I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dubbelgångare?

Övrigt - Blandat

2007-07-18 14:35

Dubbelgångare?

När jag var liten var jag helt säker på att alla människor hadde en dubbelgångare någonstans i världen som ser exact likadana ut. Nu har jag tydligen hittat min. 5 olika personer säger att dom sett "mig" på fester, donken och i bussar trotts att jag vart 18km ifrån stället. Dom har varit helt säkra på att det är jag och kallat mig lögnare när jag nekat att det varit jag.

Vissa har även frågat "sen när börja du hänga med dom". "dom" är folk jag inte äns känner.

Nu har jag lyckats snoka mig fram till att snubben har nyligen flyttat hit och ser exact ut som jag. Ska hålla er uppdaterade när jag fått reda på mer om min dubbel gångare.

Till frågan då, har ni någonsin hört eller sett någon som varit lik er så pass mycket att ni blivit förväxlade med personen?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-18 14:41
Jovars, en gång blev jag överaskad av 4 fjortistjejer som kom och tackade mig för att jag hade bjudit dem på drinkar kvällen innan, dem frågade också om jag skulle jobba ikväll. (som bartender)

Wtf?

Kom på nu att det var inte precis det här du frågade om, men.
Wtf.
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!
Poet

2007-07-18 14:47

Hade två look-a-likes när jag bodde i Stockholm. Visst var de lika, man hade kunnat tro att de var mina bröder eller kusiner. Men inte sådär kopior som folk påstod.

Men här i Malmö har jag tydligen en snubbe som alla tycker jag är skitlik, men Behrang aka Rap-Tor. Ska försöka hitta en bild, så får ni säga om vi är lika eller inte. Dock tycker inte jag att vi är så lika.

At the gates of Eternity...

2007-07-18 15:13
en kille trodde man e bam margera.. haha

2007-07-18 16:45
Han kommer mörda dig och ta över din plats i samhället, om inte du mördar honom först.. Keep me updated så kan jag tjäna cash på en grym roman!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

Poet

2007-07-18 16:48
Pigglaen: Haha fan hette den där filmen nu igen med Jet Li? Där han dödar sina dubbelgångare i varje parallellt universum.

2007-07-18 16:49
oooh, fan jag vet inte.. Sen finns ju Den 6e dagen med självaste Arnold, fast då är det kloning..

2007-07-18 16:52
slutet på jet li filmen är ju nice, när den onda tvillingen till slut hamnar i sitt rätta element och kör herren på teppan med livet som insats mot alla världens onda dubbelgångare.. Hörrö jeffi, styr upp det här nu så får du royalties på boken!

Skivsamlare

2007-07-18 17:03

Jag har vid ett flertal tillfällen blivit påhoppad i tron om att jag är "killen i snook", jag vet dock inte vem utav dom jag liknar

fair enough..

2007-07-18 17:22
Mina polare brukade kalla mig mad när jag var liten för jag såg lite ut som som Mad i serien.

Annars har jag tydligen en tjockare dubbelgångare i bretagne Frankrike.
Syrran trodde att det var jag med en kudde under tröjan
This is genius!!
where is my flame thrower?

2007-07-18 17:37
BC99

The one hette den
Släpp sargen och kom in i matchen nu för fan bollen är rund!

2007-07-18 17:47
En killkompis var skitlack på mig för att jag var en riktig bitch på ett internetcafe härom natten som inte hade velat prata med honom och bett honom "dra åt helvete och ragga på nån annan blåst idiot"

så lika var vi tydligen, fler som sett denna tjejen , vore kul och se själv faktiskt...

2007-07-18 17:56
Supermistermagi

Snubben heter inte Mad, han heter Alfred E. Neuman. Såsdeså.
mera msz!

2007-07-18 18:02
hehe det har hänt mig säkert 4-5 gånger att människor kommit fram å typ: "Hallå varför hälsar du inte?" eller "Heeeeej e du här?!" :D
När jag säger att jag inte känner igen dem så tycker dem det är skitpinsamt och ba ojj du e jättelik min bästis!

