I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blev du lurad som liten?

Övrigt - Blandat

2007-07-18 04:16

Blev du lurad som liten?

kom och tänka på en sak som jag trodde skitlänge på.

det va att när molnen rör sig så va det egentligen inte molnen som rörde sig, utan de va jorden som rörde på sig. haha

kom just på att det e helt sjukt. Sitter och kollar ut genom fönstret nu och det molnen åker fan inte förbi sakta...

har ni haft saker ni trott på som ni sen kommit på är helt sjuka?

2007-07-18 04:26
jag har väl mest fått höra absurda lögner från mina föräldrar. idag förklarar de det genom att säga "äh, det var ju bara på skoj". ett exempel.

när jag var liten var min högsta önskan var att få en kattunge. en vinter sa far min att nu hade han köpt en kattunge till mig i julklapp. katten skulle levereras på julafton eftersom den just nu var för liten. jag levde i ständig eufori veckorna innan julafton...dan före dan kommer min far med dåliga nyheter: mannen som sålde kattungen har haft inbrott och tjuvarna har tagit ALLA små kattungar! men nästa jul...då ska jag få en kise. givetvis upprepades historien ett par år till. när mina föräldrar insåg att lögnen inte kommer hålla många år till kom dom med nästa lögn: mamma är pälsallergiker!!! sanningen om kattungarna fick jag reda på flera år senare...och angående min mammas allergi, så trodde jag på det tills jag var 21.
We call them winerbrods.

2007-07-18 04:28
Att min pappas bästa kompis alltid gillat att fiska kan jag inte förstå efter en liten händelse som utspelade sig när han var liten..
Han var och hälsade på sina kusiner i en liten by i Norrland någonstans, där han satt och metade efter bäcköring.
Då kom det fram en gubbe till honom och sa att han skulle testa att ha en potatis av den största sorten på kroken. Han gick ju självklart med på det och stack för att hämta en potatis som han sedan satt och metade med hela dagen och halva natten..
Han satt där fisklös ända tills samma gubbe antagligen hade fått sig ett gott skratt och kanske lite skuldkänslor kom fram till honom och sa att det var på skämt, att inte ens den största fisken i hela bäcken ens var större än själva potatisen han hade på..
När han sedan tänkte efter så var det inte så troligt som han trodde från början..
Vila i frid Daniel ! 091030

2007-07-18 04:30
Jag får skylla alla stavfel och eventuella felformuleringar på att jag är redigt trött..
Vila i frid Daniel ! 091030

2007-07-18 04:32
mindcolector - eller hur. det enda man lär sig är hur man ska lura sina egna kids i framtiden :)
We call them winerbrods.

2007-07-18 04:38
mindcolector - när katthistorien utspelade sig fanns inte internet... vi hade typ precis skaffat telefon.

haha jag är övertygad om att päronen fortfarande ljuger för mig. vet bara inte om vad...
We call them winerbrods.

2007-07-18 04:39
Min storasyster sa alltid att folk på tv kunde se mig. Det var läskigt tyckte jag,. :P
kikk ass

2007-07-18 04:42
mollow - hahahaha jag skrattade högt...

mind - "mamma...ni ljuger du igen. jag kollade upp det på wikipedia...jag får inte damp av mitt playstation"
We call them winerbrods.

2007-07-18 06:23
Nej dina ögon kan inte fastna, inte dina grimarser heller.
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!

2007-07-18 08:26
Om man täcker hela tandborsten med tandkräm, så överdoserar man och dör.

Den varningen fick jag av en kompis som "hört det av sin pappa", och då stämmer det ju.

Jag var ganska naiv och lättlurad som barn. Dessutom fick jag för mig saker på egen hand, som jag såg som självklarheter ganska länge.

Typ att hela världen var svart-vit innan färg-TV kom, osv..
MIXTAPES: www.djcrilloh.com

2007-07-18 08:38
När jag var liten och inte kunde få upp locket på en burk (sylt, honung, etc) bad jag så klart farsan om hjälp, han började med att slå till locket ovanifrån och sedan öppna det utan ansträngning. Vilket bra trick!

