Psyksjuk familj, vafan gör man?
Hej, är så jävla upprörd att jag måste få skriva av mig lite. Bor ännu hemma, som tur är ska jag flytta nu om 1 månad. Just nu känns det dock som en jävligt lång tid. Min bror är 21, men beter sig som 11. Han är mellanbarn och får ALLT serverat på silverfat: Min mamma kan verkligen inte säga ifrån oavsätt vad det handlar om och låter honom trampa på henne hela tiden. Ska berätta incidenten som inträffade nyss; Bror (som vi kan kalla B) skulle till några kompisar och krävde i vanlig ordning sjuts dit av min mor. (som vi kallar M) Nu var det dock så att men av Ms vänner ringde och hennes Katt hade blivit så sjuk att hon skulle troligen bli tvungen att avliva den, hon hade haft katten väldigt länge och var väldigt ledsen över detta, och ville att M skulle följa med till veterinären som stöd. Hon hade fått en tid vid 19.20 och det här var ungefär 18.30. M sa att hon självklart skulle följa med, hon skulle bara köra B först. (det ska även tilläggas att veterinären ligger en bit bort och det tar kanske 15 min att åka) M höll på med maten när detta hände, men insåg att hon inte skulle honna få klart maten innan hon var tvungen att åka, därför frågade hon B om han snabbt kunde äta något färdigt (ni vet findus färdigportioner, vi har en massa i frysen till B;s förfogande) så dom kunde åka fort, men det kom verkligen inte på fråga enligt B som prompt skulle ha lagad mat. M accepterar såklart det kravet, så som hon alltid gör när B ställer krav - och så ställer hon sig och kokar makaroner och korv, som ju ändå går relativt snabbt. När B;s mat är klar, ungefär 18.40 så ringer Ms kompis igen och dom pratar en stund. Under tiden står B i köket och det ser ut som om han väntar på att någon ska duka åt honom, men efter några minuter tar han ändå fram en tallrik själv och börjar äta. Och tro nu inte att han skyndar sig, nej jag har nog aldrig sett honom äta så sakta... M blir mer och mer stressad och står redan i hallen med ytterkläderna på när B tillslut är klar med sin mat. Då går han upp på sitt rum och stänger dörren medans M ropar att "Vi måste åka nu" Inget svar såklart (en av hans favoritpsykningar är att ignorera) efter 2-3 minuter kommer han ut igen och går ner....och in på toaletten, M säger åter igen att dom måste åka och då skriker B att han förfan måste få gå på toa. Jag har under hela den här tiden uppmanat M om att bara åka ifrån honom, och att ungen förfan måste lära sig att han inte kan bete sig hur som hellst. Det är ju tyvärr svårt att lära gamla hundar att sitta och min mor är för snäll. Hon skulle aldrig åka ifrån honom, ens när han inte bryr sig det minsta om att hon uppenbarligen har bråttom. Under tiden han är inne på toa har min mor varit ute och väntat i bilen och kommer in igen för att säga till honom. Iallafall, efter kanske 5 minuter på dass kommer han slutligen ut, och börjar leta efter sina skor. Klockan är då redan en bra bit över 19 och mor min är så hyperstressad att hon knappt kan stå upp. Han vrålar lite på henne att han fan inte tänker åka
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Ps, ber o ursäkt för eventuella stav eller skrivfel.
cameljointen P11 Ja men jag msåte ju stå ut hela sommaren.
Dessutom löser sig ju inte problemet bara för att jag slipper se det.
Åh. Detta är sjukt likt min yngre bror (mellanbarn) och min mammas situation. Och det är sant som du säger, problemen försvinner inte bara för att du inte ser dem. Jag har inte bott hemma på tre år men märker av detta ändå. Min bror är dock bortskämd och dumdristig, då han har haft begått en hel del småbrott som blivit till stora grejer och han är bara 15. Jag minss att när jag var liten så fick jag en månads utegångsförbud för att mina kompisar hade satt eld på en gran (jag gjorde alltså ingenting, men mina föräldrar trodde inte på mig då) medan min bror kan åka fast för misshandel och han får inte ens en utskällning. Första barnet är alltid "prövobarnet" som man är hårdare mot och ställer mer krav på. Din mamma måste inse detta själv, men hjälp till att tjata lite på hene också. Dock kommer det inte att gå över snabbt.
Alltså, ge din lillebror lite tough love. Man kan fan inte bete sig sådär mot sin egen mamma.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Moderator
2007-07-07 19:53
insane M Är du säker på att det inte är min lillebrorsa du pratar om?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
magnolia_ F18 Ja jag ska nog påpeka det oftare än vad jag gör. Mot min syster är hon ganska hård, jävligt konstigt detdär med Mammabeteende.
teambanan P17 Tjae, jag hade gjort min mor olycklig om man bankade till ungen.
