I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vidriga Skator

Övrigt - Blandat

   

2007-06-24 18:54

Vidriga Skator

I går när jag kom hem låg min soppåse på golvet i köket (den hänger vanligtvis på en krok) och runt om låg gamla revbensspjäll och någon gammal gräddfilsförpackning. Jag bryr mig inte så mycket först, men kommer senare på att en fågel måste ha tagit sig in i lägenheten då balkongdörren stått vidöppen ett dygn.
På kvällen stänger jag igen balkongdörren på glänt och tror att den är precis lagom stängd för att ingen fågel ska kunna ta sig in igen.

I morse vaknar jag upp och hör hur det prasslar i köket och jag går ut mot vardagsrummet och ser du hur den gamla soppåsen återigen ligger på golvet, fast denna gång med ännu mer rester runt om sig. 1 sek. senare hoppar en skata ned framför ögonen på mig men flyger i panik upp på gardinstången. Precis efter flyger ytterliggare en skata förbi framför ögonen på mig. Jag får panik då jag verkligen hatar fåglar men lyckas relativt fort få ut dom genom balkongdörren igen. Nu ser jag mig omkring och de feta asen har bajsat ned soffor, bord, golv bänkar, rubbet!! Fan vilken skön start på dagen!

Jag får sätta igång med tvättsvamp och diskmedel med spyan halvvägs upp i halsen.

Jag har nu skurat golvet och letat efter fler avföringar men det verkar som jag skurat bort de ca 25 kluttar som var utspridda över lägenheten.
Däremot får jag inte bort den satans lukten och vänder mig därför till er för effektiva tips. Stanken är inte särskilt stark men ligger ständigt i luften och plågar min näsa.
Dessutom undrar jag hur pass farligt fågelbajs är då jag vet att stadsfåglar har en jävla massa bakterier i sig. Har tidigare hört om folk som blivit sjuka i flera veckor efter att ha vistats i närheten av fåglar och deras bajs.

Hur tänker du nu?