Tradera
Om man vunnit ett bud på tradera och sen ångrar sig, har man då typ nån form av skyldighet att köpa det ändå?
jag tror faktiskt att det är så det ligger tilll....det står väldigt tydligt i deras regler. kolla där vad köpte du?
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Du måste köpa det
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Nja. Enligt deras regler har du det. Du blir typ bannad om säljaren lackar, vilket kommer ske. För säljaren måste betala en viss summa av vinsten till Tradera. Alltså, säljaren kommer garanterat att anmäla dig till Tradera och ditt konto blir bannat. Rent juridiskt vet jag inte, det lär stå på sidan, och inte på whoa.
Redline!
man blir inte alls bannad, man får på sin höjd en negativ kommentar på sidan och en tillsägelse. säljaren måste dessutom bara betala när vara verkligen blivit såld. jag har råkat ut för folk som vägrat betala efter vunnen auktion, och han finns fortfarande kvar trots att han gjort så många gånger.
whatone: Jag trodde de var hårdare med just det. För hela grejen bygger på att man ska betala för varan man vunnit. Man lär lätt bli utkastad från ett auktionshus om man står och bjuder på varor och sen vägrar pröjsa. Självklart måste han betala när varan är såld, jag trodde det var underförstått när jag skrev att han lackar, som i sin tur leder till gnäll, som i sin tur leder till att Tradera vidtar åtgärder....bla bla bla.........
Redline!
Framför allt är det väl jävligt taskigt? Varför bjuder man på en vara man inte vill ha? I min värld känns det jättekonstigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
octagon, jag tolkade ditt inlägg som att han måste betala bara för att någon vann auktionen. jag ber om ursäkt.
whatone: Det var jag som var oklar och fick för mig att folk kan läsa mina tankar. Jag lider av storhetsvansinne, och det behöver du inte ursäkta dig för.
Redline!
det är typ efter 7 negativa omdömen som tradera stänger av en. finns dock folk som har fler negativa än så men dom har väldigt många positiva också. bud=bindande.. men inget kommer hända mer än att du får negativt omdöme.. om du inte kommer överenns med säljare om nått annat. förut var det någon som drog sig ur en av mina auktioner men hon satte in 25kr istället för att jag inte skulle ge henne negativt
Jag hatar sånt folk som dig. Ge fan i att bjuda om du inte vill ha produkten retard.
Såg nåt kötthuvud som hade budat på 50 plattor och vägrat betala... Då hade jag lackat som fan, jag har fan börjat vackla några gånger när jag har hittat samma skiva billigare och så men ändå alltid köpt eftersom eftersom liksom.
http://www.earforcefm.blogspot.com
mellanöl P22 Håll käften, jag hatar såna som dig, inklusive dig. Vem i helvete e de som e retarded? Du verkar ju inte va den vassaste kniven i lådan iaf. efter vad jag har läst av dig.
Det du kan göra för att slippa negatvt omdöme är att sätta in auktionskostnaden till säöjaren. brukar gå bra då.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Producent
2007-06-27 16:51
men varför har du då get ett bud på en sak som du sen har vunnit...och insett att du inte vill ha saken?? det e juh ganka dumt gjort det inser juh vem som helst...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
svennen_kommer F20 Haha där ägde du mellanöl totalt
Svennen_kommer F20 Hehe, hade en dålig dag igår. Men du ska bara veta hur jobbigt det är gång på gång när folk skiter i att betala. Särskillt när man behöver pengar eller aktionen har gått upp i ett högt pris.
Sen tar jag inte illa upp av det du skrev. Du känner inte mig IRL och vet inte hur jag är då. Visst har jag skrivit en del om mina problem. Jag vågar iaf skriva om det som många andra inte gör. De problemen är ungefär bara en väldigt liten del av mig.
Om du nu inte köper det du bjöd på så kan du åtmistone maila och säga att du betalar avgiften för aktionen som är minst 33:-
Racken P18 Jo, jag blev så jätte ägd. Sen, vem fan är du?
Mellanöl P22 Spela inte tuff nu bara för du är Någon Känd bratt här på whoa
Haha, du är fan rolig. Jo, jag är jätte "känd" och "brat"
Men varför du budar på något du inte vill ha? Och varför kollar du inte upp det själv? Jag har aldrig ens varit inne på tradera men förstår trots det att informationen finns där, snorlax!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hon kanske inte hade räknat med en utgift som dök upp helt plötsligt det kanske är personligt?
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.