Hon behöver inte veta något. Ge honom en örfil och säg åt honom att börja respektera och uppskatta sin mor bara. Svarar han med ett typiskt "öööhh du e inte min farsa" så slå till honom. Och säg att om han skvallrar till mamma så finns det mer "where that came from".... Ärligt du måste ta ett snack med HONOM, för morsor är likadana jämt, hon kommer inte ändra sig hur mycket försöker förklara det.
När kommer redigeringsfunktion på whoa?
klappa säften. för hans eget bästa. säg "vet hut ditt jävla patrask" å lavettera han mörkröd.
mama said knock you out
haha spela cool föramför morsan... om han nu e din bror så varför knockar du inte honom? inte som att han lär anmäla direkt?
Jag fiser THC !
om det inte funkar att prata med honom kan du ju alltid skicka iväg honom i en ihopspikad låda till bahamas
UK
slå till din brorsa och säg att han ska sluta jävlas med din mamma:D
Fy fan för såna människor. jag hade åkt och skitit i om ungfan inte skyndade sig. han är för fan 21. Han kan GÅ till sin kompis, även om det är en mil bort! Sköter man inte sig så får man inget godis helt enkelt.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
det där funkade för min brorsa, dock var jag mycket mindre när jag var så bortskämd. Han slog altid till mig om jag när jag ställt krav och sånt på morsan. Ändå tyckte jag att han var den bästa brorsan jag kunde ha! han dog förövrigt i en tragisk olycka för en vecka sen :(
ANDALE
Min farmor är likadan mot min kusin . Hon kan säga : Nu har du inte förtjänat någon kexchoklad för du åt inte tillräckligt (tillExempel) Då skriker/grinar han i ca. 10 sekuner så säjer hon bara : OK! jag avlider. för äre NÅT jag har lärt mig av att slökolla på nanny-program så äre att vara KONSEKVENT! är han olydig - straffa - gör han fel .- ge han inte BERÖM sen.. feeel budskap! orka med tvetydiga männskor. halva min släkt är fulla av såna. min kusin (9år) är jäävligt talangfull och duktig. tränar (när han är tvungen) 2 timmar om dan, varje dag. han får precis allt han vill ha, förståeligt eftersom han har så kort "lek-tid" eftersom han tränar så mkt! <Han har fått en fyrhjuling, en motor-cross, ett playstation2 & ett XBOX360, en helt ny dator med bredband, 2 nya pianon, ett nytt keyboard, en pool och massa mer... inte aaalls bortskämd, nej !
Tüffü was here!
För många morsor är idioter, inklusive min. Det beror på deras egoism, alltså att de vill vara "bra" mammor, inte elaka. Dock är det lillebrorsan som får behandlingen, alltså pga att han är den sista ungen hon kan få. Han är nu 17 och blir daltad med som en femåring. Det resulterar i att han knappt går i skolan och inte gör så mycket annat heller. Fast samtidigt ser jag det inte som mitt problem. Jag har påpekat det för morsan ett par ggr, men vägrar hon inse så är det som det är. Jag bor iofs. inte hemma och slipper se det på daglig basis, utan får bara korta referat av farsan, som är hjälplös när morsan sätter käppar i hjulen för honom när han inte vill skämma bort brorsan. Jag fattar inte hur vuxna människor kan bete sig på det sättet.
Redline!
Jag måste tillägga att det var inte jag själv som kom till insikten att mina tankesätt var rubbade, utan jag hade såklart hjälp av frugan som tröttnade på mitt eviga gnäll om idioter, hehe..
Redline!
Din lillebror behöver fan en lavett..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
insane M P23: Hörru, seriöst nu! vad jag tycker om ditt brors beteénde behöver vi inte ens dra upp va? men du, du är alltså hans storebror, SÄG TILL FANSKAPET? om det inte hjälper så slå han.....man ska behandla sin mor med respekt, hatar bortskämda jävla snorungar som i många fall beteér sig som små svin mot sina föräldrar!
BAHA!
Slå honom. no doubt. gör det bara
Red Motion Music
Fan det låter som mitt ex familj... hennes bror var fan typ 20+ och kunde inte komma till jobbet om inte hans korkade morsa väckte han på morgonen och lagade frukost. Har folk ingen självrespekt eller?
Rock out with your cock out!
Forjavligt att det ska accepteras.
Fan vad lack jag blir av att läsa om snorungar, min mamma hade typ slagit mig om jag hade ställt några som helst krav på att få något utom omtanke och gåda råd, och det beundrar jag henne för. Flyttade så snabbt jag kunde och avlastade för alla inkl mig själv.
http://www.earforcefm.blogspot.com
det ar manga visa manniskor som kommit me bra forslag har i traden....... ge javla ungjaveln pa kaften! seriost. det anda ratta. om du bangar sa ta atminsone ett allvarligt snack me honom. forsok fa in i hans skalle att det inte ar sahar d ska fungera i en familj.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
som jag förstår det är det här din lillebror? Jag skulle ALDRIG låta min lillebror behandla våran mamma på det sättet, slå honom på plats för fan
MeckGyver
Det är din mammas fel från början men man skall vara tillräckligt normal som son så att man inte sätter sig på sin mamma, det är bara sjukt.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Producent
2007-07-08 15:51
snacka lite vett i din lillebrorsa vafan, sådär kan han inte hålla på..
