I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ska jag ta med kameran till hultan?

Övrigt - Blandat

2007-06-11 00:22

ska jag ta med kameran till hultan?

bestämde mig idag för att bege mig till hultsfredfestivalen på tisdag. dock har jag ett problem, kan inte bestämma mig om jag ska ha med min dslr eller inte.

å ena sidan skulle det vara jävla najs, men å andra sidan skulle det var för jävla tråkigt om den gick sönder/försvann.

har därför några frågor.

1. egna erfarenheter?
2. hur har ni förvarat den?
3. har ni lämnat den i tältet?
4. varför ska jag, enligt er, ta med den/inte ta med den?

bör även tilläggas att en kompis har en bil som jag kan lägga den i. stöldrisk när den ligger i bilen täckt med ngt?

Hangaround

2007-06-11 00:24
Jag kör med analogt i år. En billig canon system. kan bli jobbigt med all film dock. Men om du tar med dig den så kan du alltid lämna in den på laddning eller så över natten på de stationer som finns. Kostar en 10 typ. värdeförvarningen alltså.

2007-06-11 00:27
okok, tack så mkt för svaret. men är värdeförvaringen bra då?
Hangaround

2007-06-11 00:28
ja den kan du lita på. Aldrig hört om inbrott eller bortappning där. Tappar man dock bort sin bricka man får i utbyte på värdesaken kan det bli en annan femma. Vilket bara tyder på bra säkerhet.

2007-06-11 01:42
tänker inte ta med mig engångskamera. been there, done that. det blev skit.

2007-06-11 03:13
ha dg kameran i ett band/snöre whatever så bär du runt den om halsen, kanske jobbigt men det är väl värt det då har du med den hem iaf :P :)

2007-06-11 05:48
ta inte med saker du inte vill bli av med men å andra sidan saker e ju till för att användas...lägg ihop dom två o sen tänk på hur full du kommer vara och om du årkar kånga runt på den hela tiden...du kan ju ha den i din rygga. jag hade tagit m3e den...schyssta bilder från somarens festivaler värmer gott om några månader i vinter mörkret!

2007-06-11 11:35
som det ser ut nu tar jag med kameran. dock återstår frågor. ska jag ta med ett eller två objektiv? klarar jag mig på på ett 14 - 45 mm?

samt får jag fota på konserterna? eller behöver jag presspass eller liknande för att få fota på konserterna?

2007-06-11 11:42

jag har tagit kort under konserterna utan problem. Presspass behöver man väl om man ska få komma innanför kravallstaketet (eller vad det heter) och fota.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.