I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tips på goda mackor?

Övrigt - Blandat

2007-06-30 16:28

tips på goda mackor?

Nu är det så att jag söker tips på hemmagjorda mackor som går relativt enkelt att laga, och inte kostar allt för mycket!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-30 16:29
stek lite kycklingfilé, fixa lite gräslök, salladsblad och andra grönsaker du tycker om.
Smeta ut majonäs i en baguette och stoppa ner allt lite som du vill.

Enjoy!

2007-06-30 19:15

det låter smaskigt, skall prövas!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-30 19:37
En baguett fylld med skinka,kalkon,rostbiff och smält ost. Den fyller du med grönsaker och dressing (typ rhode island) Underbart gott.

2007-06-30 20:27
lingon grova och 2 hamburgare ovanpå varandra, sen ketchup, grillkrydda och örtsalt på det..

2007-06-30 20:28
såna rostmackor...smör, skivad banan, o curry. in i micron tills den e varm. mmm :)

2007-06-30 20:30
apropå mackor, vad hände med tävlingen om vem som kunde ha flest sorters kött på en macka?
Rehab is for quiters.

2007-06-30 20:37
baguett, mozzarella (stavning?), tomat, nån god skinka och basilika funkar alltid bra, fint om man värmer i våffeljärnet också
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2007-06-30 20:41
keep em going!

2007-06-30 20:48

Skär en eller två kycklingfileér i mindre bitar och stek. Blanda ihop kycklingen med majonäs,gräddfil och rödlök.Krydda med salt,peppar och curry och ha i röran i en baguette med sallad och tomat (om man vill).

2007-06-30 20:52
formfranska, köttfärssås, ost. in i ugnen.

back to basics.
Rehab is for quiters.

2007-06-30 20:54
varlfritt bröd med mozzarella, tomat, parma, basilika, salt, peppar, olivolja. grilla lite. smaskens
Be the change you want to see in the world.

2007-06-30 21:02
fluff
det där är fan fyllekäk av rang.

annars, rostad macka med majonnäs, avokado, tomat, morot, romansallat och bacon.
Rehab is for quiters.

2007-06-30 21:04
eller en riktig steak sandwich
grillad biff, avokado, majssalsa, stekt shiitake, strimlad rödlök. it's the shit!
Rehab is for quiters.

2007-06-30 21:37

två skivor bröd, blanda tonfisk med majonäs, i med hackad lök (helst rödlök) och lägg på mackan. Toppa med några ostskivor och lägg mackan i en toast maskin så osten smälter. Mums.

"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2007-06-30 22:05

äter inte kött...

så jag kör ibland med följande:

lite smör eller olivolja, 2 tomatskivor, färska skivade champinjoner, stek skivad quorn, kryddor, ost. sen in i ugnen. ibland har vi på nån skiva zuccini eller aubergin med.

-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-06-30 22:09
Rostad fralla med ägg, räkor, majonäs.. Fyfan så gott!

2007-06-30 22:13
En macka med hackad gul lök på,

eller västkustliknande, räkor o dyl,

ananrs är köttbullar + rödbetssallad helt ok oxå,
Lyricist

2007-06-30 22:35
Gah! Nu blev jag sugen på att fixa fetaste mackan!

2007-06-30 22:35
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2007-06-30 23:05
macka, smör, bacon, ost(smält helst) sen köttbuller, sen ost igen!! xD så goooootT!!!
Get Random!

2007-06-30 23:40
OST SALSASÅS SMÖR OCH OREGANO PÅ BRÖD OCH SEN IN I MIKRON!!!

DAM`N!!! JAG DREGG:LAR!½

2007-06-30 23:52
vanlig fralla och kryddig tonfiskröra :D ah dör av tanken ;P
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke
Graffare

2007-07-01 00:32
Ciabata
Olivolja
Mozarella ost
Oliver
Ett salladsblad

skär ciabatan, stoppa in den i ugnen alt stekpanna någon minut så den hårdnar, sedan brer du ett tunt lager olivolja, sedan lägger du på dem oliver du halverat, efter det lägger du på mozarella osten, lägger ihop mackorna och skär dem diagonalt
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2007-07-01 02:39
nästan som varma mackor fast i micron (inte lika hårda som ugnsbakade).

med:
skinka
ananas
ost
pizzakrydda

MUMMMMMA
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2007-07-01 10:06
BLT!.. med mk mkt bacon
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."