Jag verkar ha ganska vanligt utseende verkar det som :/
JMD, Jag Måste Dansa!

2007-07-18 18:43

jag har tydligen en dubbelgångare som jobbar i solna mc donalds ! roligaste var att jag fick veta det när jag själv börja i mc donalds o alla ba ahaaa skaru börja jobba här nu ! jag baaa öh va ! dom jobbar du inte i solna donken .... sen har jag flera kompisar som sett han där o trott det va jag ! :D

2007-07-18 18:57
Jag har en mulattbrud i Malmö som är min "dubbelgångare".
Har fått olika människor som kommer fram till mig och säger "Heej Elina, hur är allt?" Först trodde jag att det var en som drev med mig, men när det upprepade sig, så förstod jag.

Jag fick en utskällning på Malmöfestivalen för att "jag" hade tagit rast utan tillstånd. Jag undrar hur lik jag är den här tjejen egentligen.. Hmm..
whoopzidoo

2007-07-18 19:06

Blev precis kallad ego av en brud som sett mig på donken eftersom "Jag" låssats att jag inte kände henne när hon kom fram och hälsa.

Undrar vem denna nyligen hit flyttade copy cat är ska fortsätta snoka runt.

Även kul att se att jag inte är ensam med detta fenomen då jag stör mig på det som fan att bli förväxlad med nån annan.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-18 21:05
Jeffi, bilder på han och dig!
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2007-07-18 21:13
tråkigt att ingen har bilder! kom igen nu, man vill ju se likheten!!=)
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-07-18 22:20
Vissa personer hävdar att det finns en ond dubbelgångare av min morsa, haha.

2007-07-19 00:00
Brad Pitt e min dubbelgångare :S
nämen fy fan karln!! gå och klipp dig

2007-07-19 01:14
BC
Du är lik honom. Kanske inte som enäggstvillingar, men jag har flera gånger sett Behrang (bild)och efter en stund kommit på att det förmodligen inte är han utan du (alltså "BC99 som jag sett på whoa, bör inte han i Malmö förresten?" ungefär).
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man

2007-07-19 01:44
Är rätt äckligt, var med morsan på stan när jag var mindre, såg morsan lite längre bort och sprang fram och ryckte i väskan.. Kan iaf säga att det inte var mamma.
att ha vatten i örat gör en bra i magen..
Poet

2007-07-19 03:55
SFX: Lägg av haha, så lika är vi inte för faan! Ingen diss mot Behrang (då jag känner han) men jag bär inte kepsen med 90 graders vinkel (jag har den max på 45 grader) och jag låter inte mitt skägg växa sådär taliban-style haha. Plus det är han som är lik mig, jag är äldre än han :P

Ska fixa en bild nu, så ni ser "likheten".
Poet

2007-07-19 04:10
Ok, let's go

Behrang aka Rap-Tor (min dubbelgångare)

Och så jag

Poet

2007-07-19 04:11
Fitta också! Vi var ganska lika på den bilden haha, men vi är inte lika annars! Jag lovar!

2007-07-19 04:28
hahaha ganska? ni e kopior :D

2007-07-19 05:02
nej...har väl ett ganska unikt utseende så ingen har någonsin sagt så :)
Delam tange barat
Poet

2007-07-19 14:57
Jink: Kopior är väl lite att ta i haha?

2007-07-19 15:17
jag har tydligen en eller två dubbelgångare i malmö. en som en polare där nere hela tiden ser, och en som min frisör därnere också klippte. kan ju vara samma person iofs.

sedan har jag också hittat en mingelbild från malmö på en tjej som var identisk me mig, det lilla man såg iaf på bilden. hehe

frisören var tvungen o vänta tills jag sa ngt (på sthlmska) för att hon skulle veta att de inte var den andra tjejen

2007-07-19 15:34
Ska försöka få nån jävel att fånga snubben på bild så fort jag kan så lägger jag up bilderna..

BC99 P24

Damn det där var en kopia for sure. Ni ser nästan exact likadana ut. Hoppas inte min copy cat är lika extremt lik mig som din är.

