Södertälje
Har ev ett jobb på gång där och vill veta lite om staden. Ni som bor där eller har bott där, trivs/trivdes ni där? Finns det några fina områden runt omkring södertälje där man kanske kan tänkas bosätta sig? Vill inte bo i en lägenhet i centrum, utan lite utanför där det inte är så mycket liv. Aja, skriv av er om staden södertälje!
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!
jag diggar fan södertälje! det finns det mesta och det är väldigt fint på sommaren. Dessutom är det överkomligt nära till stockholm och relativt bra förbindelser...
Östertälje är ju ett alternativ om du vill bo lugnare. Eller Pershagen kanske!
kolla
här
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
uppväxt o numera återflyttad, men lär nog inte stanna här livet ut. bor i grusåsen, o de gör väl de flesta jag känner till. är dock uppväxt utanför på landet i enhörna. staden är fucked up, men man tar så mkt del av den man vill. själv går jag ut i sthlm o de flesta jag känner bor längs me röda linjen, jobbar i sthlm för de mesta, etc. man tar vad man vill. de finns: bra resturanger o frisörer i södertälje de finns: massa syrianer och segregation, dåliga klubbar, dålig kommunication till sthlm o massa svennar i södertälje ska du bo ngnstans är de väl höromkring eller i centrum på andra sidan bron. men beror ju på vart du jobbar. själv skulle jag undvika att bo i hovsjö, geneta, ronna, lina hage, pershagen, södra, fornhöjden etc, men de e mest för att de ligger så jävla långt ut från centrum, kanske ronna är undantaget där. med telgebostäder har du en lägenhet inom några år om du inte ska ha en trea eller större, eller nöjer dig med ovansagda illa stadsdelar. går även att pendla till södertälje från valfri ort, du behöööver inte bo här.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag bodde på lövängsvägen 3 i Ronna när jag gick i lågstadiet, vi flyttade för min pappa tyckte att alla omkringboende hade dåligt inflytande på mig.
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.
jag gillar inte tälje det minsta lilla. jag tycker det är en jävligt ful & ocharmig stad (nu pratar jag om centrum), med jävligt jobbigt folk överlag. krogarna är inget speciellt alls och det finns inget direkt utbud av varken roliga eller nya/fräscha butiker att handla i (varken kläder, skor eller inredning). Ninves (stavning?) är egentligen den enda butik jag faktiskt gillar, trevlig personal.
Södertälje är fett bra, jag bor asnära där ju
Södertälje är en rätt najs stad. Men tyvärr finns det inte ett skit att göra här, och det är väl det viktigaste? Du kan ju ta över min etta, ska flytta! :P
jagvillocksåhaenblog.com
men de går ju tåg till sthlm stup i kvarten såvafan
Ja visst, men det tar typ 50 minuter. Underbart! Eller nattbuss hem som tar typ 2 timmar. Underbart!
jagvillocksåhaenblog.com
midas. därför man bor vid polhemsgatan 748an o nattbussen is the shit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nej, 48 minuter. Ifall man tar tåget från Södertälje centrum. Vilket är Polhelmsgatan? På andra sidan bron?
jagvillocksåhaenblog.com
Född i Ronna och flyttade till Lina hage när det precis var nybyggt, 20 år sen typ. Men du ska nog undvika dom ställena om du vill ha nåt lugnt. Morfar och mormor bodde i Södertälje södra och där är det lugnt. Var det iallafall när dom bodde där. Du har ju nära till pendeltåget då också.
hatar södertälje. fan bara idioter där. knarkare över allt. en massa tomtar som attakerar polisstationer och kastar sten på bussar och vanligt folk.
Jag har bott i Ronna i 1½ år. Tycker det är skitlugnt här. Det enda man stör sig på är äckliga alkisar och jehovas som kommer och ska berätta om vad riktig lycka och framgång är.
jagvillocksåhaenblog.com
Tikkan Representin Södertälje!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Bor i Pershagen o gjort det hela mitt liv. riktigt soft ställe o låta barnen växa upp på, nära till antur och stad. men om du inte har barn så är ju södra/södertälje hamn ett bra ställe o bo på som rowmire sa. nära till det mesta. södertälje kan väl sammanfattas med: scania/astra -anställda assyr/syrianer och nu även irakier frisörsalonger pizzerior/kebaberior kasst uteliv industriområden dessutom är typ allt lite influerat och har fått en touch av syrianer...
