I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad saknar kroppen när man får blåmärken sjukt lätt?

Övrigt - Blandat

2007-07-07 13:03

Vad saknar kroppen när man får blåmärken sjukt lätt?

Upptäckte att jag fått blåmärken på smalbenet som jag pressat mot bordskanten när jag krupit ihop i skrivbordsstolen. Känner att det kan vara relaterat till en terminsdiet bestående uteslutande av pasta & sojakorv med bröd.

Så, ja, en självklar grej är väl att gå till vårdcentralen och ta ett blodprov, men nu är det ju helg och allt. I väntan tills måndag, vad kan sånt här bero på?

It's only gay if balls are touching

2007-07-07 13:05
det finns ju ngn sån sjukdom som gör det, men det borde du ha märkt av innan isf.

2007-07-07 13:06
shit, nu blev jag lite skraj, leukemi har ju ett sånt här symtom.
It's only gay if balls are touching

2007-07-07 14:34
"Vad saknar kroppen när man får blåmärken sjukt lätt?"
- Knäskydd?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-07 14:48
om man inte ens tränar o går nästan aldrig ut kan de väl bero på de? sitter bara vid datorn alla dagar.. huden o sånt skit kommer bara slappa lika mycket..

2007-07-07 14:50
Du kanske har känsliga blodkärl?
Blåmärken kan man få efter fysisk påverkan som stötar eller slag. Jag får blåmärken när någon tar i mig för hårt.
whoopzidoo
Manager

2007-07-07 14:59
Den enda brist som kommer nära är brist på zink.
Redline!

2007-07-07 19:14

Dr.Octagon har talat xD

R.I.P

2007-07-07 19:20
Jag får också blåmärken jättelätt och jag är varken soffpotatis eller är en skinny räka. Det kanske är ärftligt...för min morsa är likadan...hmm...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-07 21:05
folk med rött hår och/eller känslig hy (dvs fräknar, bränner sig lätt osv) har iaf lättare att få blåmärken. jag är i princip alltid blåslagen hehe.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2007-07-07 21:26
Du kan ha brist på/inte fungerande blodplättar (trombocyter) som behövs för att laga skadade kärl i kroppen, där av blåmärken.