I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2007-06-14 13:34

"Snuten"

---Vet inte riktigt om det här är rätt forum men jag provar---

Vill bara säga att jag försöker inte framstå mig som tuff eller dylikt, jag skäms men vill veta om snuten får göra så här!


Jag e så jävla trött på poliser. Den senaste veckan (Onsdag förra veckan till Onsdag igår) har jag stött på riktigt konstiga poliser. Låt mig berätta om den första incidenten (stava).

Vi står i humlegården rejält berusade när några snutar kommer fram till oss och bara pratar. Sedan har jag blackout men min kompis berättar vad som hände: Han står och pratar med snuten i stil med:

Kompis: Ni måste hata sånna här fulla ungdomar som oss

Polis: Nädå, vi tycker mindre om såna där (pekar mot en grupp invandrare)

Kompis: Men om jag skulle slå dom, skulle ni hjälpa mig då? (han var fett taggad på att slåss :S)

Polis: ja om dom slår förs så är det ju Nödvärn.

En av invandrarkillarna går "nära" min kompis när min kompis plötsligt sparkar killen i bakhuvudet. Polisen anger nödvärn och mannen som blivit sparkad får avlägsnas. Nu vet jag inte riktigt om det gick till så men, efter att ha hört historien minst 3 ggr så antar jag detta. Min kompis får iaf numret till poliserna och skulle ringa om det hände ngt senare på kvällen.


Igår var det avslutning å vi hade varit hemma å ätit middag och krökat, samt firat en kompis som fyller år idag. Senare åker vi mot ett bad där det ska vara fest. När vi går av bussen kommer det civilpolis fram och häller ut vår sprit och tar min kompis namnuppgifter. Lite längre bort står en nära vän och pratar med en snut. Då frågar jag snuten:

-Får man ta till nödvärn mot snutar?

en annan snut kommer fram och säger_

- det heter inte snut! (han kollar fett argt på mig.)

jag: oj, förlåt! jag menar polis. jag menar polis (jag var lite dragen, men inte så mycket.)

20 minuter senare träffar vi ett gäng kompisar som står högst uppe på en backe, nere på backen står en pikébuss och tre polisklädda snutar kommer fram. Jag och min kompis (som då var på vä ner för backen) vänder oss om och går mot gruppen kompisar då jag ropar:

- Snuten är här!

Lite bakom gruppen står mannen som sa att man inte fick säga snut (jag såg honom inte) och ropar tillbaka:

- Vad kallade du mig?

jag: snut?

- Ursäkta?

jag: eeh, polis?

- Men vad kallade du mig?

jag: eeh, snut, eller blågris? vad ska jag säga?

Killen kommer fram till mig aggressivt och rycker mig i armen, trycker upp mig mot hans civil pikébuss och tar ut min plånbok ur bakfickan. Sedan ber han sin kompis att öppna bilen, säger åt mig att hoppa in. Han sätter sig i passagerarsätet där framme och hans kollega vid ratten. en tredje civilpolis sätter sig bredvid mig. Killen som tog min plånbok frågade vad jag kallade honom och jag svarade snut, han frågar igen å jag svarar polis. han vill då veta vad jag kallade honom efter att jag kallat honom polis och snut och jag säger blågris efter ett tag. jag frågar då om jag inte har yttrandefrihet och alla snutar skrattar åt mig och säger att jag är en allmän far

"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"