När jag för bara några år sen hade problem med ett lock som satt riktigt hårt gjorde jag detsamma, och farsan började asgarva "tror du fortfarande på att det där fungerar?!"

Då tänkte jag efter, och kom på att anledningen till att han lyckades när jag var liten nog hade att göra med att han var starkare än mig ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-18 09:40
skunkafied
HAHA sköna päron! Önskar mina hade sån humor...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-18 09:44
"Om man tuggar för länge på tuggummit blir det giftigt"

2007-07-18 09:50
Klassikern med, om man blåser bubblor av tuggimmi fastnar det en massa bakterier på det ute i luften som man sen får i sig och kan bli sjuk.

och... man kan få kramp om man simmar efter att man ätit, men det är mer en myt som alla möjliga tror på.

2007-07-18 10:06
jag blev lurade av mina föräldrar de sa om jag dricker kaffe så får jag svans :P så jag drack kaffe men inget hände :)

2007-07-18 10:07
min mamma var pedagogisk, när det gällde läskiga scener i filmer så istället för att säga att det bara var på låtsas så sa hon "det är ingen fara, kameramannen är med hela tiden så om han behöver hjälp så får han det."

2007-07-18 10:13
:D
It's only gay if balls are touching
Producent

2007-07-18 10:13
efter som jag va riktigt rädd för hajar så använde mina bröder det mot...dom sa att det fanns hajar i sjön....även i min balja som jag badade i eftersom jag inte vågade bada i sjön...så varje gång jag skulle bada i baljan så va min mor tvungen att kolla i den så det inte lurade nån haj i den....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-07-18 10:47
Jag har en också !

För att jag inte skulle äta mat på sängen som liten så lurade mina föräldrar att om jag smulade på sängen skulle råttor äta upp mina öron på kvällen !

Fattar ingenting .. än idag ! Men en feting macka sitter alltid gott på sängen :)
X-pertise - Fourstyles

2007-07-18 12:03
mamma å pappa sa att dom lämnade bort min sjuka fågel till ett "fågelsjukhus" typ.
men fick reda på för nåt år sen att pappa hade knäckt nacken av den lille stackaren. blev lite förkrossad

och min kompis lurade mig att om man sprang och gjorde "kinesögon" i motvind så skulle dom fastna så, trodde dock inte på de så länge..

2007-07-18 13:42
hahaha shit..
kommer ihåg en gång när mina systrar hade fest, (dom var väl sexton år då eller nåt och jag sex kanske)
så hade min ena syrra lagt sig nedanför vår balkong inkletad i ketchup (blod=P) och jag trodde ju såklart på det när alla sa att hon hade trillat ner.
gräöt gjorde jag i floder, tills alla sa att de barra skojade.
hahaha kanske bara va taskigt :P
Sen lurade mina systrar alltid mig att springa ner och hämta grejjer till dom, dom sa alltid att dom skulle räkna hur länge de tog för mig att springa ner och sedan tillbaks upp igen. hahah, dum som j ava gjorde ja det varje gång. :)

2007-07-18 15:08
Lurad? Så det skrek om det.
"-Johnny, du är precis som de andra. Du är inte alls annorlunda".
Men det fick de äta upp...
Producent

2007-07-18 16:18
Mina kära bröder lurade mig att Lisebergskaninerna fångade och dödade små barn (en klassiker)
så självklart trodde jag på det och började stor lipa varje gång jag såg en..
I'm Just A Human

