Att gå från parrelation till att vara vänner och tillbaka igen
Brukar inte göra den här typen av trådar, men måste få lite input för jag känner mig minst sagt villrådig....
Aight, lite bakgrund: för typ ett halvår sedan tog det slut mellan mig och min flickvän och sambo sedan 5 år tillbaka. Skitjobbigt, men efter ett par månader fick jag reda på att en tjej som arbetar i närheten av mitt jobb hade spanat in mig och jag blev intresserad eftersom hon är skithet. Grejen är att vi är väldigt blyga båda två, så inga initiativ togs, men en kväll träffades vi på ett uteställe, hookade och inledde någon slags relation. Eftersom båda var sjukt blyga för varandra så gick inte relationen ut på så mycket mer än att träffas på vardagkvällarna, kolla lite TV och sova ihop. Vi var aldrig ute och fikade, gick på bio eller käkade på restaurang, eller såna grejer man brukar göra när man är "ihop", jag antar för att båda var rädda för att det typ skulle bli pinsamt och tyst. Helgerna festade vi typ på var sitt håll och sågs ibland när kvällen så att säga var "över". I normala fall hade jag nog aldrig orkat, men eftersom hon är så pass sjukt snygg accepterade jag liksom alltihop.
Hela grejen har minst sagt varit frustrerande, och jag längtade hela tiden efter att "bli tillsammans" på riktigt, men visste inte riktigt hur jag skulle nå fram till henne. Sen igår fick jag ett långt sms av henne där hon beskrev vad hon känner för mig och precis som jag tyckte hon att vi inte funkade särskilt bra ihop, men att hon tycker om mig och vill börja ses som vänner för att vi ska lära känna varandra och sedan eventuellt kunna bli ett par på allvar. Jag gick med på det, men känner mig osäker.
Frågan lyder: kan det funka att bli vänner och sedan bli "ihop" igen? Kommer det att gå att bli vänner och ha kul ihop fast det har varit så segt innan? Finns det något tips för att komma över den här jävla barriären av blyghet som sabbar allt? Några tips på aktiviteter man kan göra som kan föra oss närmare varandra?
Vore kul om ni kunde komma med seriösa svar... thanx
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
|