I don't want to cause no fuss, But can I buy your magic bus? I don't care how much I pay, I'm gonna drive that bus to my bay-by. iwant it...I want it...I want it...(You can't have it)
Syrianer är roliga.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
65% av befolkningen är från finland rästen är syrianer så jag hoppas du gillar dem annars lär du inte trivas.
midas- polhemsgatan är vid södertälje sjukhus yes. 2 min från centrum. fattar inte hur man kan rekomendera södra...händer inget där..finns inget där...är väl bra om man pendlar ngn annanstans iom att motorvägen ligger där..men annars...why södra liksom? lååångt bort.
Busstationen där nattbussen åker heter väl så. :) Glöm inte att Södertälje lär vara den enda svenska staden som har flertalet butiker avsett för bröllopsklänningar och bröllopstårtor. Ska du gifta dig är Södertälje staden för dig!
jagvillocksåhaenblog.com
beror väl mäst på att syrian bröllop på går i 78 dagar ocj kostar alla inblandade 68miljoner kroner för annars får man skämas för släkt och alla granar.
akta dig för hells angels och allt sånt skit bara..
http://s2.gladiatus.se/game/c.php?uid=31408
Södertälje är helt ok, dock finns det ju skäl till att man dragit därifrån och hade jag inte familj och polare där så är det väl inte stället jag skulle hänga på direkt. Hursom så är man illa tvunget spendera sommaren där pga jobb :).
all fire burns, little baby, you´ll learn
gillar södertälje, men jag sitter mest o super bakom flickskolan när jag är där... men skön stad
Södertälje är fan vilda västern. Ingen kan köra bil efter reglerna, alla super som dårar och det är den enda stad jag hittills fått en pistol viftad i ansiktet. Men jag har haft jävligt kul nästan varje gång jag varit där, och det har blivit en massa ggr nu...fast det beror mer på vilka man känner såklart.
Redline!
haha va fan midas är från södertälje, kunde man fan räknat ut bittra jävel :P Förövrigt är den väl helt okej så länge du undviker Ronna,hovsjö etc etc
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Ska du bo nånstans så ska det vara i Mariekäll eller Bårstaberget. ska du jobba på scania så bo i mariekäll. Astra så bo på Bårstaberget. Jag antar att det är nåt av dem du ska jobba på? Annars är s-tälje en skön stad sålänge man inte pratar med nån man inte känner, då kan man råka bli skjuten. Annars mycket fint! :)
Saltskoooooog...där bor jag! d e oxo nära till stan, lugnt område mellan hovsjö o västergård. Slöddertälje is shit.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat!
Glöm inte, vi har den godaste kebaben och så har vi maren!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Tikkan P18 Mer exakt, vaaaaart finns den godaste kebaben. Cederträdet?
För övrigt s¨å är det väl rätt lungt att vara i Ronna och Hovsjö också, så länge man inte är ensam eller har kortkort dvs :)
Hasch och Kokain - Bajensvin!
_Spanky Vid Östertälje station, stora potioner och gott som fan!
Sedan i Luna gallerian mitt emot slakteriet (haha) där dock en nasse jobbar tror jag. inte bästa utsikten men god kebab.
kebabhouse har dessutom najs falafelrulle!
Södertälje är en stor besvikelse på falafel sidan. Åt en falafeltalrik på Kebabhouse en gång och sen aldrig igen, smakade skit. falafel funkar endast i Malmö & Södermalm
tikkan allt är relativt! kebabhouse i södertälje har helt okej falafel!
Kebab fungerar enbart i Skåne. Här vet de inte vad kebabsås är för något.
jagvillocksåhaenblog.com
Loria Självklart men mitt upplevelse av falafel i Södertälje var inte bra. Annars är Södertälje en riktigt trevlig stad med mycket fik och kebabhak!
Lite kul info för de som ätit/äter på kebabhouse. Nu vet jag inte om det här gäller längre dock, men för något/några år sedan jobbade en polare som sopgubbe, som bland annat hämta sopor hos kebabhouse. Första gången han var där märkte han att köttet hängde i soprummet, vilket är helt galet, så han sa åt ägarna att de inte kan hänga sitt kött där. Efter ett par dagars tjat om att de inte kan ha köttet där slutade han tjata och började torka av sina sopåkarhandskar på köttet istället.
Redline!
Dr. Octagon Det låter verkligen relevant? Om han är mån om kundernas hälsa när han påpekar hur ohygieniskt det är att hänga köttet där så varför skulle han då torka av sina handskar där? Om det nu är sant så är ju han tappad..
