka din pung slääääääät
aftonbladet är lätt in on it med, de kommer skicka nån att "ta hand om dig" om du kontaktar dem om detta..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha. detta låter skumt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
känns ju som att nån borde reagerat på detta tidigare isåfall, om det är folk som har ringt in till programmet och gissat å vunnit pengar och sen kollar på samma program, vi säger en vecka senare te.x och hör sin egen röst och vinst igen. eller menar ni att det inte är tv tittare som ringt in och gissat utan att dom gjort upp programmet helt för att enbart lura?
kommer ihåg att för någon månad sen hade dom på någon av dessa programmen samma svar typ 5 dagar i rad.. vad jag vet.
fortsättning följer...
känns som om de var ganska lika och du tog fel. är det en scam ryker ju kanalernas rykte ner i soptunnan. namn på programledaren?
Joel413 Haha...let them come. SirBoss Vet inte, en tanke som jag också ställt, jag känner däremot ingen som ringt in eller ens känner någon som har kommit fram. Man brukar ju oftast känna till nån som känner nån.
Lite foliehatt-varning att tro att de som ringer in är inhyrda skådespelare. Dock har jag ingen bättre förklaring. kanske råkar de bara vara lika varandra? De flesta brudar på tv är ju valda efter samma mönster så att säga.
SunTzu Det finns tre programledare, samma för båda programmen. Ann Lindqvist, Marie Picasso och Moa Alsén. Dem var inte lika, dem var identiska. Saken är att jag hittar inga bilder på dessa programledare och jag ser ju inte på det så ofta att jag skiljer på dem, men det kan ju vara tvillingteorin i alla fall, olika efternamn bara, eller nåt.
Lite foliehatt-varning att tro att de som ringer in är inhyrda skådespelare. Har gjorts i andra program både i svensk radio och tv. Såg olika exempel på detta i gymnasiet. Pluggade Information och Reklam(mediaprogrammet idag)
Eru-dum-eller: foliehatt-varning... såg du också Jims värld igår?
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se
Har sett ett antal såna program, då det ej är Live! Dom spelar in programet på dagen, sedan sänder på kvällen! låter sjukt men sant! men då dom gör så är de oftast att man ska ringa in så ens telefonnummer reggas i deras dator.. sen när de är live nån annan dag, så ringer dom upp numret som datan valt ut!
http://www.myspace.com/micman123
Jefe P3: Javisst, men i tävlingsprogram? låter ju helt sjukt om så är fallet. reina f24: Nä, desvärre inte :/
Var väl något liknande program i USA som lät sina anställda ringa in och låtsas vara tittare, så vann de pengar för att visa de andra tittarna att det faktiskt gick att vinna :)
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"
MicMan Enligt dessa program så ska man fortsätta att ringa vid varje ny programdel för att registrera sitt nummer om på nytt. Eru-dum-eller Bland annat. Mest var det statister i publiken men som hade en roll i tävlingar och fick tröstpriser och liknande..