Toastare
2007-07-03 14:05
Varför skaffar killar Mazarin-skägg?
Okej, nu är jag tjej så jag har inte så mycket erfarenhet av skägg (mer än skäggbiff.. nej usch) Iaf så har jag sett att vissa går omkring med ett s.k. "Mazarin-skägg" Inte att de har Mazariner i skägget, utan de har trimmat de så kinderna helt enkelt gör att de ser ut som Mazarin (Från Loranga, Mazarin och Dartanjang) ExempelEhsan från Din Gata P3 Mazarin himself Är det så att skägget växer så naturligt på kinderna eller trimmas det verkligen så?
Jag skyller allt på Emma!
Producent
2007-07-03 14:12
vissa får juh skäggväxt i hela anisktet....antigen låter man det vara o ser ut som en Hillbilly eller så trimmar man det till önskad style...men dom flesta verkar köra så där...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Toastare
2007-07-03 14:14
i HELA ansiktet? vaddå så skägget, om de lät det växa, hade gått upp till under ögonen?
Producent
2007-07-03 14:16
men det bror juh helt till person till person hur deras skägg växer...vissa kan juh få en riktigt kaluffs av hår i anisktet medans andra inte...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Toastare
2007-07-03 14:17
jo, jag vet.. min pappa såg ut som en iransk terrorist på 70-talet medans min bror är som en barnrumpa i ansiktet och kan få sin höjd krysta ut en moppemusche..
Producent
2007-07-03 14:33
Xunzi: det måste vara skitsnack....för min morfar ha inte ett stå i anisktet medans jag själv har skägg....föklara hur det går ihop då??
Producent
2007-07-03 14:33
strå skulle det stå
Fumez För din morsa har skägg *FNISS*
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Jag har varit rakad nu i ett par månader men sitter just nu med en sån där kortskäggsodling. Mitt skägg går upp till kindbenen ungefär, och där glesnar det. Att ha mer än halva ansiktat täckt av skägg tycker jag däremot inte är så snyggt så därför rakar jag under hakan och på kinderna... det ser renare och snyggare ut än att bara låta hela skiten växa :)
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)
min högst ovetenskapliga basis säger mig att det är ett enkelt sätt att visa att man faktiskt inte är ovårdad utan aktivt rakar sig. plus att linjer, i någon form, ofta gör sig bra när skäggväxten kanske är ojämn (kanterna).
Toastare
2007-07-03 15:08
xunzi, exakt varför man väljer den böjda formen så kinderna ser plöffsiga och hängiga ut istället för den raka varianten!
Fumez Man måste skilja på genotyp och fenotyp. Din morfar kan ha fått anlag för både skäggväxt och fjunighet av sin mamma/morfar. Detta är då hans genotyp. Men i just hans fall var det bara fjunigheten som slog ut (hans fenotyp), medan skäggväxten hoppade över en generation och yttrade sig hos dej. Skitzofreni t.ex. är en ärftlig sjukdom som många människor har anlag för i sina gener, men i många fall yttrar sig aldrig anlagen. Även anlagen för flintskallighet kommer från mammans sida. Min morfar var i princip biljardboll redan i 25-årsåldern, men både jag och min bror har extremt tjockt hår på huvudet, och är allmänt håriga, så det finns aldrig nån garanti=)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fast varför välja rundade linjer när man är ganska rund i ansiktet? Det bara accentuerar det hela... Själv kör jag en rak linje f.n., men om en vecka så skalas allt bort från kinderna :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
jahaaaaa, jag förstår :) Jag tycker det ser snyggt ut... raka linjer är så jäkla rave.
Ja, raveare brukar väl inte ha så mycket ansiktsbehåring ö.h.t.? :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Toastare
2007-07-03 15:33
Ja, de vill ju undvika luftmotstånd när de dansar! :)
Jag sa inte helskägg. Jag sa raka linjer, alltså skarpa kanter som man rakat. Typ en 2 mm bred skepparkrans och sånt.
I stil med vad
Busta har haft ett par gånger m.a.o.? :)
10-4, over...
Är det så det kallas? Ok, time to shave it off in that case. Back to Craig David style again...
At the gates of Eternity...
haha jag brukar gå på rave o jag har mina linjer raka. men jag tror inte man kan säga nån speciell skäggtyp är rave;)
BC99 - Nej, men då blir du ju
raveare :P
10-4, over...
jag brukar säga att jag ska styla mitt turkskägg. fast så får man väl inte säga om man ska vara pk..
Det finns recesivt anlag hos dominerande gener, om ni undrade över hur det funkar genetiskt:/
Recessivt anlag hos dominanta gener? 10-4, over...
Skägg is a fucking bitch... Once you grow skägg you never go back. SKITEN SLUTAR JU FAN ALDRIG ATT VÄXA! hata mitt skägg...
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>
Mästerkatten: intressant skit du skriver om. Och när jag tänker efter så liknar mitt skägg min morfars mer än vad det gör min pappas.. Och om det med flintigheten stämmer så kommer jag tyvär tappa mitt vackra blonda hår om några år (suck)... Du kanske har någon länk till andra sånna där grejjer som man kan läsa om, det skulle var intressant.
Rocka kamelen en gång
Så klart man får det från sin morsas sida, everybody knows that.
At the gates of Eternity...
Mabande P30 That's right:) Min skola är Engelskt talande så mina översättningar kan bli lite fuckade ibland, men litade på att ni förstod ändå.
Det var inte översättningen utan informationen jag ifrågasatte: Själva poängen med en dominant gen är att den inte är recessiv och tvärt om ;) 10-4, over...
Det brukar väll sluta nånstans runt kindbenen..... skägget asså...
masarin har välan inget skägg? han är ju bara barnet!
behave young scallywag!
Nej, Boondock_Saints har nog rätt. Det där kan fan inte vara skägg .. Det är typ ... Bara en stildetalj ... Eller morrhår.
-Ääär det du som är loket?! -Mnäh.
Tycker att ett vildvuxet skägg ihop med solbränd hy samt en välslickad dax-wax-back kan vara stiligt. Fast det är nog mest för att jag kör det ibland. Typ
så . Inte för att jag har så kompakt skägg än men, nästan.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Toastare
2007-07-04 23:09
neeej Mazarin har inget skägg, lika lite som gammalmorfar är en gök! Men han har häääängiga kinder vilket man får genom att trimma skägget med en rundad linje.. ska lägga all min energi i sommar..
...på att odla skägg? 10-4, over...
Toastare
2007-07-04 23:33
oj, ja det trillade bort.. på att odla skägg. Mer tomteskägg än Mazarin-skägg. Fast om jag nu har morfars skägg, liksom min bror så kan jag få min babuscka musche att bli en moppemusche på sin höjd ;(