I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jobbsituation

Övrigt - Blandat

2007-07-24 00:01

Jobbsituation

Har jobbat i ett år för min arbetsgivare och av en trevlig anledning bor jag med henne. Hon har nu börjat begära att jag ska vara hemma efter jobbet och spendera tid med henne, samt att jag inte får ha killar på mitt rum (vilket aldrig har hänt!!!), att jag ska hjälpa till fast vi har hushållerska och kock samt sänka min lön rejält så att det jag har kvar efter allt som allt kommer vara 2100 och inte 5000 som innan.

hur säger man på ett schysst och rättvist sätt, nej tack jag är hellre arbetslös ett tag och hittar ett bättre jobb (för alla jobb är bättre utom prostitution)?? Jag har fasta principer, är jävligt svensk när det kommer till konflikter (alltså jag hatar att hamna i dom när jag vet att det kunde undvikits)

Har inget avtal eftersom jag jobbar i utlandet och mitt jobb går under LIberias arbetslagar(där alla papper stämmer iofs) men eftersom jag inte har något kontrakt har jag rätten till att säga upp mig när som.....correct??

Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...
Producent

2007-07-24 00:05
ja om du inte har något kontrakt så!
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2007-07-24 00:07
men hur säger man upp sig bra?? jag e skitkass på sånt
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...

2007-07-24 00:09
säg att du vill göra något annat ett tag, att det har varit lärorikt och roligt men att du måste prova på nåt nytt för att utvecklas som människa!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-07-24 00:12
she'd buy that??

det låter ändå bra... det är liksom lite generellt o så, så även om jag typ tar ett helt ointressant jobb så kan hon inte tro annat än att jag vill pröva nått nytt...

men fan jag ljuger skitkass
Producent

2007-07-24 00:14
man säger "tyvärr, lönen är alldeles för dålig, det är under min värdighet och mina kvalifikationer att jobba med en sådan lön."

stå på dig, jag lovar att det kommer att kännas bättre, om inte så kommer det göra dig lite starkare iallafall :)
Nine.D
Multifaceted Creativity

2007-07-24 00:14
jag sa så till min chef, tyckte också det var asjobbigt! som "tur" var skadade jag mig på jobbet i samma veva, så kunde dra nytta av det också.

formulera ett brev eller så, det kan vara lättare!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-07-24 00:15
Shiieeet...om min arbetsgivare sa att jag inte fick ha killar på mitt rum...i would slap the shit outta someone!!!

2007-07-24 00:24
jo, jag tror jag hade boostat självförtroendet lite, men hade kännts konstigt om hon inte köpte skiten man sa...det där med killar är ju en weird sak, jag borde ju i princip ha rätt till ett privatliv, dvs sex m vem fan jag vill i mitt eget rum. Men hon payar hyran så jag sover endast där ändå eftersom det känns som det mest respektfulla....plus det är sexigare att hooka på oväntade platser...

men ja, vet inte om jag ska säga till henne att jag har diskuterat mina framtidsmöjligheter inom jobbet med andra och att diskussionerna har lett till att jag har tagit beslutet att gå vidare....för även om de här "andra" är jag o min far, behöver hon inte bry sig om det, plus jag kan inte låta dum eftersom det inte är en total lögn. Låter det för "tunnt"?
Producent

2007-07-24 00:26
fly-fly: dags att flytta ut?
Nine.D
Multifaceted Creativity

2007-07-24 00:32
ja, det också....det jobbiga var att jag har bott ensam sen jag var typ 16 så att helt plötsligt bo med någon annan, ta hänsyn o inte ha nån fristad...shit asså det har tagit på mig som fan..mer än jag trodde!!! men hon sa jag var välkommen att tvätta ut mitt rum (eh jaaa) grejjen e bara att jag måste bo nån annanstans då. Lite svårt att fixa från Sverige, de har ju inte direkt internetconnection hur som helst där.

fan vad detta ska vara komplicerat....man ska bara ta steget va??? *fegis*
Producent

2007-07-24 00:46
man får försöka, det löser sig alltid..
i värsta fall så får du la vända dig till soc å fixa en lägenhet på så vis
Nine.D
Multifaceted Creativity