I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Streetwear Göteborg/Malmö/Köpenhamn

Övrigt - Blandat

2007-07-25 19:00

Streetwear Göteborg/Malmö/Köpenhamn

Det måste ju finnas några locals från respektive stad som vet vilka affärer som gäller i respektive stad. J-ros i Malmö är väl ett tips men det var ett helvete att googla det ändå, ligger på drottninggatan och heter Likwit Cali? Någon som kan bekräfta eller dementera?

Ska ta en liten roadtrip med tjejen och tänkte haffa lite gear i varje stad, har hört att det finns ganska mycket schyst i Köpenhamn men Göteborg och Malmö måste ju ha en skvätt dom med.

"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "

2007-07-25 19:07

MALMÖ

Impala, Combination, Kulego Fashion, Coast2Coast, Streetlab, Top12, Big Apple & SneakersnStuff - är de jag känner till i Malmö med streetwear. Dessvärre har jag ej hört något om J-Ro's affär hade varit ball att kolla läget där.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-25 19:12
Impala på Regementsgatan 6 i Malmö,ligger vid kanalen.
Top 12 på Föreningsgatan 12 i Malmö, ligger vid triangeln.
Sneakernstuff på Davidhallsgatan 19 i Malmö.
Copenhagen streetwear på Larsbjørnstræde 8 i Köpenhamn.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-25 19:21
Tack för tipsen! Då är det bara några tips i Göteborg som saknas plus några personliga ömdömen om butikerna kanske?

Här i Stockholm finns det i alla fall ett par butiker som säger sig sälja streetwear men utbudet är gammalt och allmänt dåligt.

Adresser a la emci_emm uppskattas!
"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "

2007-07-25 19:26
Checka Recognize i sthlm?

2007-07-25 19:31
Haha, jag är från stockholm och jag är på recognize som dom sålde crack :)

2007-07-25 19:32
Tycker personligen att Impala är den mest värda butiken att besöka. Schyssta, och ganska originella kläder, plus jävligt trevlig personal. Har inte varit på Big Apple på hur länge som helst, men sist jag var där så var det mesta som fyllde ut hyllorna illgula wutang hoods i halvtaskigt material och silvriga D12 byxor.Ligger precis framför Impala så kika in om ni kan,kan kanske hitta något.Coast2coast är inte så stort, och utbudet är inte brutalt,men dom har schyssta kläder. Top 12's utbud är väl mer åt det skejtiga hållet, men det är samma där som på Impala, schyssta kläder och schysst personal.

Resten kan du hitta på junkyard :P

2007-07-25 19:44
EmCi_Emm: Mm, jeans med den där härliga silvriga finishen kan man inte få nog av :) Du råkar inte veta vad dom har för märken på Impala?

2007-07-25 19:52
GBG

Shelta , andra långgatan!
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2007-07-25 19:59
Aah, Shelta.. hade det på tungan. Finns en hemsida också om jag inte missminner mig.

2007-07-25 20:05
skribbles:
De var ett mode när jag gick på mellanstadiet. Dom liksom glimmade i silver, men var nog gråa. Groteska.

Impala är ett märke i sig (lokalpatriotism när den är som bäst sägs det) men jag har införskaffat mig både Mecca och Zoo York kläder där, så det finns.

2007-07-25 20:33
har inte Kulego stängt ner?
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-07-25 21:21
bad är det för butik som ligger i Storgatans galleria nu?

och någon som kan förklara vägen till Köpenhamns "hiphopkvarter"?

2007-07-25 22:42
knugen P6

combination.

2007-07-26 09:31
köpenhamns "hiphop" kvarter låter ju intressant, copenhagen streetwear kan ju knappast vara den enda butiken. Sticker iväg på roadtrippen nu men man får väl kika in i tråden under resan så kanske någon har droppat en beskrivning till danmarks streetwear mecca :)

2007-07-26 09:52
köpenhamn borde ha brutala affärer egentligen.

2007-07-26 09:55
I malmö är även red snapper ett schyst ställe :) dom har rätt nice utbud. Lite åt street/surf.

2007-07-26 10:45
Köpenhamn har Wood Wood som bl.a. gjort collabs med Nike
ligger på Krystalgade..