I don't want to cause no fuss, But can I buy your magic bus? I don't care how much I pay, I'm gonna drive that bus to my bay-by. iwant it...I want it...I want it...(You can't have it)
kebab: Jag har inte sagt att det är relevant. Jag vet inte varför han torkade sina handskar där. Jag informerar bara.
Redline!
okej :)
Oj, många svar! Det råder helt klart delade meningar om staden ifråga, men vafan, det gör det väl om alla städer? Jag är uppvuxen i en mindre stad så att inte ha något att göra på söndag tex är inget problem för mig... Om jag får det där jobbet som inte är på scania så kommer jag jobba i hovsjö åt anticimex som brandskyddstekniker, men som sagt, vi får se först hur intervjun går, vilken jag ska på imorgon. Det mest negativa är väl att det förekommer mycket våld osv där...
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!
Graffare
2007-06-19 14:15
Midas P25 Vart ligger lägenheten och vad har den i hyra?
Regular-0650-Joe P23 Hovsjö är dock sjukt underskattat, så fort du har lärt känna folket där så kommer du förstå mig... det är som dem flesta svenska "ghettona", kommer man utifrån kan man kännas som ett hot.. men så fort man har lärt känna grabbarna så är det lungt
Spriten: kroglivet är lite halvkefft i södertälje - det finns inga regelrätta dansklubbar men många trevliga pubar, som texas och CP.
Maten: Södertälje har sveriges godaste kebab, har det framkommit i nationell undersökning, annars finns det en del "fina" ställen på tex nygatan.
Damer: Sorry, men dem fina flickorna finns inte i tälje, bege dig ut mot järna-gnesta-rönninge så hittar du dem söta chockladbitarna i asken.
Våld: har bott i södertälje hela mitt liv, visst finns det vissa gäng som hänger i ronna, hovsjö och centralen.. men så länge du inte rör dem så rör dem inte dig (i dem flesta fall).
under mina 18 år i södertälje har jag hamnat i slagsmål 2 gånger, och några försökte råna mig när jag var 13 (kom en kompis runt knuten till undsättning)
Kommunikationer: Förstår inte vad folk kan klaga på, det får ju tåg varje kvart fram tills natten, samt nattbussar.
Musikliv: Tyvär är södertälje en populäritetsstad, som spelar hårdrock på pubarna och techno/house på stanleys/tk.
Dock brukar det vara punk/reggae/ska ibland på <kommer inte ihåg vad det heter, men säg till om det är viktigt så kollar jag upp det>
om du vill bo i en småstad omkring södertälje:
Gnesta (ca 12000 invånare, 30 min till södertälje)
Mölmbo(ca 4000 invånare, 23~min till södertälje)
Järna (8000 invånare, 15 min till södertälje)
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Eller så bor du där jag bor. Nykvarn Går buss till Södertälje varje halvtimme / timme på söndagar osv. 780 till Södertälje tar 25 minuter . Sedan finns det även snabbtåg till Stockholm från Nykvarn som kostar 40 kr / 70 kr och tar 20 minuter
"Hovsjö är dock sjukt underskattat" Så fan heller. Jävla skvallerkultur där uppe. Går inte att röra sig en meter utan att ha tre näsor i röven och fem kikare på sig.
Att Södertälje är den enda staden som har securitasvakter inne i biosalongerna säger väl allt:) Det finns gäng i alla stadsdelar, och våld överallt, men om du bara chillar så är det lugnt. De enda gånger jag har vart nära att få spö är när jag själv har varit full och dryg. Uteliv, well, om du är intresserad av att hinka öl för typ 19-33 spänn och lyssna trött hårdrock från åttiotalet, Björn Rosenström eller The Voice är det som gjort för dig. (Om du vill lyssna på grym musik ska du bege dig till CP, centralbaren, den 20 juli då jag spelar indie, rock, motown, Dylan mm) :)
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa! jewelheist.tumblr.com
PuGe: Som sagt, jobbet jag ev. kommer att få ligger i hovsjö. Du ger förslag på andra mindre städer runt omkring som kan vara ett bra alternativ kanske. Vill inte känna mig osäker om ja går hem från krogen en kväll själv lrså. Sen att min flickvän kan känna sig säker är det viktigaste. Vi är inget folk som blandar sig i andras affärer så jag tror inte gängen kommer ge sig på oss, men man vet ju aldrig. Aja, tack för goda råd & keep em coming...