Hur bartenders behandlar folk olika!
Va ute igår på en krog här i jkpg. Kom fram till baren och de stod ca 10-15 pers( 99% tjejer) i baren och skulle beställa... bartendern serverade alla tjejer först sen kom de nya o sen nya. Jag sa till honom att jag har stått här i ca 15 minuter i väntan på en öl och han började svära o kolla snett på mig. Vadfan(!?) krävs det för att man ska få sin jävla öl innom en halvtimme? Det är ju inte direkt första gången man ser en bartender ge gratisdrinkar och servera tjejer först! Behövde skriva av mig lite:S
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
jag får alltid stå länge i kö oxå. o jag är ju tjej. o jag får aldrig gratisdrinkar. han kanske kände igen många av dom tejerna som e där o super ofta o därför hjälpte dom först? iof är det ju fel. man ska inte behandla folk olika bara för man känner dom mer lr mindre. fick du nån öl till slut då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det gälelr bara att armbåga sig fram, skrika högst och inte släppa bartendern med ögonen!
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"
jo men saken är de att jag bad min tjejkompis gå fram sen o de tog 2 min för henne o få så jag bad henne o köpa till mig med:S
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
bartenders är det största pack efter krogvakter och drinkluder
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
jag har märkt att det hjälper att vifta med så stora sedlar som möjligt, viftar du med tre tjugor så blir du ignorerad.
ögonkontakt e viktigt. jag jobbar som bartender.. att vifta med pengar/banka i baren/ ich skrika funkar inte.. ögonkontakt e bäst
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
nä nu skall jag iväg å jobba :)
jag brukar vifta med mitt amex black och sen när han väl ser det och börjar smöra så brukar jag slå honom fett otippat över näsroten så han börjar blöda, då måste dom sätta in den 35-åriga tjejen med läderjeans som hatar alla lika mycket oavsett kön eller ålder. JOKIN, brukar inte beställa drinkar. jag hatar köer över allt annat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Både min syster och farsa är bartendrar, dom säger att vifta med sedlar är en förolämpning på bartendern. Dom får liksom inte dom pengarna, en stor driks koms dock ihåg och ger dig snabbare och bättre service i framtiden.. Är kunden full brukar dom ckså bli ignorerade av två anledningar 1. det är olagligt att servera alkohol till kraftigt berusare människor 2. Dom slipper tjaffset med att skämma ut dig genom att vägra servera annaat än vatten Sedan finns ju den uppenbara anledningen: Bartendern vill ligga och skiter i dej
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Brukar det vara alldeles för jävligt så ber jag en tjejkompis handla. Detta har dock bara hänt enstaka gånger då jag alltid går till samma ställen när jag går ut
Det jobbar en väldigt oseriös bartender på Stars 'n' Bars i Göteborg. Han hade på en porrfilm på en av TV aparaterna. Ingen mild porr heller, dom knullade hals och spruta som galningar. Jag tyckte det var lite destraherande när jag satt och pratade med en kompis så jag bad bartendern byta kanal vilket han snopet gjorde. Men han blev så sur på mig så jag fick inte köpa för samma pris som dom andra resten av kvällen.
mantis::vad hänger du på för krogar som visar p-rullar? är det sånna krogar utan fönster?
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
Mantis hahahaha whaaat?! har bara vart där en gång, men då verkade det soft.. men de e ju ett skabbhak så man får väl räkna med sånt=)
haha, stars and bars, klassikt ställe,
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Va på stars n Bars o såg på Argentina - Brasil :)
Highfive anyone, anyone?
oneoo P18 Jag vet vad du pratar om. Jag var med om det en gång då jag fick en stor stark för 29kr, men min killkompis fick betala 44kr. Däremot har jag aldrig fått gratisdrinkar. Inte ens av vänner jag har som stått i diverse krogar/klubbar jag varit på. Det har nog helt enkelt med bartender att göra och vad det är för ställe. En vän till mig berättade att vissa bartenders blandade i färre cl än vad drinken ska innehålla för att kunna bjuda vänner eller dricka själva.
19 Din IQ beräknas vara 126 - 135. Detta motsvarar 96:e till 99:e percentilen, dvs 96% av befolkningen har en IQ mindre än eller lika med 126. 98% har en IQ mindre än eller lika med 135.
