I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tv-licens

Övrigt - Blandat

   

2007-07-02 13:37

Tv-licens

har en lite knepig sits. jag ska flytta ihop med min flickvän i uppsala i höst. vi får hyra en lägenhet i andra hand av hennes bror. grejen är att han har aldrig betalat tv-licens och har inte planerat på att nånsin göra det. i hyran ingår en digitalbox med typ kanal 1,2,3,4,5,6, mtv, tv4plus etc. med andra ord de kanaler som brukar ingå i det analoga utbudet. nu ska han flytta till stockholm och har som sagt inte planerat att börja betala för licensen. men jag är ett stort fotbollsfreak och MÅSTE bara ha canal+ sport. men problemet är att om jag beställer canal+ till boxen i lägenheten, kanske radiotjänst på någon vänster får syn på att vi har beställt canal+ men inte anmält något tv-innehav. jag har hört att det inte är tv-licensen som kontrollerar själv boxen, men om om radiotjänst och tele 2 som det är i det här fallet, samverkar på något sätt så kan det ju bli lite jobbigt, OM dom undersöker det.

samtidigt, om jag skulle börja betala tv-licensen blir det ju i hans namn (det är en studentlägenhet och han har ett år kvar på sitt kontrakt och den står i hans namn), och när vi väl flyttar sedan och vi tar en lägenhet i vårat namn blir jag ju tvungen att betala tv-licens för två personer eftersom om jag avslutar hans abbonemang, kanske radiotjänst kollar upp om han har verkligen inte har någon tv hemma. vilket sätt jag än väljer så är ju risken att jag sabbar för honom.

någon som kan komma på med en bra lösning? är det någon som har råkat ut för någon kontrollant?

tacksam för svar!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.