Poet

2007-07-19 21:46
Jeffi: Jag vägrar inse det haha!

2007-07-19 21:52
BC99

ni var ju skit lika!!
R.I.P

2007-07-20 00:30
BC99

Kan inget annat änn att hålla med övriga, men ni var fan sjukt lika!
Poet

2007-07-20 15:55

Lägg av haha!

2007-07-20 16:11
har en polare vars farsa är ganska lik fd. lokal knark-kung!
Spec. beroende på hur han har håret!
Iaf för ett gäng med år sen så var han ute å nått ärende,när de kommer 3 inhyrda torpeder som är ute efter den här sk. knark-kungen! Dom får tag på min polares farsa(som är en helt vanlig svensson med 3 kids,volvo å hund) och är övertygade om att de är rätt kille så dom skickar han till intensiven.
Jävligt galen grej

2007-07-20 16:24
jag får ALLTID höra att jag e lik nån jävel.. det är olika varje gång, men varje jävla gång jag träffar nya människor säger dom Alltid att dom "känner igen mig som fan" eller att jag e lik, nån gabbe i nåns paralellklass, eller vadsomhelst..
Händer verkligen nästan varje gång ja träffar nytt folk... antar att ja har nåt slags bekant utséende eller inte har nåt unikt utséende alls.. haha... de har även hänt när jag ska in på krogar att dom bara släpper in mig för dom "vet vem jag är", -när jag aldrig vart där förut.. om det beror på just det eller att man e tjej vet ja inte.. menmen... ja blir inte ens förvånad längre när jag får höra det.. "jag vet"  brukar jag säga
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2007-07-20 16:53
SFX
Gud vilken liten värld! Inte för att jag känner honom, men han känner min bror - nu till min poäng:
Han är ju inte lik BC99 haha, kom igen nu..

whoopzidoo
Poet

2007-07-20 18:16
Felici-Jah: Thanks for backing me haha!
Poet

2007-07-20 18:17
Fuck, råkade trycka enter för tidigt.

Träffade några polare igår faktiskt när jag skulle spela basket och de sa "Ja, jag hörde att du uppträdde i Pildammsparken, var det mycket folk?"

De syftade självklart på min "brorsa" Behrang :(

2007-07-20 22:31
Klockan12 påpekade att jag tydligen var identisk med hans polare

Hans kompis

Jag

Vad tycker ni? jag ser ingen jättelikhet men det kanske är svårt att se själv, vad vet jag?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-07-20 22:51
Felici-JAH

Haha, jävlar vad lik du måste vara om chefen inte ser skillnad ens.

2007-07-20 23:35
Haha,  för ca ett och ett halvt år sen var min polare på stan och fick syn på "mig" han gick fram och sa nånting konstigt, killen hade ryggen vänd mot min polare och hade likadana byxor och tröja som jag har typ, vet inte vad han sa men det slutade med att min kompis fick spö av honom och hans polare:/

Han hade alltså sett ut exakt som mig bakifrån, ansiktet hann han ju inte se:/
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2007-07-20 23:38
Nåt ganska fucked up måste han ha sagt om han fick spö, trots att han (jag gissar) förklarade att han trodde att det var någon annan
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-07-20 23:39
jag tror han sparkade honom i baken och sa nånting, ganska skumt egentligen. Han hann ju inte direkt förklara.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2007-07-21 13:15
mellanöl P22
I know! Jag borde nästan gått dit och bett om förskott i lönen, kontant. Det är fan lätt att vara efterklok :(

BC99 P24

Nemas problemas =)
Fast jag har svårt att se folk som man vet något om att vara lika varandra.
whoopzidoo

2007-07-21 14:35
Jadu, själv är (eller var) jag på first name-basis med Behrang och kan fortfarande inte skilja på honom och BC. Jag tror bara du är snäll.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man
Poet

2007-07-21 23:30
SFX: Haha, vi stod tillsammans och snackade en hel del idag på Möllevångsfestivalen, tror folk blev riktigt förvirrade.