pfft värst vad jag är ful som inte fått någon positiv särbehandling, negativ som mest.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Jag jobbar som bartender och det bästa knep jag kan ge er är att stå stilla i baren för det första, det går inte fortare om ni flyttar runt, oftast går man bardisken fram, från ena håller till det andra, och tar beställningar, man hinner helt enkelt inte se vem som kom när osv. Ha pengarna redo och framme men vifta inte med dem och glöm inte att cash is king! Såg att någon i tråden sa att hans flashiga kort gjorde att bartendern tog honom först men det tvivlar jag på, korthantering tar tid och ger i 99% av fallen inte en spänn i dricks. När det är din tur: se till att du vet vad du ska ha, har du flera saker i beställningen så säg alla på en gång, inte en i taget och en ny varje gång han/hon ställer upp en sak! Galet irriterande! Vill du öka dina chanser för att få snabbare service nästa gång så försök att växla ett par snabba ord med bartendern så h*n hinner lägga märke till ditt ansikte och dricksa, vi snackar inga stora summor utan bara lite lagom. Vänta inte på enkronan som blir över på växeln då du köpt en öl. Det är iaf vad jag kommer på nu på rak arm. GLHF.
alla dudes är idioter som tänker med kuken och tror att de ska få ligga genom några simpla trix. de förtjänar kastrering
http://www.kommandot.se/wp/
Haha, hur fan tänker vissa av er? Visst, en anledning kan ju vara att bartendern är ett svin. Sen om det står 15 personer i kö så kanske det påverkar bartendens "lugn" och han kanske blir lite stressad? Fan på ICA ber de om 5 nya kassor om det är mer än 2 personer i kön. Bara för att man är bartender så kanske man inte är lika stresstålig som James Bond..
www.justdet.se - svensk hiphop
som tekone säger, ögonkontakt är the way o go.. får man en bra ögonkontakt kan ett leende hjälpa med.. självklart serverar de hellre en person de tycker verkar sympatisk framför en som bara står och viftar och är jobbig.. sedan som vissa sagt så när du väl fått tag på bartendern så dricksa all växel du får tillbaks eller åtminstone kronorna och fortsätt med det varje gång, rikta in dig på samma bartender.. jag brukar försöka få kontakt med en kvinnlig då kan man flörta lite lagom och på så sätt bli igenkänd nästa gång.. edan finns det ju ställen och kvällar när det går åt helvete ändå och man år stå och bli ignorerad varenda gång man vill ha en bärs..
det blir verkligen skillnad när det är en bra bartender man har att göra med... all respekt till dom för man måste fan vara james bond för att jobba med det där.
fan, pallar man som bartender inte stress har man valt fel yrke
http://www.kommandot.se/wp/
om man vill ha bra service bör man se till att lämna hyffsat med dricks. jag personligen ser det som att jag redan betalar för servicen när jag går ut, i synnerhet när ölen allt som oftast går loss på 40-50 spänn. då föredrar jag att vänta framför att ge dricks åt nån surfitta med backslick (återigen: allt som oftast)...
stress is my middel name..
nä men. bra råd som folk har tagit upp i tråden.
Ögonkontakt. prata me mig medans jag serverar dig, så jag känner igen dig lättare. dricks, sak samma om de e 5kr eller 100kr e man snäll så blir man ihågkommen. stå still på din plats i baren. och ropa inte mitt namn eller bartender, bartender om du vill att jag skall komma till dig snabbt.
flasigt kort hjälper inte för vi bartender lever lite på dricks så jag skiter i ditt fina plats kort, sen så förlorar baren pengar på kort, 3% går till företaget som har hand om kortläsarna har jag för mig.
jag jobbar som bartender.. att vifta med pengar/banka i baren/ ich skrika funkar inte.. varför inte servera en sån person och få bort honom, bara för att jävlas eller? för uppenbarligen lägger ni ju märke till denne.. och va är det som är så jävla fel med att vifta med pengar eg, aldrig fattat det?
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
kölappar ftw. hatar att stå i baren o slösa tid!
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Rhetoric P22 haha eller hur. jag vill ha en ölserverande maskin som man ba går o fylkler på sitt glas själv.
men ärligt, kör bara rundor här i england, oftast 3 pers (kan bära 3 öl) så får man köa 3 gånger mindre.
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
rundor är det bästa alternativet som det är nu, ja. det gör vi här i sverige också :)
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Management serverar man en snubben som håller på så så kommer han fortsätta göra så, jag brukar säga till personen å sluta å att jag kommer till dom alldeles strax, fortsätter dom så skickar jag hundarna på dom.
för att jag tjänar inget på att du flashar dina pengar å pengarflashare e oftast dom som inte vet vad dom vill dricka och inte ger dricks.
finns en bar i england som har en robot arm som serverar!
Människor som jobbar och förväntar sig dricks kan ju gå och skita ner sig nånstans. Finns djäkligt många yrken som jobbar bra mycket hårdare och med bättre service för en knaper lön men där de ändå inte förväntas bli dricksade. I Sverige har vi kollektivavtal, dricks-kulturen är importerad från staterna där de flesta inte har sån lyx... Varför dricksar ingen kassörskor, busschaffisar eller tidningsbud?
Intressepenisen hårdnar!
behåll växeln e åxo dricks, å de hör man ofta säga till kassörskor busschaffisar osv. men du har rätt wasteapa, man skall inte förvänta sig. men gör någon ett gött intryck e de oftast lättare å känna igen den människan igen. där av får personen hjälp snabbare.
