I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hund på jobbet?

Övrigt - Blandat

2007-07-11 02:31

Hund på jobbet?

Kan ni tipsa mig om några jobb man kan ta med sig sin hund till?

Måste börja söka jobb och vill veta på ett ungefär vad jag kan söka?
Tacksam för svar!

Du kan aldrig förlora, bara ge upp

2007-07-11 02:34
sälj hunden så klarar du dig utan jobb några veckor till
http://www.danasoft.com/sig/Rttis.jpg

2007-07-11 02:47
Gör hunden till en polishund och bli polis?
Eller jobba på hunddagis? :)
kikk ass

2007-07-11 02:50
Hade en tjej på mitt förra jobb som hade med sin livsfarliga hund varje dag.. usch vad jobbigt det var!

Skaffa hund kan man göra när man blir pensionär!
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-07-11 02:53
ah, men det är lite sent påtänkt nu. Jag har hunden och behöver veta vilka jobb jag kan ta med den till, inte när jag egentligen borde ha skaffat den.

2007-07-11 02:56
Kolla efter sån hära kringresande vaktmästar grejer med typ Proffice som finns på AMS, då åker du typ runt i bil hela dan o hjälper folk. Fast om du har en ganska enskild arbetsplats som tex. lager så kanske du kan ha den vid din hörna
Follow the dao, right about....NOW!

2007-07-11 02:57
Haha, hur svårt är det att sälja en hund? Ge den till mor din annars...

Bästa tipset för att lösa ditt problem...

2007-07-11 03:02
Varför skulle jag sälja min hund?
Jag är hellre arbetslös än att sälja den!
Lägg dig inte i mer om du inte kan svara på min fråga.

2007-07-11 03:02
tragiskt men sant så kommer du finna dom bästa svaren genom google ist för en tråd på whoa ;)
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-07-11 03:05

Nej det tror jag inte? Vad skulle jag googla på liksom?

Det finns många användare här som säkert har tips att ge mig, kolla.. jag har redan fått ett par!

2007-07-11 03:06
Nej men allvarligt, att jobba och ha hund är väl en jättedålig kombination? Jag tror knappast att det finns många jobb där arbetsgivaren accepterar ett pälsdjur på arbetsplatsen..

..därav mitt svar; sälj den eller skaffa hundvakt!!

2007-07-11 03:08
Om man är personlig assistent tex. Då kan man i vissa fall ha hunden på jobbet, han brukar följa med mig överallt och nu är han på mitt ansvar och jag vill inte behöva lämna över han till någon annan.
Jag borde ha tänkt på sånt innan, vilket jag inte har gjort.
Så därför, finns det någon som kan ge mig tips om vilka arbeten man kan ta med sig hunden till?!

2007-07-11 06:05
har en kompis som jobbar med utvecklingsstörda, hon har alltid med sig sina två hundar dit. try that!
Eller alla jobb med djur typ, utom katthem då kanske..
Eller jobba deltid på lite olika ställen så kan vovven vara hemma några timmar i taget själv.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-07-11 06:41
Har du kikat på vovve.net? Där brukar det finnas såna trådar, om inte du hittar någon så kan du alltid fråga där.

Du kan börja jobba i en djuraffär. Kanske kasst tips men ändå.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"

2007-07-11 07:19
Annars kan du ju höra med personer på alla jobb som du söker?! Verkar ju vara det lättaste.

2007-07-11 07:36
matadåren: Och då tror du inte arbetsgivaren hellre anställer någon som inte är uppbunden av en hund?.. smart...

2007-07-11 07:40
De flesta kontorsjobb och de flesta jobb som innebär mycket bilåkande, om man tycker det är ok att ha hunden i bilen hela dagen.

Jag skulle snarare ställa mig frågan, i vilka jobb kan jag klara av att gå hem på dagarna och rasta hunden?
miljoner andra hundar klarar av att vara hemma när ägaren jobbar och det är klart det bästa alternativet istället för att begränsa sina jobbmöjligheter... speciellt när man inte ens har ett.
Rock out with your cock out!

2007-07-11 08:19
Vi har en kontorshund som hjälper till med att diska tallrikar, käka papper och skälla när man pratar i telefon. Helt perfekt!
:.:: ::..: ::.::..: ..: ::. :..:: Denna rad är skriven med blindskrift

2007-07-11 08:23
vi hade en hund på kontoret bakom butiken på mitt förra jobb. men det är ju upp till varje arbetsgivare, men butik kan funka! finns massor av jobb där man får ha vovven med sig. det höjer stämningen på arbetsplatsen om man kan gulla lite med en vovve varje dag =)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2007-07-11 08:54
Jag får ha med mig min Bruno till jobbet som jag har just nu - reception på ett verkstadsindustriföretag. Det är dock bara tillfälligt medan jag söker annat och sen blir det nog hunddagis eller dagmatte. Reception överhuvudtaget kan funka om det inte är ett jättefancy kontor. Kolla runt i industriområden om de behöver receptionister, eller andra ställen där de verkar schyssta och hundvänliga. Då är du ju liksom på plats med hunden nästan hela tiden och har dessutom ett större utrymme som man kan spärra av. Känner en del som jobbar i reception med hund.

Annars självklart hunddagis, djuraffärer, och liknande. En polare jobbar extra på sin farsas företag som sysslar med trädgård, sånt funkar ju också.

Tänk snälla människor - vad finns det för arbetsplatser där männniskorna är flexibla, vänliga och förstående. Tryckerier, verkstad, transportföretag,etc. Ställen med mycket unga killar och få regler kan funka bra.
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se