2007-07-26 11:49

yes alltså.. danmarks hiphopkvarter ligger en bit från rådhusplatsen, om du står utanför KFC burger king o 7/11 o allt de där så går du åt vänster där du ser en restuarang med uteservering typ, sen efter den svänger du höger åt höger

tror jag

fresh conenction ligger i det området (graffitibutik) så jag vet inte om man kan luska fram adressen på nåt vis. fråga nån hiphopare om du ser nån bara...finns en del

2007-07-26 11:58
http://img248.imageshack.us/img248/2418/agghghbi7.png

där har du en fin bild... hoppas du hittar dit!

2007-07-26 13:37
skribbles P23

Yes sir! www.shelta.se

allt man vill hitta i GBG finns på andra långgatan!
Ta spårvagn 1,3,9,11 från centralen/brunnsparken till järntorget. 
där ser ni 7/11 butiken i hörnan gå in på den gatan o hela vägen bort...finns allt där typ.
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2007-07-27 22:57
Är just nu nere i Malmö så imorgon peepar jag affärerna här men jag måste säga att shelta var en besvikelse. Att det ska vara så jävla svårt att hitta en affär med ett nice utbud på tall-tees i olika färger. Grymt basplagg plus att man oftast kör lager på lager och behöver något nice enfärgat under.

Besvikelse var kanske lite hårt uttryckt men Recognize i stockholm är typ hälften så stort och har ett jävligt schyst utbud.

knugen: Big up för tipsen i köpenhamn!

2007-07-27 23:02

Helt apropå, tror ni att det skulle bli någon traffik i ett klädforum här på whoa? Folk behöver schoolas i fresh gear plus att jag gärna tar ett tips eller två vart man hittar schysta kläder i Sverige och runt om i världen?

2007-07-27 23:11
Någon som vet om affärerna i Malmö är öppna på söndag? Syftar främst på; Streetlab, Impala, Combination och Big Apple!

2007-07-27 23:17
skribbles P23
klädforum har varit på tal tusen gånger om men hittills är det ingen ansvarig som har tyckt att det är en vettig idé. galet egentligen...

är väldigt intresserad av tips om bra butiker i malmö och främst köpenhamn jag också

2007-07-28 00:16
GonzalesJr - finns kulego fortfarande? hade för mig att han hade kursat eller nåt.
We call them winerbrods.

2007-07-28 00:19
Vet tji skunkafied har inte varit där på flera år, men jag är inte säker på min sak när folk säger att det stängt. Hahah MR LAZEE AKA FANTABOLOUS heter KULEGO i efternamn, släkt eller vad?

2007-07-28 00:36
Gonza - det är som att säga "pelle och olof heter båda andersson i efternamn...är dom släkt eller?". men man vet aldrig...dom är kanske kusiner.
We call them winerbrods.

2007-07-28 00:37
grejen med kulego-snubben var f.ö. att han hade skyhöga priser, sen så sa han typ "du får den till extrapris, bara för dig!" så att man skulle känna sig speciell...väl planerat move.
We call them winerbrods.

2007-07-28 01:18
skunkafied F25
mmm...för kulego och andersson är precis lika vanliga namn i sverige. har bestämt för mig att dom faktiskt är släkt...kan ha fel, men vill minnas att jag läst det ett par gånger iaf

2007-07-28 04:06
Demento P21

det är lazee's farsa som äger butiken.

2007-07-28 05:29
så var det ja!

2007-07-28 13:56
det ar lungt skribbles...hoppas du hittar dit! ett tips ar ocksa att kaka pa KFC...overgott

2007-07-28 19:54
malmö

Impala
Big Apple - Inte bara 2pac-kläder längre
Streetlab - mest skatekläder
top12 - samma här
Combination
Dust
SNS
oneline - mest graff-märken
red snapper - surfmärken

2007-07-28 20:00

Shelta måste checkas asså!

LRG Kläder i gbg woot, woot?!

You already know, den e on lean!

2007-07-29 16:40
Precis vid Copenhagen streetwear ligger det ett gøng butiker, alla utom en var stængd eftersom det ær søndag idag men den som hade øppet hade galet mycket bra. Anledningen till att dom hade øppet var att dom førberedde en rea som dom skulle ha imorgon, måndag. 50% på hela butikssortimentet. Fick handla till det priset så det var ju galet soft. Klippte lite grejor av mærke Drunknmunkey (ja dom stavade så, typ)

Rekomenderas starkt, verkade vara ett litet nav.. precis bredvid strøget. Ska kolla in lite fler grejor imorgon nær det ær øppet men peepa danmark, a+ i betyg hittills.

Demento: Vi får væl lobba lite klædforum och lova att skriva som fucktards, har två polare som sitter hær som också skulle frequenta.