Rätt eller fel ?
Kanske fel topic, men orkar inte tänka ut något spec. Hursomhelst.. så här är det.
Jag har/var tillsammans med en brud i 2 år.. allt funkade bra o så under hela tiden, förutom framåt slutet då vårt förhållande bestod av fler bråk och osämja mellan oss, vilket ledde till att båda behövde ett break och vi gjorde slut. Under tiden det varit slut mellan oss har vi träffats ändå, dock inte lika ofta och inte heller med samma känslamässiga kontakt, även har vi bråkat ganska mycke med en del hårda ord o.s.v Detta har lett till att hennes mor inte gillar mig och inte heller hennes bror, och nu började vi träffas igen för lite mer än en vecka sedan (efter nu ungefär 2,5 månads break) och när hon för ett par dagar sedan berättade det för sin mamma säger hennes mamma att - om hon blir tillsammans med mig igen eller fortsätter träffa mig så kommer hennes mamma sparka ut henne och säga upp kontakten. Problemet nu är att "min flickvän" som vi nu kan kalla det är för rädd för att säga emot sin mamma och ja, är en allämnt svag människa som har problem med att säga ifrån och säga emot andra.. och hon är nu rädd för att hennes mamma verkligen kommer kasta ut henne o säga upp kontakten, trots att jag förklara, av egna erfarenheter, att OM det nu skulle vara så att hennes mamma skulle göra det så kommer det troligtvis inte dröja länge innan hon hör av sig igen. O något som stör mig i detta fruktansvärt är att "min flickvän" är 19 år, tagit studenten, jobbar o.s.v .. och har ett i allmänhet vuxet liv bortsett från att hon bor hemma, och nu försöker hennes morsa bestämma vem hon får o inte får träffa trots att hon är 19 år. Och detta är ju en "order" som mycke möjligt kan påverka hennes liv för resten av livet då det handlar om att kanske leva med mig resten av livet, eller att inte göra det. Jag kan även tillägga att jag aldrig skadat "min flickvän" varken fysiskt eller psykiskt, och inte heller någon annan i familjen.
Så vad tycker ni - ska hon lyssna på sin morsa, för att hon inte vågar annat... eller ska hon följa sitt hjärta, förstå att hon är vuxen och tillräckligt gammal för att fatta sina egna beslut och strunta i vad hennes morsa säger eftersom hon är gammal nog att bestämma över sitt liv själv ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|