I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Frågor kring ett ganska stort beslut

Övrigt - Blandat

2007-07-06 18:56

Frågor kring ett ganska stort beslut

Hej på er.

Nu är det så här att mitt nuvarande hyreskontrakt i andra hand går ut till nyår. Jag är inte speciellt pigg på att köpa en bostadsrätt ännu. Snackade med min chef och han känner en som fixar förstahandskontrakt för X antal tusen.

Så, är det någon som har erfarenheter av att köpa kontrakt på det här sättet? Som jag ser det har jag egenligen ingenting att förlora ( förutom 300000 kr ... ). Men här är mina frågor:

Om jag beslutar mig för att genomföra det här projektet och spelar in samtal där det framgår att en affär ska genomföras, att de tar emot mina pengar och jag lovas ett kontrakt etc och de blåser mig. Kan jag använda den här inspelningen för att få tillbaka mina pengar, eller gör jag mig skyldig till brott? ( har för mig att om man spelar in ett samtal utan de andras vetskap kan man inte använda det i en eventuell rättstvist )

Gör jag mig själv personligen skyldig till brott då jag köper ett kontrakt svart, eller är det bara de som säljer som åker dit på det om affären skulle uppdagas?

Har du köpt hyreskontrakt på det här sättet, och hur gick det till och var slutade allt?

Puss