2007-07-18 17:02
jag minns att min pappa en gång ropade att jag och mina två systrar skulle komma till fönstret för att titta på påskharen som sprang utanför.
men när vi kom så, sa han att påskharen hann springa iväg.
han sa också att påskharen sprang med 3 påskägg i famnen, ett grönt ägg, ett guld ägg, och ett lila ägg.
sen dagen efter så fick vi varsitt påskägg.. ett grönt ägg, ett guld ägg, och ett lila ägg.
och jag tyckte min pappa var jäääätte cool då, eftersom att han såg påskharen och eftersom att han faktiskt hann se vilka färger det var på påskäggen :b

det tog mig några år innan jag kom på att han visste allt det där, pga att det var han som köpte äggen och att det inte fanns nån påskhare :(

2007-07-18 20:00
Kring juletid pratade ofta mina föräldrar om nån gubbe med stort vitt skägg och röda kläder som tydligen kom till husen med paket till barnen, men jag fick varken träffa nån gubbe eller några presenter..
K.I.S
Killaz In Suits

2007-07-18 21:04
lärarna lurade mig som fan..
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2007-07-18 21:49
Jag trodde att Tvestjärtar(stavas) sett att fortplanta sig var genom att göra bo i människors öron...

Detta kan fortfarande vara sant iförsäg, hahaha...

2007-07-18 22:11
mindcolecter P19

dvs, lärarna lurade mig o nu i efterhand tycker ja bara det e fakt..
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2007-07-18 22:23
dom fick mig att tro på jultomten...
What would macgyver do?

2007-07-18 22:24
Min morsa förklarade att när jag ljög så viftade mina öron. Fett lack sen när hon kom på mig att ljuga även fast jag höll händerna över örona, fast det var för att hon var min mamma förklarade hon. Jävla mind powers morsor har...
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
Sångare

2007-07-18 22:39
Jag hade en lärare när jag gick i 1:a klass som tog med klassen ut på promenad, då ser vi en huggorm och han förklarar att även anakondor/er(?) finns i Sverige och brukar ta sig in i folks hem.

Jag var så jävla rädd för dem där anakondorna/erna(?) så jag låg med täcket över huvudet och såg till att det inte fanns ett enda hål där den kunde komma in och döda mig. Det vart jävligt jobbigt efter tag, då jag inte fick någon luft och fick ropa på min mamma fyrtioelva gånger varje natt/kväll för att hon skulle tända lampan, så att jag kunde ta lite luft och sen börja om med min överlevnandsteknik.

Den där jävla snubben... honom skulle man vilja kväva..

2007-07-18 23:40
tänkte starta en sån här tråd innan hehe :)

jag hade för mig tills för några år sedan att dominikanska republiken var ett annat namn för tjeckien hahah :D

anledningen var att dominik hasek kom från tjeckien och dominik och dominikanska republiken låter ju rätt lika.
 Haters gon' hate...

2007-07-19 00:21

Då jag var mindre så lekte jag alltid i skogen som är några kvarter bort från mitt hus.

Så var det en äldre kille som lurade mig att det fanns ett lik i skogen som låg i en svart påse.

Jag lekte aldrig mer i den skogen efter det.

2007-07-19 00:23
Trodde bollhaven va fulla med vatten. Livrädd :(

2007-07-19 00:27
fan vad mycket grejer man gått på som liten,
en grej jag trodde på jävligt länge var att min pappa blivit både invalid och kattallergiker för att en katt en gång attakerade honom,.
jag levde för kicken , precis som du

2007-07-19 00:50
haha, just ja..
när vi var små så sa min mormor att man kunde få vårtor av att plocka smörblommor..
och så sa dom att man inte skulle bada inom en timme efter man hade ätit mat för då kunde man få kramp och drunkna..
och fyrkantiga ögon om man såg för mycket på tv..  sånt som alla barn får höra.. :p det var ball!

2007-07-19 00:52
att katterna som mjauade vilt mitt i natten bråkade när de i själva verket parade sig.