2007-07-01 10:58
Släng in en baguett i ugnen, häll på lite fin olivolja, lägg på några skivor mozzarella, salta, peppra, lägg på några skivor tomat, lite mer salt, lite mer peppar, lite mer olivolja, lägg på lite rödlök och några stora blad basilika.. OUFF!

Eller,

Släng in en baguett i ugnen, häll på lite fin olivolja, lägg på lite tonfisk, peppra, lägg på några skivor tomat, lägg på några skivor ägg, släng på lite rödlök, släng på lite majonnäs.. OUFF!

Feeett hungrig nu!
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2007-07-01 11:01
Toast, bara att variera ingredienserna efter tycke och smak. Personligen gillar jag:

Rostbröd
Smör
Ost
Taco-sås
Tomat
Pizzakrydda
Grillkrydda

Bara att smeta ihop allt och slänga in i toastjärnet.

spliff macht frei

2007-07-01 11:34
knäcke (Trekant brungräddat från Leksands knäcke) med ost (stark greve), tomat och gurka.. krydda den med ört aromat och peppar.. Funkar att slänga på lite purjulök med. Skitgott! 
jag har alltid rätt.

2007-07-01 12:24
mosa avokado med lite citronjuice, nån skiva tomat och örtsalt avanpå allt eller smör, stark senap tomat och ost och in i ugnen funkar alltid

2007-07-01 13:41
Tekaka med smör och ost. :)
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2007-07-01 14:04
kallrökt lax och lite sallad, droppa lite citron på och ha gärna lite peppar på.

mums :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2007-07-01 14:36
En baguett fylld med skinka,kalkon,rostbiff och smält ost. Den fyller du med grönsaker och dressing (typ rhode island) Underbart gott.

ja fastnade för den
Upp i snoken ska det!

2007-07-01 14:37
baget som man brer ut pizza sås i o sen har man i sjukt mkt ost och kötfärsås sen in i mack grillen sjukt gotttt

2007-07-01 14:42
grillad panini med halloumi, avocado, ruccola och tomat. ös på lite färsk basilika, örtsalt och peppar.
mmm gott!

2007-07-01 16:35
1 halva cafekaka
champinjonstuvning (köps på konserv)
bacon
rödlök
2ägg stekta
tomat
sallad
valfria kryddor

rosta först brödet lite i ugnen. på med allting. äggen sist.
Jag har Focus mot toppen som Colin McRae i VM-rallyt!

2007-07-01 16:43
Der Juden Macken
4 mackor.
8 tomatskivor.
Smör på alla mackor.
Sen dödar du dom med ost.
1 skiva skinka på alla mackor, sätt också på lite senap på skinkorna.
Efter det så kör du in dom i din toaster. Avnjuts med ett stort glasss med mjölk.

2007-07-01 16:50

SENAP & SKINK-MACKA!
1.
Mörkt Bröd, typ Kavring.
2. Helt vanlig rökt skinka
3. Grovkorning senap

Tunnt lager margarin på mackorna, en eller två skivor skinka som du sen brer senapen ovanpå. Det är viktigt att det är grovkornig senap, inte för stark för då tar den bort all övrig smak också. Skånes grovkorniga senap är att rekomendera. Gott och enkelt.

http://www.myspace.com/dirtydonline

2007-07-01 17:45
Mackor med smält ost och aromat på är sjukt gott.

Detta kan man även göra med knäckebröd, så mjukbrödsbrist är inget problem!
Signatur får rum här

2007-07-01 18:16
äta baguett med smör o skinka när man är bakis, det finns inget godare :)
Forumsignatur:

2007-07-02 00:38
räksallad och skagenröra
where my smokers at?

2007-07-02 00:48
en gammal hederlig ostmacka är svårslagen...
We call them winerbrods.

