I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lifta från Göteborg till Stockholm

Övrigt - Blandat

2007-07-25 16:27

Lifta från Göteborg till Stockholm

Tänkte fråga de som vet ett bra ställe att så och lifta på när man ska till stockholm?
Efter motorvägen hade jag tänkt mig, dock olagligt.. Men i bland finns det ställen en bit utanför stan som man kan kicka lätt om farbror blå kommer, någon som vet något fiffigt ställe, och i såf resväg?

Btw, om det är nån som ska upp till Sthlm efter den 7 och vill ha passagerare så hör av er...

Cheers!

nyfiken är en snut..

2007-07-25 16:56
har alltid funderat på vad som händer om man hoppar på tåg utan biljett.. man får hoppa av vid nästa stopp och sedan fortsätta så tills man är framme?
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2007-07-25 17:39
kicka lätt om farbror blå kommer?:s haha, ska du sparka på polisen om dom kommer?
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-07-25 17:55
KOPIERA: kicka = dra

TAHOMA: Jag undrar samma sak! Jag menar om dom bara slänger av en så är det ju bara att vänta på nästa.. Då är det ju inga problem alls! En gång när det hände 2 fulla a-lagare så kastades dom endast av tåget, inget mera.. så de borde bara va o stiga av.

Någon som förövrligt vet vad polisen gör med liftare vid motorvägen?
nyfiken är en snut..

2007-07-25 18:01
dom säger väl åt dig att du inte får lifta där, att det är farligt osv, sen kör dom bergis in dig till stan
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-07-25 18:01

har ingen aning var man kan lifta...dock går det ju bara på 320 spänn eller liknande för att åka buss från gbg till stockolm - tur och retur - när jag kollade sist hos swebus. ett lite säkrare alternativ kanske?

sen så kan man få böter om man plankar hos sj har jag hört..

Delam tange barat

2007-07-25 18:11
böter finns alltid, men det är fett mycket roligare att lifta än att åka en bussjävel i 10 timmar..

Serri, ingen som har ett bra ställe som man kan ställa sig på?
Rastplats vi motorvägen som man kan ta sig till by foot, eller bara någonstans i närheten av ett ställe där det är lätt att komma till E20, dvs utan fucking jävla stängsel o shit?
(btw, detta visste jag inte: HÄR.. Kanske ska skriva Irland på skyllten i stället för stockholm, hahaha)
nyfiken är en snut..

2007-07-25 18:46
jag kan betala din tågresa annars..

2007-07-25 18:51
sistaminuten biljett med sj? 149kr vissa avgångar.
jag skulle aldrig lifta, jag har sett jay and silent bob.

2007-07-25 18:52

Liftade tur och retur till göteborg för ett gäng år sedan och det gick hyfsat. Litet tips bara, det är inte många som kommer att plocka upp er om ni bara står ut efter vägen och liftar utan fråga istället folk på tex bensinmackar vart dom ska och fråga sedan lite snyggt om ni får åka med. Vi började nere i södertälje vid bensinmacken närmast E4an (eller vad fan motorvägen nu heter) Ett litet aber är att det tog två dagar ner för vi fastnade mitt ute i ingenstans där inte kom en bil på flera timmar..

Men lägereld, varm jacka plus spliff så är det ingen biggie.
Fett kul var det också så kör på.

"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "

2007-07-25 18:52
jag ska till gbg och tillbaks i augusti, men jag vill ha bensinpengar i så fall!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-07-25 18:54
alright, here is the liftningsmaster:

ta dig till stig center, gå in på vasttrafik.se och kolla hur du tar dig ut dit för det går bussar dit.
väl där har du shitloads med lastbilar att fråga, men många gånger ska de inte åka förrän dagen efter osv så det får du vara förberedd på.
just stig center är lite knepigt för det ligger inte på vägen till sthlm, men åk med nån lastbil en bit upp i landet och be dom släppa av dig/er på en annan större mack (lastbilschaffisarna har koll på det där, fast varning för att polackerna inte kan ett ord engelska) och fortsätt lifta därifrån. ta med en karta! och tänk logiskt, det är viktigaste tipset.
baeng

2007-07-25 18:54
vaffan? kan man vara så vänlig tahoma, eller har du vunnit på lotto mannen?

Jag får faktiskt lite "om du suger mn .. " vibbar :S

Cheers
nyfiken är en snut..

2007-07-25 18:58
made_in_japan  stig center är inget problem att komma till, det är bara grön/röd express.. men karta o shit lät bra att tänka på..
nyfiken är en snut..

2007-07-25 19:01

Planen innan var att lifta utan karta? Nåja, det kanske var spänningen du sökte? :) Alla kanske inte är lika keffa på svensk geografi som jag är.

"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "

2007-07-25 19:02
haha nä oroa dig inte jag kan skicka pengarna till ditt konto eller beställa biljetten direkt om du vill. har inte mycket nu, men i början på nästa vecka har jag mo cash than Gotti.. säg till mig då bara.

2007-07-25 19:24
tahoma men vaffan. hur i helvette kan man vara så snäll? serriöst, är du gjord av pengar man? hör av dig i gb om du är serriös nu, jag är sjukt glad nu iaf!
nyfiken är en snut..

2007-07-25 19:26
jag känner tahoma lite grann... han är seriös.
pay it forward nu då käft :)
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-07-25 19:41
Jag väntar på mitt gb XD
nyfiken är en snut..