I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Västtrafik sänker priset på månadskort

Övrigt - Blandat

Toastare

2007-06-30 18:03

Västtrafik sänker priset på månadskort

Något måste ju gå rätt för dem ekonomiskt när de nu sänker måndaskortet från 515kr till 400kr. Det är Göteborgs kommun som står för sänkningen.

Jag tackar och tar emot eftersom jag varit förbannad över deras upp till 26 kort, med tanke på att jag är över 26 år men student.

http://www.vasttrafik.se/sv/Startsida/Nyheter/Lagre-pris-i-Goteborg-fran-20-augusti/

Jag skyller allt på Emma!

2007-06-30 18:04
då ber vi till gud/allah/jah att SL följer trenden!!
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
Producent

2007-06-30 21:21
enhets taxan i stockholm är helt sjuk, betala 40 kr för att bara åka från t-centralen till hötorget.
Since 1984
@realgizlee // twitter
Toastare

2007-07-01 00:28
Men nu handlar det om göteborg... era tåg är iaf i tid. De tre månader jag bott i sthlm nu under min praktik var pendeln försenad en gång pga fullegubben som föll ner på spåret ppå södra.

Här i Göteborg är det stopp hela tiden. Nu bygger de om snabbspåren där jag bor, så vagnen tar en jävla omväg och det känns som 100 år att åka in till stan.

2007-07-01 00:30
inga bussar/vagnar är i tid i GBG... hata västtrafik!
Get Random!
Producent

2007-07-01 01:18
nu bor jag inte i stockholm, men brukar vara där då och då, bor i Göteborg såklart.
Men jag är under 26, undrar om dem sänker ungdomskorten också ?
Since 1984
@realgizlee // twitter

2007-07-01 15:57
jag vill ha tillbaka snabbspåret.

jag hatar när dom bygger om snabbspåret. dom gör de typ varje tredje år på sommaren..

tror dom gör de får å kunna haffa mera folk med kontrollanterna
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.
Toastare

2007-07-01 16:08
TeKoNe

absolut, för varje gång jag åkt nu har det typ varit kontrollanter...

micKillah, nope detta handlar bara om vuxenkorten, ni har ju redan kort för 398kr! Det är lyx nog..

2007-07-01 16:12
BountyBoo: Vad vad det för tåg du åkte i Stockholm? Pendeltågen är iallafall aldrig i tid och det är ett känt problem.

Toastare

2007-07-01 16:32
Rude, pendeln väsby-årstaberg.. i tre månader.

alltid i tid..

2007-07-01 16:53
nattrafiken här i gbg är iaf bättre än i stockholm. om man nu bortser från alla gånger det blir fel på spåren mellan skf och bergsjön så alla får gå av någonstans där på mitten och vänta på ersättningsbussar som aldrig kommer för dom finns inte.

för övrigt, håller västtrafik alltid på och pendlar med priserna såhär? dom höjde ju nyss alla kort och nu ska dom sänka priserna igen?

2007-07-01 17:45
med alla inställda vagnar och inställda ersättningsbussar så är jag fan inte nöjd innan det blir gratis. ersättning för förlorad inkomst jatack (iofs så jobbar jag inyte på nätterna men det skulle vara skönt att komma hem nångång emellanåt)
http://www.kommandot.se/wp/

2007-07-01 19:54
Bountyboo: Du måste ha lyckats att ta rätt tåg då :) Läste statistik för någon vecka sen och nu kommer jag inte ihåg exakt hur många procent av pendeltågen som var försenade men det handlade ju typ om vart tredje. På vintern är det extremt mycket förseningar.

2007-07-01 21:43
svårt att försvara sitt plankande när det börjar bli billigt. Trist, dom får en nästan att skämmas ju
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-01 21:46
från 12 till 15 kr i Gävle :S:S
?
Toastare

2007-07-01 22:14
Rude, jo jag vet ju att det inte alltid är så och att vintern är katastrof i sthlm (eller ja, de första 5 mm snö till och med)
Så jag anser mig haft tur :)

2007-07-01 22:36
Pendeln i Stockholm är faktiskt väldigt bra under typ mars-maj, men resten av året är det för kallt, för varmt, eller löv på spåren. Fast jag tycker faktiskt att det är ett okej pris med 620 spänn för ett månadskort som kan ta en från Södertälje till Arlanda om man så skulle vilja, trots förseningar. Däremot är det förstås vrickat att det kostar 40 spänn att åka från T-Centralen till Hötorget, men redan sträckan Gamla Stan-Odenplan är såpass lång (promenadmässigt) att 40 spänn nästan är acceptabelt.

Poet

2007-07-01 22:38
då ber vi till gud/allah/jah att SL följer trenden!!

Fortsätt be min vän, cuz it ain't gonna happen!
At the gates of Eternity...
Toastare

2007-07-02 13:43
stilpoäng,

klart att det inte finns några kontrollanter sträckan kortedala-gamlestan. De åker ju alltid gamlestanstorget-centralen eller som nu då att de hoppar på vid redbergsplatsen, olskrokstorget eller svingeln.

Det ska sluta gå genom Redbergsplatsen när snabbspåret är färgifixat i slutet av juli.

Det tar inte 4 minuter längre tid, kolla klockan.. för det blir stopp vid Ullevi för att det är för många vagnar där nu...