2007-07-02 00:48
Mina budget-favorit mackor: Rostade mackor med ost och skivade tomater. och då får man INTE glömma italiensk salladskrydda på! :)
Sariiiiiiiish

2007-07-02 01:16
Baguette, smör, någon italiensk skinka, potatissallad, rödlök och paprika.
Du får döda en kossa och äta den, men du får inte plocka en blomma och röka den.

FREE 42-ÅRINGEN!

2007-07-02 01:36
Det jag brukar göra är att äta något riktigt gott och rejält. Ett tips är att ta det du har i kylen. En så kallad "hänt i veckan" röra. Idag ska jag dela ut ett av mina finaste recept på mumsig macka.

Indigrienser:
En limpa eller en stor baguet.
Mamma scans köttbullar
Hemgjorda köttbullar
Homus röra (mosade kikärter)
Avokado
Chedar ost
Präst ost
Skinka
Salami
Prickig korv
Knaperstekt bacon
kall falukorv
stekt falukorv
guacamole (avokado röra med kryddor)
Västerviks senap
Slots stark senap
Slots orginal senap
Fransk dijon senap
Sallad
Gurka

Hur gör man nu?
Nu när du har fixat allt detta. Vad gör du då.
Steg 1:
Först tar du en kniv och brer på alla läckerheter som homus. guacamole, de olika senaperna och allt flyttande materia. Var noga med att bre på allt på båda sidorna. Du kommer tacka mig för detta senare i steg 2.
Steg 2:
Nu tar du och lägger på osten och korven så gör du så att det klibbar fast i röran du har brett på.
Steg 3:
Nu tar du på falukorven och de andra korvarna. Sedan sprutar du på senap över allt tills allt är täckt med senap.
Steg 4:
Nu lägger du på allt annat utom grönsakerna och baconen
Steg 5: sist men inte minst så strör du baconen över mackan. Om du är en nyttig jävel så lägger du på gurkan och salladen. Detta får man göra lite som man vill.

Nu är mackan klar och ät den med stolthet. Det tar lite tid men efter allt jobb så ser det ut som en solnedgång på hawaii.
Vad vore livet with out kyckling klubbor.

2007-07-02 03:13
SE HIT SE HIT SE HIT

Okej, de mesta mackförslagen känenr man igen, eller bara e otroligt sjuka, så det är oftast bara så att skaparen tycker om den, (se ovanstående skribent). Men jag har uppfunnit en macka, som är så god, så gudonligt otroligt jävla god, att du kommer äta ett par dussin för många. Vet du vad det mest underbara är? Att den är så sjukt jävla lätt o göra. Sugna på o höra receptet?

Ta ut 1 Gott&gräddat bröd ur påsen. Lägg den i brödrosten. Hur länge den ska ligga i beror ju helt på brödrosten, men försök få den lite gyllenbrun, halvknaprig på utsidan och mjuk inuti. Sedan brer du på rejält med philadelphia, och nu kommer själva grejen: Lägg på en halv  rågad tesked apelsinmarmelad (tänk inte "jag älskar marmöad så jag hälelr på mer", överdosering dödar mackan) och bre ut över philadelphian. Njut av den varm.

Tack för mig, ni kan tacka mig i ett annat liv.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Producent

2007-07-02 04:55
köp en sadan limpa som kostar en femma, en sadan med frön pa du vet. sedan skär du den i mitten och fyller pa med allt möjligt! nagot som verkligen funkar med vitt bröd är nagon slags "mjukost" typ smaksatt philadelphia, skinka, avocado är jävligt underskattat! kanske nagon sadan röra, som räkröra eller potatissallad. man kan i princip göra allt! fast akta dig för att ha tomat mellan bröd! det funkar bara ovanpa bröd!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-07-02 11:24
eget vitlöksbröd är ju en höjdare!

2007-07-02 12:29
Kyckling å baconröra alá Ica + Baguette = MUMS?

2007-07-02 12:35
bröd+smör+ost+AVOKADO! mmmmmmmmm

Credit crunch crunch baby

2007-07-02 12:36
+salt på avokadon = )
hihi
Credit crunch crunch baby