I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min hund har ätit bajs

Övrigt - Blandat

   

2007-06-15 08:22

Min hund har ätit bajs

Kom till jobbet idag och som vanligt har jag med mig min Staffordshire-Bullterrier valp Bruno på lite drygt fyra månader. Går ut på gräsmattan för det vanliga bullterrierfnattet - springa fram och tillbaka, dundra in i buskarna och dundra ut igen. Men jag märker snart att något är galet. Han kastar sig inte efter sin favoritträdrot som han har vårdat ömt de senaste veckorna. När jag går fram till honom ser jag något som liknar en stor, tjock gren (3 dm lång, kanske 5-6 cm i diameter) men som ser lite väl fuktig ut. När jag ser det bruna dasspappret som ligger bredvid är paniken total och jag försöker få tag i Bruno (ironiskt namn i sammanhanget, jag vet). Han lyckas dock få tag i korven och bryta den i två delar. Han smaskar belåtet och hans tunga är bajskletig.

Som ni kanske förstår luktar han inte direkt rosor just nu och jag börjar dessutom bli lite nojig över den medicinska aspekten av att äta människobajs. Är det någon som kan dels ge mig lite tips om hur man snabbt fräschar upp killens andedräkt och dels om det är direkt farligt att äta bajs från människor, med tanke på E-koli och annat.

It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...

www.pawshop.se