I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nöjesfält!!

Övrigt - Blandat

   

2007-06-23 23:56

Nöjesfält!!

Blev så sugen på att gå på schyssta nöjesfält när jag läste om bruden med fötterna (se andra tråden i blandat forumet) så jag tänkte att det kanske finns några andra suckers för nöjesfält och berg-och-dal-banor och liknande här inne!

Så, lista dom bästa nöjesfälten och attraktionerna ni har varit på/åkt! Länka gärna till hemsidor och filmer på de attraktioner ni listar!

Jag kan börja :)

Busch Gardens Europe
Ligger i Williamsburg, Virginia, USA

Bästa attraktionerna:

Griffon

En berg-och-dal-bana med ett vertikalt drop! Riktigt läskig och en väldigt skön åktur utan många "ryck" och skakningar. Man börjar med att åka upp 62 meter och sen stanna precis i början av backen ner. Sen släpps man och åker ner i en 90 graders vinkel och sen upp i en hög loop som vänds till en korkskruv.

Apollo's Chariot

Berg-och-dal-bana med riktigt sköna backar! Också den här är väldigt "smooth" och det är en riktigt schysst åktur! Innan Griffon byggdes va den här helt klart parkens bästa attraktion!

Alpengeist

En sån bana man hänger under spåret. Sjukt många loopar och korkskruvar plus att dom byggt hela banan så den ska se ut som en skidlift, med "snö" på marken under en och hela grejen! Inte jätteläskig och ganska skakig, men ändå riktigt schysst!

Curse of the DarKastle

En riktigt häftig 3-D attraktion där man sitter i en liten vagn som åker runt på ett spår. Man har på sig 3-D glasögon och filmer visas runt en genom hela attraktionen. Lätt den bästa simulatorn jag åkt och jag blev riktigt överraskad över hur bra gjord den va!

Kings Dominion
Ligger i Richmond, Virginia, USA

Bästa attraktionerna:

Hypersonic XLC

Lätt den läskigaste berg-och-dal-banan jag någonsin åkt. 0 till 128km/h på 1.8 sekunder, sen 90 grader rakt upp i 50 meter, över en liten kulle sen 90 grader rakt ner igen. Jag va verkligen ett vrak efteråt, riktigt riktigt läskig!

Flight of Fear

Det här va en sjuk överraskning då vi inte hade nån aning om vad det va för attraktion när vi ställde oss i kön. Kön gick in i något som liknande en lagerlokal och i mitten av lokalen stog det ett UFO och kön fortsatte upp i tefatet. När vi kom fram till själva attraktionen visar det sig att det är en berg-och-dal-bana. Ett tåg kommer in på stationen och folk spänner fast sig, det nästa som händer är att vagnen flyger iväg helt sjukt snabbt, upp i en loop och sen en massa fler loopar och korkskruvar, allt detta inomhus i mörkret (därav den dåliga filmen). Riktigt kul!

Drop Zone Stunt Tower

Som fritt fall, bara att den är 92 met

Married to the money, fuck the world, that's adultery