Vad får ni i elräkning?
Jag och min pojkvän bor i en etta på 36 kvadrat, badrum inkl. tvättmaskin och torktumlare. Vi använder spis/ugn som alla andra dvs när vi lagar mat, och TV:n står på ett par timmar om dagen, datorn likaså. Vi försöker att inte tvätta jätteofta eftersom det drar just el. Vi är noga med att släcka lampor så att inget är igång i onödan, osv... Vi fick nyss en på 775 kronor vilket är mkt högre än vi brukar, plus att våra föräldrar som har fler rum osv = fler lampor och annat som drar energi, betalar bara ett par hundralappar mer. (Har redan varit inne och kollat så allt stämde med räkningen). Min fråga till er är: hur mycket betalar ni i elräkning?
Skåne!
Producent
2007-07-12 16:33
bor i en 1:a på 40kvd jag belar runt 400 kr i månaden...fast det beror lite på hur mycke jag spenderar hemma...men i snitt ligger den mellan 300-400kr....då e det på en 3 månads period...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Producent
2007-07-12 16:35
bor i en 1a, 41 kvm.. fick runt 700 i elräkning för kvartal.. lite segt, men datorn kanske drar endel, i övrigt är det inte mkt el som går åt här.
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Fumez 400 i månaden? låter fett mycket ?
SKU - SKU - SKULASON!
jag och sambon bor i en 2:a på 55 kvadrat, betalar typ 150 kr/mån. då är det ändå 2 datorer på och en massa annat som drar ström minst hälften av tiden. använder bara lågenergilampor, men gör det så jävla stor skillnad?
vi är ju båda hemma i stort sett hela dagarna också.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Producent
2007-07-12 16:49
godel joinade jag! får hoppas nästa elräkning blir lite bättre
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Producent
2007-07-12 16:55
maran: inte i månaden...utan jag belar va 3 månad..då ligger min elräkning på 300-400kr...inte så farligt med andra ord
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Princess: Det är inte så att du fått en avstämningsfaktura?
strax under 900 för senaste kvartalet, kvartalet innan det var det runt 700. ingen egen tvättmaskin eller så.
Någon som har erfarenhet av GodEl och kan dela med sig? Jag blev himla sugen...
One chapter a day
jag bor i en 1:a på 33 kvm. Fick 1100 nu för det senaste kvartalet. Jävla bögar !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Zoned F18 jag har blivit hjärntvättad av min bror som jobbar för dem, och det låter sannerligen vettigt o billigt! go for it.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Bor i en tvåa på 60 kvm och ligget på 300-400 i månaden, datorn och tv'n är på konstant dock.
360 GT: Beezwaax
Jag är jävligt glad att elen ingår i hyran!
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
bor i en 2a på 60 kvm och har ca 1000 kr i kvartalet
Fast just nu kom jag på att jag betalar inte för elen i den lägenhet jag skall flytta till.. Men den dag jag gör det så byter jag!
One chapter a day
tycker ni ska köra på storumanenergi
Holden makes a great deal to australia
200/månad
syumoan akoinwe!
Sofia är en ärkeaktivist å i hjärtat en sann anarkist www.fittforcefive.wordpress.com
Det kan finnas chans att din elräkning är "uppskattad" från din senaste mätarställning. Då har de ett diagram mot vad det tidigare visade och så... OM ni vill ha precisa räkningar som brukar man kunna ordna så att ni får läsa av eran mätarställning varje månad vid ett precist datum! I vilket fall om du får betala för mycket nu så visar det sig vid nästa mätarställning då du troligtvis får tillbaka då.
ingenting..elen ingår i hyran.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
brukar ligga på 3-400 kvartalet... Jag stänger typ ALDRIG av datorn.. har dock inte tvättmaskin eller nått sådant...
791 för 3 månader
Greenline/Uffline
Fan vad alla gäller för ingenting, senaste var på 2600/kvartalet och det var den billigaste hittils, den innan var på 4400 o jag har en 3a på 80kvm o använder knappt spis/micro utan mest varmvatten till dusch o lite ström till laptopen. Hatar fortum o deras priser men tycker allt är så jävla luddigt, svårt å byta :)
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
621 kr i kvartalet, bor i en 2:a... få se d blir 207 kr i månaden.
2-300 nått i den stilen!
när jag bodde i linköping så betalade vi el, en dator som stog på dygnet runt, det var typ de enda, men vi betalade typ 1000:- per kvartal tror jag... mitt tips till er e att använda den allmänna tvättstugan, om det nu finns nån sånn hos er? Och dra ur mobil-laddare när ni inte använder dem, för dem drar el även fast du inte laddar mobilbatteriet.
Kolla räkningen noga för det kan vara årsavgift eller avstämmningsavgift eller liknande inbakat. Själv har jag en 2'a på 60kvm, är fett slö på att släcka lampor och har 2st servrar som står på dygnet runt och jag snittar 170:- i månaden inklusive gas.
Rock out with your cock out!
1a på 40kvm, betalar 1200-1300 per kvartal.. fast insåg efter typ 1,5 år att det var orimligt dyrt per kwh det jag betalar nu så har bytt leverantör, inte fått någon faktura från det nya bolaget än dock
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
Fick räkning igår..336kr för en månad. Bor i en 2a på 58 kvadrat så det känns inte så farligt.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Bor i en etta på 60 kvm och snittar på 475-500 spänn i månaden. Har en dator och xbox som står på dygnet runt. Senaste månaden stängde jag av xboxen och då sjönk räkningen med 70 spänn. I övrigt har jag inte så många grejer som drar mycket el. Har ny kyl/frys så de borde inte dra onödigt mycket. använder lågenergilampor men kollar iofs en hel del film på projektor.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it I don't buy cheeba, I grow it www.eyegasm.se
300 kr ca. 74 Kvm. mkt elsaker igång dygnet runt nästan
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."
Vi har ingen gemensam tvättstuga.. Men ska sluta använda torktumlaren! Får väl börja tvätta för hand eller ngt..
Skåne!
ca: 2000kr per 3 månader. Bor i en 5:a med 3 datorer, 2 tv, 1 diskmaskin och 2 ungar som kräver en massa energi. :)
ca 600 i månaden. 3 plasmas + 3 datorer som suger el 24/7
Skivsamlare
2007-07-13 14:17
Bor själv på 50 kvm, jag har nästna alltid runt 370-390 kronor. Och då har jag en frys som frostar igen och bygger igloo's runt mina matvaror varje vecka. Vilket tydligen ska dra fett med el.