2007-07-19 01:02

min mamma lurade alltid mig när jag var liten och hon å min storasyrra skulle iväg på nått kul som inte jag fick vara med på, då skulle min syrra alltid "läsa läxor hos grannen" eller åka till "tandläkaren" dom va tvungna att ljuga annars hade jag skrikit som en stucken gris hela kvällen för att inte jaaag fick va me.

sänn har jag missuppfattat rätt många saker själv oxå..tex. på en fest när pappa å nån polare skulle bryta arm..så börja jag storgråta...jag ville inte att nån skulle bryta av armen på min papi.

2007-07-19 01:54
Jaaaa min mamma sa att om jag drack kaffe skulle jag få mustach, och anledningen till att hon sa så var för att jag blev pigg av kaffe och då fick hon itne sova..
rätt hemsk lögn, jag vågar knappt dricka kaffe nu,

sen sa dom att om man kollade i kors så kunde ögon fastna,

och att det fanns en spökdocka, så jag vågade aldrig ha dockor hemma, lekta aldirg med dockor.!

2007-07-19 02:01

Nån lurade i mig att reflexer lyste i mörkret.
Vilket jag kom på för nått halvår sen att jag faktiskt mer eller mindre har trott på sen dess. Eller snarare inte orkat tänka vidare på.

Just fan, det är jag som är Satan.

2007-07-19 02:28
pappa sa att det kom kannibaler och åt upp en om man inte torkade öronen med tops efter man duschat : o
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-07-19 02:53

kom på en till.

att man dör av att äta flugsvamp?
e det sant? haha

2007-07-19 10:29

Att en fågel bajsade på en om man räckte ut tungan, att den blev svart om man ljög. Att bebisar andades genom gälar(trodde stenhårt på det tills i vintras),att ögonen kunde fastna om man gjorde sig ballögd,att jag var ett hittebarn,att mamma bara var storebrors mamma, att man kunde hoppa in i tv'n osv.

2007-07-19 14:13
oj mina föräldrar lurade mig en hel del.
vissa saker var hemska att ljuga om men vi behöver inte ta upp det här.

-när jag sög på tummen när jag var typ 3-4 så sa dom att den kommer att krympa och vem vill ha en liten tumme? så jag slutade och trodde stenhårt på det.
mamma visste bara inte att jag har ett helluva minne och kommer ihåg saker dom sa och gjorde sen jag var 2.

-att det skulle växa ut en svans på en om man var barn och drack kaffe (för jag ville alltid doppa sockerbitar i kaffe och äta det)

fick själv för mig en hel del:

- att man dör i tur o ordning. så när min syster skröt med att hon var äldre sa jag "jaja du kommer ändå dö innan mig så"

-fick även för mig att alla gamlingar föddes gamla. alltså att tex min mormor alltid varit gammal. sen insåg jag till slut att det inte var så.

2007-07-19 16:17
Jag vart lurad  förra veckan av min mamma!
Hon bad mig olja in två bänkar åt en kille så skulle jag få betalt av henne...
Ahh visst säger jag. När jag kom dit så var det fem bänkar som skulle oljas in och jag skulle få pröjsa för olja och pensel själv >.< Det var kanska keff 
Det är bättre att fråga och verka okunnig än att inte fråga och förbli det.

2007-07-19 16:54
EmCi_Emm F18
aajo, dina föräldrar har säkert sagt att du är ett hittebarn och att din mamma bara är din storebrors mamma... bullSHIT!!!!! sluta häng på whoa vafan, man måste inte överdriva varje inlägg.
// Dansk_BB

2007-07-19 16:56
Min mamma sa alltid att när glassbilen spelade sin melodi så var det för att all glass var slut =( det var kefft =(
You already know, den e on lean!

2007-07-19 17:02
kopiera
haha, min bror lurade mig. softa ner förfan.

2007-07-19 17:36
skunkafied F25

Haha men fan vad elakt :(
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-07-19 18:06
EmCi_Emm F18
man måste inte ha bortförklaringar när man blir påkommen heller;) sluta häng här nu
// Dansk_BB

2007-07-19 18:14

kopiera
haha, vad är det du har kommit på?