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Tack för alla svar. Känner mig lite lugnare idag när det har lugnat ner sig lite här i hemmet. Min bror går inte att snack med, han igonorerar mig bara. Slå honom på käften hade nog varit dumt, för det första hade jag nog åkt ut (min mor försvarar honom jämnt) för det andra hade det bara gjort min mor olycklig, och det vill jag inte. Dessutom är min bror liten och tanig och jag är stor och elak och har mängder med kampsportsår bakom mig, hade kännts lite fel att slå honom. Ungefär som att slå en irriterade liten tjej. Han hade ju inte haft någon som hellst chans att försvara sig.
Du ska ändå flytta, en lavett är fan på plats. Ibland måste man slå tjejer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
skit i att nita honom, dra ner han på backen bara o tvinga han att lyssna på dig när morsan inte e hemma
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
Känns ju som de kanske e B som är i störst behov av att bo ensam ett tag å kanske lärsa sig ta reda på sig själ OM mallan barnet e så krävande hur e minstingen då? dom brukar ju som regel vara mest krävande?
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
insane M P23 Men hur bra är du på en skala, som bara verkar stå där och titta på ? ta tag i brorjäveln och säg åt unghelvetet att skynda på för att hans mor väntar och säg till honom att visa respekt. svårt det ska vara eller ?
"Gud skapade inte människan, människan skapade gud"
tjesboogie P21 Som sagt, vad jag än gör mot min bror tar morsan honom i försvar. Jag har sagt åt honom att han får skärpa sig men han ignorerar mig bara.
Tror knappast Mor min mår bättre om jag ställer till hus i helvete och börjar kriga med min bror. Hon har det jobbigt nog som det är med en unge.
Och ja jag sa till honom att skynda sig igår. Min syster sa också till honom. Men det hjälpte inte.
Ge honom en dabb..ett straff.. visa honom, att respektera sin mamma..ffs.. du är brorsan du ska visa honom.
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
haha, fan det där liknar nästan mig! men när morsan har brottom är jag snäll och skyndar mig! hehe 1. har aldrig lagat mat 2. har aldrig städat mitt rum 3. har aldrig tvätt 4. aldrig hängt in tvätt på rummet fan vad livet är lätt
palla, svenskar är lata..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
shit, låter inte som han e 21 år asså. min lillebror e också fett bortskämd, men de e ju inte hans fel.. de e ju min morsas... hon likaså din morsa måste ju säga till och inte låta han bete sig hur han vill. Han lär sig ju ingenting om han inte ens behöver laga mat eller nånting själv.
JMD, Jag Måste Dansa!
Producent
2007-07-08 21:10
verkar som om din bror behöver lära sig en läxa om att uppskatta saker och ting. han skulle nog behövas skickas ut från hemmet!
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Vafan, klappa ner brossan verkar vara en jävligt bra lösning
You already know, den e on lean!
Fan äckligt att en 21 åring kan bete sig så :S trodde det bara var 12 åriga snorungar som gjorde det vafan
You already know, den e on lean!
Typiska mellanbarn.. uppmuntra din mamma att stå på sig! man kan lära gammla hundar att sitta! beroende på hur man gör såklart! Cheers
nyfiken är en snut..
detdär scenariot påminner jävligt mycket om hur min bror beter sig... mitt i prick
men vafan ge er. han smäller till sin bror och vad händer sen? atngaligen blir de bara massa gap och skrik, det gäller att lägga om en hel livstil. detta är mellan mamman och sonen och det är hon som måste börja säga ifrån. vill ingen av dem ändra sig så spelar de ingen roll hur många lavetter man ger. du måste försöka få din mamma att inse att det handlar om din brors bästa., att han inte är redo att möta livet eller ett eget vuxet liv så länge han har en slav
Femme fatale
Nästa gång han segar sig så viker du honom dubbel och trycker ner honom i bagaget. Men fan alltså han ska kunna ta sig nån stans själv. Om han inte lyssnar på dig så be din syster prata med honom. Finns det ingen pappa som kan säga til honom?
fyfan vilken jävla unge.. dissrespect!!
Mamman kanske inte kan klippa navelsträngen och VILL vara behövd och ta hand om sin lilla "bebis".
Liqorice = Lakris minus u & t
Amar : Exakt, du har helt rätt.
Frustrerande när ingen av dem lyssnar fast jag försöker förklara dock. Gah
rowmire Farsegubben gick och dog helt plötsligt för några år sen.
Känns ändå bra att veta att många känner igen sig i situationen.
Ska också säga att Brorsan har blivit lite bättre dom senaste åren. Förr i tiden var han sådär jämnt. NU är han relativt normal ganska ofta fast ibland faller han tillbaka till babystadiet.