Rhetoric P22 soft! var aldrig populärt bland mina polare av nån anledning, jag kan joina dig och ta första rundan när jag kommer hem :)
TeKoNe P24 för att jag tjänar inget på att du flashar dina pengar å pengarflashare e oftast dom som inte vet vad dom vill dricka och inte ger dricks. Galet, jag trodde det skulle vara helt tvärtom. Man viftar med sina sedlar, säger va man ska ha så fort man kan, skiter i växeln och drar. Så gör jag iaf.. men ja, du vet väl bättre. Jag får vifta mindre :)
bar/restaturangpersonal har en tendens att se sitt yrke som lite mer nobelt än andra serviceyrken (av någon outgrundlig anledning, det finns inget nobelt med att langa öl efter öl till fulla djur eller att bära fram folks mat) och tror sig därför ha någon sorts ensamrätt på att få dricks...no offence till eventuella servitörer/triser och bartenders i tråden, men det är den uppfattningen jag har fått...
behåll växeln e åxo dricks, å de hör man ofta säga till kassörskor busschaffisar osv. men du har rätt wasteapa, man skall inte förvänta sig. men gör någon ett gött intryck e de oftast lättare å känna igen den människan igen. där av får personen hjälp snabbare. Tror inte busschaffisar eller kassörskor behåller de små 50-öringarna och kronorna som de får "behålla" under en dag. Skulle se konstigt ut att samla på en liten hög mynt i kassan, det åker ju oftast ner i kassan bara. Men för en bartender handlar det väl ändå om nästan ett par hudnra om kvällenkan jag tänka mig, folk som lämnar kronor lite här och var, många bäckar små... kanske är mer också eller int epå långa väga rlika mycket? Räcker det inte med ett gott intryck genom att bara civiliserat vänta på sin tur och synas så gott man kan utan att flaxa som ett spastiskt fyllo, är ett gott itnryck nödvändigtvis att dricksa för en bartender? :S
Intressepenisen hårdnar!
wasteapa01 P20 nej nej, kolla min lista jag gjorde, ögon kontakt går före dricks, om inte man dricksa liksom 50kr varje gång.
"Det jobbar en väldigt oseriös bartender på Stars 'n' Bars i Göteborg. Han hade på en porrfilm på en av TV aparaterna. Ingen mild porr heller, dom knullade hals och spruta som galningar. Jag tyckte det var lite destraherande när jag satt och pratade med en kompis så jag bad bartendern byta kanal vilket han snopet gjorde. Men han blev så sur på mig så jag fick inte köpa för samma pris som dom andra resten av kvällen." Stars N Bars! hahahah xD
va?
Lyricist
2007-07-22 19:02
Om du är populär eller igenkänd så går du före. Är du det så är det nice Är du inte det så är det bajs Vänj dig
oneoo P18 Vilken krog var/är det?
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Bartenders är bara pack.
Det är inte lätt när det är svårt..
jag gillar såna där hipsterbartenders med barristaminen som håller flaskan med rätt hand osv.. gulligt.
varför inte servera en sån person och få bort honom, bara för att jävlas eller? för uppenbarligen lägger ni ju märke till denne.. och va är det som är så jävla fel med att vifta med pengar eg, aldrig fattat det? Som nån svarade innan: han kommer då fortsätta att skrika/banka/vifta... Anledningen till varför det inte uppskattas är att det är förbannat irriterande! Vi har redan uppmärksammat dig men har gäster före, det går inte snabbare för att du beter dig som en bortskämd tre-åring i en godisbutik!
igår: 4 bartenders i den baren jag stod i, varav 1 jag känner. stod o väntade i baren i kanske 20 minuter medans brats blir serverade runt mig hela tiden :) sen så kom han jag känner tillbaks (från rast?) o serverade mig direkt. dvs skaffa nån sorts relation med alla bartenders på alla dina favoritställen.
Å andra sidan, står man i baren utan att hålla upp pengar/kort så noterar oftast inte bartendrarna att man vill beställa utan verkar tro att man bara står och hänger. Dock är det ju enbart vulgärt att stå och vifta med skiten.
vem bryr sig. jag skulle också va pissed om jag jobbade som bartender
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!
därför har man pengar/kort synligt utan att vifta med det på ett irriterande sätt.
Demento P21 Vet du vad OBn är i resturangbranchen? Vet du vad OBn är på ICA? Vet du varför man "bör" dricksa mer i resturangbranchen? Vet du varför man skiter i det på ICA? i resturangbranchen är den 15%.. resten kan du räkna ut själv!
www.justdet.se - svensk hiphop
det där beror ju heeeelt på vilka ställen ni hänger på.
Soder Varför dricksar man inte på Mcdonalds då?