En dag som denna, va fan...
Solen skiner, det är 25 grader och jag vaknade precis efter att ha jobbat natt. Perfekt, tänker jag och antar att alla kompisar är ute i parker och sånt redan och softar... perfekt dag för utehäng!
1a telefonsamtalet:
- Hej, det är Emil. Vad har du för dig? - Jag jobbar. - Okej, vad gör du sen då? - Jag ska hem och äta middag och softa. - Men solen skiner? - Mmm, jag är trött efter jobbet. - Ehm, okej.
2a telefonsamtalet:
- Hej, det är Emil. Vad har du för dig? - Inget speciellt. - Soft, men vi drar ut i solen och softar lite då. - Nä, en kompis ska komma över. Jag har köpt massa öl och vin, så ska vi sitta på balkongen och dricka. - Ehm, okej.
3e telefonsamtalet:
-Abonnenten du söker kan inte nås för tillfället. - Ehm, okej.
4e telefonsamtalet:
-Hej, det är Emil. Vad har du för dig? -Kom hem från Österrike i torsdags. Jag vann employe of the month, en klänning från BOSS för 8 000 kr. - Okej, vad gör du idag då? - Ska precis äta med min bror. - Sen då? - Vet inte, min moster ville träffa mig. - Ehm, okej. --------------------------------------------
Okej, för det första. Vad är det med den sociala normen i detta landet och allergin mot att bara säga: "Jag tar mitt pack, du tar ditt pack, så ses vi alla där". Istället sitter alla, 2 och 2, 3 och 3 i var sitt hörn av stan, apatiska efter jobbveckan och likgiltiga inför den underbara solen som äntligen nått oss i Stockholm.
För det andra. Hur kefft liv har man om man hellre sitter på en balkong och super än att dra ut i nån park, kanske med en grill och God forbid, lagar lite mat istället för att bara bara bara supa. Eller om man sliter ut sig så mycket på jobbet under veckorna att man är för trött för att ens ha mysigt på helgen, eller ännu värre... till och med jobbar helgen igenom!
För det tredje, nej detta är inget initiativ till Whoa dates united... jag bara gnäller.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)
|